Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przerost formy nad treścią?

Zwyczajny 24 Oct 2007 19:46 1815 8
  • #1
    Zwyczajny
    Level 10  
    Witam wszystkich serdecznie, to jest mój pierwszy post, ale juz sporo poczytałem.

    Zaczynam zabawę z CA, chciałbym poznać wasze opinie na temat mojego planu.

    Przede wszystkim zależy mi na bardzo dobrej jakości dźwięku (oczywiście za rozsądną cenę) (Wchodzą w grę Raty)

    Muzyka to 90% Rap i niskie głębokie rezonansowe Basy plus czyste średnie i wysokie pasma.


    Wygłuszenie to podstawa, ale będe mógł sobie na to pozwolić dopiero wiosną.
    Samochód to Toyota Carina II 2.0D 1985r:) -silnik żyleta! blacha też cacko. koszt Auta 2500zł plus tłumiki i kompletny rozrząd 450zł

    Aktualnie mam :Alpine CDE-9881
    Przód(pod deską) :Rainbow KX-100
    Kable RCA: Oehlbach NF set CC
    Zasilanie 16mm2.
    Mam też zwrotnice rainbow, na któych jest jeszcze napisane (MADE IN W.GERMANY:P), co mnie w nich zdziwiło, że są 3 drożne, a tony wysokie mają dodatkowo podział na High i low tweeter.

    Chcę kupić zestaw : Helix dark blue 62,1 na razie niestety tylko w tylną półkę, bo mam dziury, ale na wiosnę razem z wytłumieniem zrobię boki przednich i tylnych drzwi.



    Docelowo będzie
    Drzwi przód : HeliX DB 62,1
    Drzwi tył : Helix DB 62,1

    Więc zastanawiam się:

    Chcę kupić Głośnik sub : Hertz ES250 (250RMS), lub ES300 (300RMS) i dać go w zamkniętą skrzynię pod piec używany Alpine MRV-t505, lub nowy CARPOWER 604

    Tutaj moje pytania.
    Czy ten Hertz da rade w rezonansie, czy może macie coś sprawdzonego na niemalże infradźwięki.
    Moje zdanie na temat pieca, to Alpina chyba będzie lepsza, bo czytałem że ten CP jest zbyt toporny dźwiękowo, a mi nie zalezy na "Łupaniu"
    Macie inne sprawdzone piece na samego suba w okolicach 1x300W Rms??
    Czy moje przypuszczenia, że kondensator będzi eniezbędny w tym przypasku są słuszne:).

    Zastanawiam się też, czy lepiej będzie kupić piec który będzie od razu dla tych Helixów : 2X70 + 250RMS, chociaż jeżeli będę miał docelowo 4Xhelix to będą miały swój piec.

    Mam też akumulator 7Ah który będzie w bagażniku równolegle do tego pod maską.

    Pomóżcie:).

    Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi dla początkującego CA, zapalonego audiofila:)..

    Wielkie pozdro.
    Piotr
  • #2
    powalla
    Moderator of CarAudio
    Zamiast kupować 2x helixa kup jeden zestaw Dego PO i masz przód z głowy na lata.Jeśli ma być "nisko" ,to ES300 będzie OK .......ale jest on "monotonny" ,lepiej sprawi sie PB M12 ,bo daje więcej "różnorodności" brzmienia w pasmie basowym. Do napędu suba masz na allegro Kenwooda ps300t za 370zł (400w rms i to dobrej jakości).Wzmacniacza do przodu nie podaję ,bo nie wiem jak ci sie podoba moja wersja z Dego .Kosztują ok 750zł ale .......2xHelix masz 600zł i na dodatek musiałbyś "robić" 4 drzwi ,ato też kosztuje ,wiec wypadło by podobnie . Dając jeden solidny ,przedni zestaw unikasz bałaganu w "bazie stereo" jaki wnosi drugi zestaw w tyle auta.


    PS: to są tylko moje sugestie ,bo to twoja kasa
  • #3
    Zwyczajny
    Level 10  
    Dzięki za sugestie. Dla mnie każda sugestia jest cenna. Twoja wersja jest bardzo dobra dla mnie. Wszystko wyjaśnione i uargumentowane. Ale jak to człowiek. zawsze znajdzie sobie jakieś pytanie. Masz na myśli jakiś konkretny model DEGo?. czytałem o po06 bodajże.. teraz wyszedł nowy model PB06... tylko człowiek moze je sprzedać z ręki do ręki i nie ma możliwości zakupu na raty..

    wiem wiem. jestem upierdliwy...
    Znacie jakieś miejsce gdzie można kupić sprzęt DEGO w warszawie lub okolicach?,,

    Dziękuję za odpowiedź Powalla. Respect!
  • #4
    greg-si
    Level 27  
    Powalla dobrze radzi. M12 jest bardzo konkretnym głośnikiem który potrafi fajnie zagrać. Inwestowanie pieniędzy w tylne drzwi mija się z celem bo to kosztuje a na pewno więcej czasu spędzasz w przednim rzędzie siedzeń :)
    Co do pieca to ten kenwood jest ok lecz kontaktu ze sprzedającym nie ma wogóle :/ sam już bym kupił ten wzmacniacz.
    Pozdrawiam
  • #5
    Zwyczajny
    Level 10  
    Dzięki za odpowiedzi.. widzę, że wiecie o czym mówicie...
    Głośnik rzeczywiscie.. wydaje sie być nawet "pro" jeżeli można go tak nazwać za tą cenę:).. Chociaż 469zł to nie jest wg. mnie wcale mało.. do tego dojdzie minimum 70zł na skrzynię.

