Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

seat cordoba 1.4 96 r 8V LPG obroty

24 Oct 2007 20:45 7596 12
  • Level 27  
    Witam mam problem tego typu dziś załozylem gaz w samochodzie
    reduktor --> ALASKA
    zawór gazowy --> ALASKA
    wielozawor --> TOMASETTO
    zawor tankowania --> TOMASETO
    uklad elektryczny --> SEC
    przed zainstalowanie obroty mi troche szalaly czyscilem przepustnice i pomoglo po zalozeniu gazu obroty znowu szaleja moment otwarcia wtryskow jest taki sam jak przy zimnym silniku i przy cieplym i ten czas dos pożadznie skacze moze pomoze wymiana kopułki, przewodow, swiec i palca rozdzielacza bo jak rozkrecilem kopulka i palec ostro zasyfione na przewodach błyskow noca nie widac no i ustawienie gazu bo przy falujacych obrotach ciezko ustawic odpowiednio gaz moze ktos ma pomysl co tu jeszcze sprawdzic
    zastanawiam sie zeby pojechac na VAG i sprawdzic moze ma jakies bledy albo slyszalem ze mozna zresetowac komputer odlaczając kleme ale czy w tym silniku to zda rezultat
  • TespolTespol
  • Level 29  
    Możesz spróbować odłączyć tą klemę (minusową) czasami pomaga :) spróbować nie zaszkodzi :P
    pozdrawiam.
  • Level 27  
    dodam jeszcze ze na gazie go ostro szarpie jak wciskam pedal do dechy na 2 i 3 biegu i wogle jakos na obroty sie ciezko wkreca zamula nim jak cholera na benzie idzie jak mazenie tylko obroty szaleja (szaleja to troche za mocno powiedziane skaczą :D )
  • TespolTespol
  • Helpful post
    Level 18  
    Gdzieś ciągnie lewe powietrze i silnik krokowy nie wyrabia. Może spadł lub uszkodził sie przewód od podciśnienia.
  • Helpful post
    Level 20  
    A co podaje sonda ? Napisałeś że jak założyłeś gaz to zaczął falować , są dwie mozliwosci , zwężka - mikser , zbyt mocno przytłumia dolot lub nie odpowiednio zamontowany , nie wiem bo nie widze , lub jak już ktoś wcześniej wspomniał , nie szczelność układu dolotowego.

    Podaj pomiary wg.sondy
  • Helpful post
    Level 14  
    Witam
    Proponuje wymiane kopułki i palca skoro są powypalane i świec napewno nie zaszkodzi pozatym w tych autach powinno sie robić nastawy przepustnicy po jej czyszczeniu lub zdjeciu klemy
    Pozdrawiam
  • Level 13  
    Witam
    z tą wymianą pallca i kopułki to racja, na gazie szybciej sie zużywają, kiedyś w primerze mojego brata jak jeździł na gazie to po pewnym czasie w kopułce wypalila się dziura
  • Level 27  
    witam swiece przewody palec i kopułke wymieniłem okazało sie tez ze termostat byl caly czas otwarty i silnik sie niedogrzewał a jesli jest gaz to temperatura musi byc odpowiednia, obroty na gazie juz nie skacza tylko ze ci fachowcy od gazu tak ustawili ze zwiekszyli dawke gazu przy obrotach 2000-3000 co uwazam za zbyteczne jezelio wczesniej termostat byl caly czas otwarty, falujące obroty na gazie znikneły, została tylko sprawa bp tam dalej obroty szaleja nie pomogło czyszczenie ani odłaczanie klemy adaptacji nie chcial przejsc do konca bo wywalało jakis bład za tydzien jade jeszcze raz maja mi wykrecic cała przepustnice dokładnie ja przeczyscic sprawdzic nastawnik przepustnicy no zrobic adaptacje
    a jesli chodzi o parametry sady to nie podam bo nie pamietam ale trzech mechaników twierdziło ze jest ona sprawna a gdzie szukac tej rurki gdzie moze łapac powietrze lewe tego nie zaszkodzi sprawdzic
  • Helpful post
    Level 14  
    dokladnie sprawdz wszystkie podcisnienia cienkie i grubsze wezyki czesto pekaja a lewe powietrze nie jest lubiane przez silnik co do tej przepustnicy to najprawdopodobniej bedzie to jej potencjometr nie zobrazuje odpowiedniego jej polozenia i stad te problemy z obrotami
  • Helpful post
    Level 22  
    Sciągnij rurę z przepustnicy, poświeć sobie i sprawdz czy nie jest zanieczyszczona (obrazowo pisząc rura przepustnicy i "klapka" przepustnicy) - często osadza się tam trochę syfu i wolne obroty "falują" -jeśli jest zabrudzona najprościej kupić spray do czyszczenia przepustnic i wymyć na pracujacym silniku (to jedna z możliwości)

