Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 antipollution fault

naryb 22 Gru 2009 14:49 182618 55
  • #31 22 Gru 2009 14:49
    Pi9
    Poziom 9  

    Witam! Przepraszam, że o razu nie odpowiedziałem. Moje "antipolution fault" zostało rozwiązane przez wymianę filtra paliwa - taki pomysł pojawił się we wcześniejszym poście i moge go poprzeć. Przypomnę, że u mnie wystąpił błąd zbyt niskiego ciśnienia paliwa, co miało powodować niemożność regeneracji FAP. Na szczęście nie wymieniono od razu czujników, regulatorów itp. tylko zatkany filtr. Po wymianie problem definitywnie zniknął. A przy okazji odzyskałem zaufanie do serwisu Peugeota w Kaliszu :)

  • #32 30 Gru 2009 22:21
    dziki16
    Poziom 1  

    Dla zainteresowanych!!

    Posiadam Peugeota 307 1.4 HDI , miałem do czynienia z błędem antipollution fault już dwukrotnie w odstępie dwóch miesięcy. Za pierwszym razem samochód zgasł mi w mieście na światłach po chwili odpaliłem ale niestety alarm pozostał, po przejechaniu ok 5 km samochód zaczynał falować obrotami aż w końcu gasł. Po odczytaniu błędu z komputera okazało się iż jest to nieprawidłowe ciśnienie oleju napędowego na listwie paliwowej, mechanik podał trzy możliwe przyczyny: czujnik wysokiego ciśnienia, wtryski, pompa. U mnie na szczęście skończyło się na czujniku, ale troszkę się go naszukałem i w końcu musiałem ściągnąć go z serwisu Boscha przez jeden ze sklepów- koszt 800żł + koszt montażu.

    Po dwóch miesiącach samochód podczas jazdy zgasł i już nie odpalił. Okazało się, że odpięła się szybko złączka przy filtrze paliwa!! (główny wąż od zbiornika) ulżyło ale nerwów zszarpało. Najprawdopodobniej mechanik nie dopiął złączki.

    Pozdrawiam,

    P.S. Jeśli chodzi o czujniki wysokiego ciśnienia to w serwisie chcieli mi sprzedać czujnik ale tylko w komplecie z listwą paliwową 1600zł!! Moim zdaniem warto poszukać na własną rękę samego czujnika choć może nie być to łatwe bo jest kilka rodzai do tego samego modelu ( Simens, Bosch i to jeszcze różne modele)

  • #33 23 Sty 2010 12:22
    tomich
    Poziom 10  

    Witam, wiem że to już trochę stary temat, ale mnie ostatnio spotkał taki problem z tym komunikatem, najdziwniejsze jest to że po trzecim, czwartym odpaleniu po nocy komunikat sam znika, jeżdrze cały dzień i jest ok, po ostygnięciu na dłuższym postoju pojawia się ten komunikat i znowu po trzech lub czterech odpaleniach nie pojawia się, nie mam pojęcia co to może być, najdziwniejsze jest to że auto zachowuje się tak jakby nie było żadnych błędów. Mam serdeczną prośbę do ludzi znających się na tych autach o pomoc. Pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedz.

  • #34 25 Sty 2010 16:35
    osa10001
    Poziom 1  

    witam,
    mam Puga 307 1,4 hdi. Dwa dni temu podczas jazdy pojawił się TEN komunikat. Silnik zaczął tracić obroty i w końcu zgasł. Odpaliłem go ponownie i ten sam komunikat. Na 4-biegu i trzymając obroty na poziomie 1500-2500 moglem jechać dalej ale o dynamicznej jeździe można było zapomnieć. Skonsultowałem się z moim Ojcem.Nie jest mechanikiem, po prostu zjadł zęby na TIR-ach. Przyczyną pojawienia się problemów jest wytracająca się z ropy parafina, która oblepia filtr paliwa aż w końcu filtr się zatyka. W ten dzień było -15 stopni Celsjusza a ja nie tankowałem zimowego Disla ani nie dolewałem tego "specyfiku"który przeciwdziała zamarzaniu ropy. Najłatwiej było wymienić filtr paliwa ale była niedziela. Kupiłem "ten specyfik" w supermarkecie i dolałem go do zbiornika. Potem rozgrzaliśmy auto do 90 stopni i wstawiliśmy do garażu na godzinę. I tak trzy razy. Chodziło o to by ogrzać filtr a tym samym pozbyć się z niego parafiny. Teraz autko śmiga jak ta lala chociaż kontrolka silnika i komunikat nadal się wyświetla. Mam nadzieje ze jak będzie cieplej filtr oczyści się całkowicie i wszystko wróci do normy. Może być tez tak ze będzie trzeba wymienić go jednak lub zresetować błędy. Tak czy siak auto chodzi!

