Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podstawy krótkofalarstwa kilka pytań dla amatorów :)

mahermnih1 25 Oct 2007 20:18 8074 21
    mahermnih1
    Level 10  
    Witam
    Być może sie powtarzam lecz chciał bym sie dowiedzieć kilka podstaw krótkofalarstwa mianowicie :
    1. Czy mogę bawić sie w krótkofalarstwo na zwykłym radiu MW LW FM ??
    2. Jaka do tego potrzebna jest antena (małą jakąś) i jak ją zrobić (schemacik który wg was jest najleprzy) i jak ją podłączyć do zwykłego radia który ma antenkę taką wysówaną
    Poradcie coś jestem zielony :)
    Proszę o cierpliwość
    SP5ANJ
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    mahermnih1 wrote:
    ...1. Czy mogę bawić sie w krótkofalarstwo na zwykłym radiu MW LW FM ??...

TAK.Ale efekt słuchania raczej mizerny.

Quote:
    2. Jaka do tego potrzebna jest antena (małą jakąś) i jak ją zrobić (schemacik który wg was jest najleprzy) i jak ją podłączyć do zwykłego radia który ma antenkę taką wysówaną

Wystarczy kawałem druta o długości około 19 metrów i wszystie pasma są w zasięgu.

Problem tylko, że będziesz odbierał stacje nadajace taką emisją jaką masz w odbiorniku.Wmieniłeś MW i LW (t emsje AM) iFM (to emisja FM).

Wydaje mi się , że tak "prosty" odbiornik to jesdnak słabe rozwiązanie.
    A może znajdź w Rzeszowie Klub Krótkofalarski i tam Ci napweno pomogą.

Pozdrawiam.
    wttkbari
    Level 15  
    Jeśli zależy CI na słuchaniu a nie chcesz za dużo inwestować to zaopatrz się w skaner, chociażby analogowy, do tego prosta w wykonaniu antena GP 1/4f.