    PS Jazda na gazie nie powoduje szybszego zużywania się kopułki ani palca rodzielacza!!!! to kolejny mit (a w tym Nissanie to i na benzyne by dziura wypadła) natomiast gaz jest bardziej wymagającym paliwem i dlatego należy częściej te elementy kontrolować/wymieniać + przewody i świece i luzy zaworowe kontrolować (o ile nie są "hydrauliczne")
  • Level 27  
    paweldziadoszxxx wrote:
    co do tej przepustnicy to najprawdopodobniej bedzie to jej potencjometr nie zobrazuje odpowiedniego jej polozenia i stad te problemy z obrotami

    jestem tylko ciekaw bo elektryk cos wlasnie mi mowil o potencjometrze w przepustnicy ale nie wiadomo czy da sie to naprawić a moze tylko ja wykreca cala przemyją zalozą zrobia adaptacje a kase sciagnal sam niezabardzo chce sie zabierac za wykrecanie przepustnicy a spreyem juz psikalem ze dwa razy na odpalonym silniku
    a jeszcze zauwazylem dzis ze nowytermostat niechce sie juz otwierac osiaga 120stopni i nic rura zimna
    zastanawia mnie co to moze byc??
    1 wariant
    termostat byl kupiony z defektem
    2 wariant
    zostal zle wkrecony
    3 wariant
    pekl krociec co trzyma termostat i teraz niemoże sie otworzyc bo nie ma oco sie zaprzeć

    co wy na takie cos??



    i jeszcze jeden pomysl na obroty moze to uszczelka gumowo- metalowa pomiędzy kolektorem ssącym a przepustnicą bo jak dodam nagle gazu to słychac takie glośne zzasssanie powietrza przez przepustnice a moze to normalne mam bardzomalo doswiatczenia z ta marką zawsze mialem japonce teraz niestety kasy zabraklo i kupilem se seata no i chyba nie zabardzo dobrze wybralem ale nie oto tu chodzi co wy na to

    jeszcze jedna sprawa jak powinien wyglodac czas otwarcia wtryskiwaczy benzyny i gazy
    teraz mam powyzej 4s na benzie i ponad 5 na gazie czy to normalne ze taki dlugi czas jest na PB i czy jest dobra proporcja ustawiona na gaz 20% wiecej bardzo bym prosil o informację
    pozdrawiam
  • Level 14  
    zacznijmy od najprostrzej sprawy termostat;) wizualnie sprawdz czy wszystko z nim wporzadku puzniej wrzuc do garnaka z woda podgrzej zagoruj wode i sprawdz czy sie otwiera.

    harnasx bardzo dobrze mowi obejrzyj przepustnice jesli brudna wyczysc! co do szczelnosci jezeli zostanie ci troche tego sprayu do czyszczenia przepustnicy to poskladaj wszystkie elementy tak jak powinny byc zamocowane wszystko poskrecaj na wyjsciowo i wtedy pryskajac przy kolektorze ..przepustnicy etc sluchaj czy obroty sie zmieniaja jesli tak to gdzies jest nieszczelnosc. popsikaj troszke obok tej uszczelki o ktorej piszesz...
  • Level 27  
    termostat juz zrobilem ten plastikowy okazal sie wadliwy przebił ktuciec wody i caly czas byl zamkniety wymienilem na nowy zajechalem do hurtowni seata i wv dobrali mi tam nowy termostat wsadzili caly aluminiowy http://www.allegro.pl/item261653946_termostat_skoda_felicja_octavia_1_6_vw_seat_audi.html <-- dokladnie taki jak na tej aukcji powiedzieli ze te plastikowe to totalne gówno jak narazie przejechalem prawie 1tys km i wszystko jest ok temperature utrzymuje taka jaka powinien otwiera sie przy 84 a calkowicie jest otwarty przy 89 tak pokazal vag obroty na gazie sa stabilne nic nie skacze ale za to na benzie masakra wyjmowalem przepustnice cala czyscilem przeszedl adaptacje i dalej nic sprawdzilem wszystkie przewody cisnieniowe wszystko jest porzadku troche mnie to dziwi ze na gazie jest ok a na benzie skaczą
    no i ten czas otwarcia wtryskiwaczy mnie denerwuje wie ktos jaki czas powinien byc na benzie na wtryskiwacze albo moze komp od benzy i od gazy sie klucą sam juz nie wiem co z tym fantem robic
    to jak moze ktos ma jakis pomysł na to




    wczoraj znowu zajechalem na vaga wykasowali mi bledy (mialem bledy mieszanki i sondy) przeczyścili przepustnice adaptacje zrobili i jak narazie jest wszystko ok na pb i na gazie tylko zostaje czas otwarcia wtryskiwaczy i ten blad mieszanki powtarzajacy się powiedziano mi ze to moze byc wina sondy bo pokazuje ona ze mieszanka jest srednia a naprawde kopci jak cholera ale sonda jakby przeklamuje stanzeczywisty zastanawiam sie nad wymiana sondy