    Co do głośników na tylych drzwiach chciałem osiągnąć w ten sposób wrażenie przestrzeni,ale prawda.. dobry przód zrekompensuje brak tylnych drzwi:)..

    Dzięki za odpowiedź.. Koniec czytania i trzeba iść spać, bo późno.
    Pozdrawiam!!
  • #6
    Zwyczajny
    Level 10  
    Witam. Kable położone. Od akumulatora poprowadziłem 16mm2 do bagażnika lewą stroną razem z instalacją zasilającą światła, a przewód RCA wraz z remote poszedł prawą stroną w niewykorzystanym kanale dla instalacji.
    Bagażnik uzbrojony w zasilanie i RCA
    Radio zainstalowane prawidłowo w kieszeni.

    Przednie głośniki zainstalowane pod radio, a tylnie (które były w komplecie z autem) pod starym wzmacniaczem 4x35 na mostku 2x70.
    przednie głosniki grają krystalicznie czysto, a po włączeniu silnika tylnie gwiżdzą.. im więcej gazu tym głośniejsze gwizdy..
    Ciężko mi stwierdzić skąd mogą pochodzić przesiewy.. Jutro spróbuję podać zasilanie bezpośrednio z małego akumulatora na piec w bagażniku..

    Wiem, że ten temat się przewijał przez forum,ale dziś straciłem juz cierpliwość bo siedziałem przy tym wszystkim 5 godzin i taki finał...
    Znacie skuteczne sposoby sprawdzenia skąd są przesiewy??.. jak będę wiedział skąd pochodzą zakłócenia będę się marwił jak je usunąć...

    Sprawdzę, czy przez przypadek nie spaliłem bezpiecznika masy w radio, bo jak już wszytsko było poskładane pomyliłem się i zamieniłem + z _ na wzmacniaczu i strzelił bezpiecznik.. sprawdze na 2 parze rca czy będzie dobrze no i pewnie będę musiał pociągnąć kabel masy z aku zamiast brać z nadwozia..

    Pozdrawiam!!

    UPGRADE:
    Radio sprawdzone. Między masą RCA i masą radia jest przejscie, więc bezpiecznik cały, na 2 parze RCA te same objawy więc wszystko dopiero przede mną...
    Jak jutro sprawdzę jak zachowa się po podaniu zasilania z małego aku na krótko pod piec to będę wiedział, czy to wina baterii..
    znając życie okaże się, ze nie będzie zakłóceń. Pozostanie mi wtedy na początek poprowadzenie dodatkowego przewodu masy prosto od akumulatora równolegle do przewodu plusa..(jeden punkt masy i zasilania)..

    ciekawe ile jeszcze zabawy mnie będzie czekało..
    Pozdrawiam.
    Proszę o jakieś wskazówki.
  • #7
    Zwyczajny
    Level 10  
    Więc stało się. zasilanie pociągnięte z jednego miejsca, czyli akumulatora. + i - są poprowadzone progiem do bagażnika.
    Kiedy podpiąłem na "krótko" mały akumulator do wzmacniacza po odpaleniu świstów zakłóceń nie było.
    Świsty nie ustały,ale zauważyłem, że po odpaleniu silnika świsty są duże, choć wydaje mi się, że troche mniejsze niż przedtem, ale co mnie zaskoczyło, to że po dłuższej jeździe świsty są dużo mniej słyszalne....(lub to tylko moja nadzieja).

    w tym przypadku pozostaje mi tylko założyć jakiś filtr napięciowy i mieć nadzieję...
  • Helpful post
    #8
    miki87
    Level 20  
    sprawdź mocowanie czinczy we wzmacniaczu. Jeśli masz możliwość sprawdź instalacje pod innym wzmacniaczem.
  • #9
    Zwyczajny
    Level 10  
    I wszystko jasne.. winowajcą jest wzmacniac. podłączyłem drugi od kumpla i śmiga, że aż poezja:):).. Może nie musiałem ciągnąć specjalnie masy od aku,ale przy okazji oczyściłem klemy papierem ściernym, wyszlifowałem wszystkie styki podociskałem zaciski no i mam + z - w bagażniku od akumulatora:).. Wszystko przygotowane na zakup pieca i skrzyni.. :). Pozdrawiam!!