Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Rapid Diesel bardzo dużo pali-około 9 litrów.

kotweiler 26 Oct 2007 01:55 2839 2
  • #1
    kotweiler
    Level 16  
    Witam. Samochód Renault Rapid 1.9 Diesel, 1996 rok, pompa paliwa bosch. Diagnostyka silnika O.K ; ciśnienie sprężania 30 atm, ciśnienie na wtryskach 120atm (sprawdzone nie leją), początek wtrysku ustawiony wg instrukcji, pasek rozrządu sprawdzony trzy razy- 100% założony dobrze, luzy zaworów wyregulowane, oleju nie bierze w ogóle, jeżdzę na półsyntetyku. Rano na zimnym silniku odpala na dotyk, moc silnika normalna. Silnik zawsze chodzi równo nie szarpie. Po nagłym dodaniu gazu silnik chwilkę zakopci na czarno i przestaje. W związku z tym mam pytanie do użytkowników takiego samochodu czy to spalanie jest normalne, na zasadzie, że ten typ tak ma? Drugie pytanie; może ktoś wie co go boli. Dodam, że samochód od momentu zakupu palił dużo i do dzisiaj nie mogę znaleźć usterki. Wcześniej miałem Citroena, też diesla silnik 1.8 i spalał mi max do 6.5 ltr, przy jeździe w tych samych warunkach.
  • #2
    DominikD
    Level 23  
    Witam.
    Ile samochód ma przebiegu ?
    Książkowo to można ustawiać jak ma 100 tyś km a tak to trzeba posłuchać jak cyka i będzie wiadomo czy dobrze wszystko jest ustawione.
    Zajrzyj na PW.
  • #3
    kotweiler
    Level 16  
    Witam. Przebieg 150 000. Sprowadzony z niemiec pół roku temu, przejechałem już około 20 000, nie miałem żadnej awarii, tylko to spalanie. Termostat dobry, silnik osiąga temperaturę w granicach od 85 do 95 Stopni. Hamulec zrobiony nowe tarcze klocki, szczęki na pewno nie blokuje. W trasie na długich odcinkach z obciążeniem okolo 300 kg pali 5.6, ale jak zobaczy miasto to masakra. Silnik pracuje idealnie. Po dodaniu gazu na wolne obroty schodzi w 3 sekundy. Nie wiem czy coś dało by np. sprawdzenie wtrysku lampą stroboskopową. Coś mi się zdaje, że te renówki tak mają. Ogólnie samochód jest w stanie idealnym.


    Witam. Temat dalej aktualny, nieopanowany. Ostatnio miałem okazję obejrzeć taki sam silnik w Reno Express. Okazało się, że w tamtej pompie są dwa mikroprzełączniki, założene pod dźwignią gazu na pompie. U mnie tych przełączników nia ma, jak również nie ma kabli do ich podłączenia. W związku z tym mam pytanie czy te przełączniki powinny być w każdej renówce i do czego one służą.