    pozdrawiam i życzę sukcesów

  • #35 04 Lut 2010 23:26
    Sattelite1975
    Poziom 1  

    Witam forumowiczów. Mnie niestety również dopadła usterka Antipollution Fault. Mam 307-kę z 2001 roku, 1.6 benzyna 16V. Opis sytuacji w której pojawia się błąd:

    Podczas jazdy z prędkościami autostradowymi, 140-150 kmh, obroty powyżej 4000, przy hamowaniu silnikiem zapala się kontrolka "check engine"m na wyświetlaczu pojawia się nieszczęsny komunikat i silnik gaśnie. Można go odpalić na nowo, auto nie ma żadnych objawów złej pracy, świeci się tylko cały czas kontrolka "check engine" i na wyświetlaczu przez chwilę jest Antipollution fault. Po jakimś czasie kontrolka "check engine" sama gaśnie, czas jest różny, od godziny do całego dnia.

    Po podłączeniu PPSa (dysponuję własnym) nie widzę nic specjalnego, nieprawidłowego w odczycie parametrów, co przynajmniej na pierwszy rzut oka dało by się zauważyć. W komputerze zarejestrowany jest błąd P1632, Smart alternator sensor/circut malfunction, niestety PPS stwierdza że jest to nieznany błąd w serwisie po sprzedażowym i nie można nawet zobaczyć zamrożonej ramki (wrrrr)

    Jeżeli ktokolwiek spotkał się z podobnym problemem w silniku 1.6 16V benzyna proszę o poradę i pomoc. Jeżeli ktokolwiek ma doświadczenie co można sprawdzić PPS-em by ten problem umiejscowić, będę bardzo wdzięczny. Jeżeli na forum, a z postów tak wynika, są ludzie z serwisu Peugeota, będę bardzo wdzięczny za wskazówki.

  • #36 10 Mar 2010 19:43
    kris3074
    Poziom 9  

    Witam, mialem problem z moim peugotem 307 hdi uszkodzil mi sie zawor regulujácy cisnienie do turbo tak to sie chyba nazywalo wymienilem go slychac teraz turbine ze chodzi inaczej ale blád dalej jest pytanie czy on sam zniknie czy trzeba jechac go wykasowac.
    Lubie moja 307-mké chociaz to francuz

    Peugeot 307 antipollution fault c
    POZDRAWIAM.

  • #37 11 Mar 2010 19:17
    mirek12500
    Poziom 2  

    kolego kris mam ten sam problem w 307 hdi 20 byłem na diagnostyce silnika i zacina się cięgło sterujące turbiną i wymiana elektrozawór sterujący turbiną ile kosztował ten elektrozawór pozdrawiam.

  • #38 12 Mar 2010 11:20
    kris3074
    Poziom 9  

    Witam, ten zawor kosztowal 250zl kupilem nowy bo z uzywanymi to nigdy nie wiadomo mozna kupic uzywane drzwi ale taki zawor to jednak musi byc, moj peugeot dalej nie ma mocy takiej jak powinnien miec wiec dzis jade wykasowac blad.
    pozdrawiam

  • #39 30 Mar 2010 11:34
    Pi9
    Poziom 9  

    Peugeot 307 HDI 110 KM FAP 2004, przebieg 98500 km.
    Witam! Również przerobiłem problemy z regeneracją FAP i błędem Antipolution Fault - ustapiły po wymianie filtra paliwa. Po jakimś czasie wystapił znowu, ale z braku płynu Eolys.
    Obecnie pojawił się taki problem, że w trakcie jazdy nagle spadają obroty do poziomu biegu jałowego (ok. 800/min) i nie ma żadnej reakcji na pedał gazu. (nie tak jak poprzednio przy FAP`ie 2600/min - TERAZ OBROTOMIERZ ANI DRGNIE). Trwa tak ok. 10 - 15 sekund, po czym auto odzyskuje pełna sprawność na +/- 30 sekund i taki cykl powtarza się 6-12 razy. Zawsze wtedy włącza się wentylator chłodnicy, dmucha też kilka minut po wyłączeniu silnika. Po tym początkowo na 400-500 km było dobrze, teraz problem wystepuje co kilkadziesiat kilometrów. Pomiędzy epizodami auto jeździ prawidłowo.
    W trakcie nie zapala się żadna kontrolka ani nie pojawia się żaden komunikat.
    Byłem w serwisie - diagnostyka bez błędów. Odkryli jakieś nieprawidłowe parametry, które były spowodowane brudami w przepływomierzu z uszkodzonego przedwcześnie filtra powietrza. Filtr wymieniono (wcześniej wymiana filtrów, oleju itp. zgodnie z przebiegiem). Problem pozostał.

    Coś czuję, że może to być związane z FAP`em, ale jednak nie znalazłem na forum takich objawów jak moje. Z góry dziękuję za pomoc i że komuś chciało się tyle czytać :)
    Pi

  • #40 30 Mar 2010 18:47
    BorsukRudy
    Poziom 9  

    Witam

    Mam Peugeot 307 1.6 16V + LPG sekwencja.

