Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Licznik elektroniczny do motor(a)?

2_volt 25 Paź 2007 13:59 3772 12
  • #1 25 Paź 2007 13:59
    2_volt
    Poziom 13  

    Witam. Może ten temat tutaj będzie pasował. Kupiłem komputer rowerowy ale chciałem go zamontować do simsona bo ma dużo funkcji i dokładnie wskazywał by prędkość niż ten mechaniczny który tam jest i do którego mam problem z dopasowaniem linki i przeskakuje... Ogólnie nie odpowiada mi on i wolał bym tego elektronika. I tutaj jest problem: Założyłem wszystko i pięknie działa....dopuki jadę z górki... jak odpale silnik, licznik się resetuje i gaśnie :( Trochę to poprawiłem zmieniając przewód wysokiego napięcia i fajke na świece. Teraz licznik poprostu zamarza na liczbie którą wyświetlał w momencie odpalenia i cały czas potem wyświetla to samo, aż do momentu zgaszenia. Zakłócenia są zbyt duże żeby działał poprawnie. Nie pomogło ekranowanie przewodu od czujnika ruchu. Co można by było jeszcze zrobić?

    Post był raportowany.
    Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA --> REGULAMIN. [hefid]

    0 12
  • #2 26 Paź 2007 09:02
    viayner
    Poziom 34  

    Witam,
    tak na oko to cewka zaplonowa wytwarza na tyle silne pole elktromagnetyczne ze zakluca dzialanie ukladu.
    Obawiam sie ze nic nie zrobisz te komputerki rowerowe dzialaja na zasadzie czujnika magnetycznego, wiec nic nie poradzisz. Przyczym moze byc wiele, sam mikrokontroler w liczniku jest wrazliwy na pole magnetyczne lub czujnik wysyla glupoty podczas pracy zaplonu.
    Pozdrawiam

    0
  • #3 26 Paź 2007 15:31
    ryshard
    Poziom 15  

    Właśnie mam to samo, kupiłem przewód w ekranie i mam zamiar go włożyć, przez ekran puszczę masę, albo prąd z cewki, dam znać o wynikach. Mam komara i ogara 200, w obu przypadkach sytuacja się powtarza, tylko w ogarze bardziej, bo cewka jest bliżej przewodu.

    0
  • #4 28 Paź 2007 18:44
    vulkan
    Poziom 12  

    Witam. Trochę dziwne rzeczy piszecie... Mam u siebie założony taki licznik rowerowy i działa bez żadnych problemów. Motor to Yamaha DT50, a licznik firmy Sigma Sport-model bc800. Czujnik założony przy przednim kole, wzbudzany magnesem i połączony z licznikiem zwykłym kabelkiem. Wszystko chodzi już ponad rok bez żadnych problemów.
    Pozdrawiam.

    0
  • #5 29 Paź 2007 10:35
    2_volt
    Poziom 13  

    Tak, ale ta yamaha to troche lepszy sprzęt niż takie "komarki". Widocznie ma lepiej wyizolowany zapłon...

    0
  • #6 29 Paź 2007 13:28
    dabu
    Poziom 31  

    Yamaha ma inną cewkę zapłonową niż komar i Simson, nie wiem na czy polega różnica w jej budowie, ale może warto taką zastosować jak tutaj Licznik elektroniczny do motor(a)?

    0
  • #7 31 Paź 2007 16:57
    teslasim
    Poziom 11  

    Kup licznik Sigmy Sport mnie (7000) w Ogarze 205 działał bez zarzutu w Simsonie działają mi nawet tanie liczniki ale mam przebudowany zapłon.

    Oprócz tego czasami sprawę poprawia kondensator dołożony do baterii licznika (sigma ma to w standardzie).

    Cewka zapłonowa niema tu nic do rzeczy nawet lepiej wypada cewka Simsona bo jest ekranowana chodzi tu bardziej o kształt impulsów elektrycznych.

    0
  • #8 31 Paź 2007 17:51
    puszak
    Poziom 28  

    viayner napisał:
    Witam,
    tak na oko to cewka zaplonowa wytwarza na tyle silne pole elktromagnetyczne ze zakluca dzialanie ukladu.
    Obawiam sie ze nic nie zrobisz te komputerki rowerowe dzialaja na zasadzie czujnika magnetycznego, wiec nic nie poradzisz. Przyczym moze byc wiele, sam mikrokontroler w liczniku jest wrazliwy na pole magnetyczne lub czujnik wysyla glupoty podczas pracy zaplonu.
    Pozdrawiam

    co do czyjnika jest to kontaktron wiec nie sadze zeby on dawal zle dane
    a moze by tak sprobowac dac kabel do swiecy samochodowy
    podobno ma on jakis tam opor zeby nie zaklucac np radia w samochodzie, nie wiem czy w motorkach jest to samo

    0
  • #9 03 Lis 2007 12:42
    2_volt
    Poziom 13  

    A jakiej wartości ma być ten kondensator i jak go włączyć? Równolegle z baterią czy któryś biegun nim podać do masy?
    Licznik rzeczywiście jest tani bo za 15 zł ale nie chce rezykować kupując drogiego bo może się okazać że będzie tak samo... kombinujmy to może coś wymyślimy :)

    0
  • #10 04 Lis 2007 14:50
    teslasim
    Poziom 11  

    W Sigmie jest elektrolit 2,2µF szeregowo z rezystorem 1kΩ i to równolegle do baterii.
    Ja zawsze zamiast baterii rtęciowej wstawiam na zewnątrz R6 taki licznik pochodzi na niej conajmniej parę lat.

    I ryzykujesz to przerabiając byle jaki licznik zamiast kupić porządny i mieć problem z głowy.

    0
  • #11 07 Lis 2007 10:12
    ryshard
    Poziom 15  

    Witam, zgodnie z opisem wstawiłem kondensator, ale z brak czasu to wstawiłem jakiś z cd-rom'u (chyba 10uF, pod miernikiem pokazał) i po początkowych testach nie restartował się ani razu, a po wyjęciu baterii to zegarek chodzi chyba z 10s. Ciekawe jak to się odbije na żywotności baterii?

    0
  • #12 07 Lis 2007 13:39
    puszak
    Poziom 28  

    praktycznie rzecz biorac kondensator podlaczony do baterii rownolegle
    nie wplynie na zywotnosc
    Ryshard widowo kolo bielska?
    pozdro

    0
  • #13 07 Lis 2007 17:56
    ryshard
    Poziom 15  

    Zgodnie ze starymi numerami rejestracyjnymi BKW
    Bielsk Koło Widowa :D

    0