    Wyskoczył mi taki komuniktat "antipollution fault" przed godziną.
    Ruszyłem z miejsca i ciach na wyświetlaczu "antipollution fault".

    Odpiąłem na sekundę klemę z akumulatora (nie trzeba klucza bo samozaciskowa).
    komunikat zniknął.

    Rozwiązanie bezkosztowe 100% skuteczne. Zobaczymy na jak długo :-)


    Pozdrawiam.

  • #41 30 Mar 2010 21:26
    Pi9
    Poziom 9  

    Zaznaczam, że mam doświadczenie z "Antipolution fault" w silniku HDI, ale obawiam się, że zdejmowanie klemy jest tylko doraźnym działaniem. Owszem, komunikat znika, ale problem pozostaje. U mnie w diagnostyce pojawiał się problem zbyt niskiego ciśnienia oleju napędowego w listwie, co skutkowało brakiem regeneracji FAP. Auto przestawiało się w tryb awaryjny (spadek mocy, obroty max. 2800/min) i ciągle świeciła kontrolka silnika. Wniosek: problem z pompą, filtrem lub regulacją ciśnienia. Na szczęście pomogła wymiana filtra paliwa (niestety w mojej wersji dość drogi). Po pewnym czasie ten sam komunikat pojawił się, gdy skończył się tlenek ceru - trzeba było uzupełnić ( ok. 500 zł :( ). Brak tych działań prowadzi do trwałego uszkodzenia FAP.

    Za to teraz mam cuda - zobacz mój poprzedni post - okresowo, kilka razy na kilka sekund nie działa pedał gazu. I do tego nie ma żadnych komunikatów ani kontrolek.
    PS. Może źle szukałem na forum, ale takiego tematu nie znalazłem. Może ktoś widział?

  • #42 13 Kwi 2010 23:44
    kris3074
    Poziom 9  

    [b]WITAM PONOWNIE, PONIEWAZ ZDANIA SÁ PODZIELONE ZDECYDOWALEM SIE POJECHAC DO SALONU PEUGOTA NA DIAGNOSTYKE I GOSC SPÉDZIL OKOLO 8 GODZIN PRZY MOJEJ 307 I STWIERDZIL ZE MAM USZKODZONY ZAWOR NA TURBINIE KTORY REGOLUJE CISNIENIE ORAZ ZAWOR EGR A WIEC KUPILEM TURBINÉ UZYWANÁ I ZAWOR EGR I WYMIENILEM NARAZIE TYLKO TURBO PRZY CZYM DOJSC DO TURBINY W 307 TO JEST CHYBA JAKAS KARA POL ZAWIESZENIA TRZEBA ROZEBRAC A NAJLEPIEJ TO WYJÁC CALY SILNIK ALE WTEDY TRZEBA ZLAC WODE Z UKLADU I TAK DALEJ PO WYMIANIE TURBO MOJ PEUGEOT DOSTAL MOCY A TURBUINA TAK SWISTA ZE AZ MILO SLYCHAC ALE BLÁD DALEJ SIE POJAWIA ORAZ POWYZEJ 130K NA GODZINE OBROTY SPADAJÁ DO 2.5TYS MAX I DODATKOWO WYSKAKUJE BLÁD ESP NIE DZIALA PO WYLÁCZENIU SILNIKA NA 10 MINUT ZNIKA WIEC W TYGODNIU WYMIENIAM TEN ZAWOR EGR A POTEM ZOBACZE CO SIE BEDZIE DZIALO.
    POZDRAWIAM

  • #43 14 Kwi 2010 00:45
    basand12
    Poziom 9  

    Antipollution fault w moim c5 2.0hdidokladnie oznacza usterke ukladu oczyszczania spalin.Zwiazany z tym jest zaworek ERG oraz katalizator.Zapychaja sie gdy lejemy lipne paliwo.Nasze hdi sa BARDZO wrazliwe na paliwo zlej jakosci.Mialem dokladnie ten sam komunikat.Dolalem do paliwa srodek czyszczacy wtryski i przegonilem auto;pomoglo.

  • #44 04 Maj 2010 20:35
    Kogut81
    Poziom 9  

    Do kris3074!!!Witam ! Posiadam też 307 z 2005r z silnikiem 2.0 hdi 136km i mam ten sam problem gdzies już od miesiąca.Możesz kolego napisać jak skończyła sie twoja przygoda z tym problemem????

  • #45 04 Maj 2010 21:24
    Ambulans
    Poziom 20  

    Podobny problem miałem z PEUGEOT 206 1,4HDI kontrolka zapalała się i gasła, kiedy była zapalona spedek mocy i max 2500 obrotów. Pomogła wymiana końcówki rozpylacza (cena 140PLN).

  • #46 06 Cze 2010 10:12
    m4rtens
    Poziom 1  

    witam wszystkich!
    mam 307 kombi 2.0 hdi 110KM....i mam problem. Otorz oddalem samochod do mechanika zeby mi wymienil lozysko bo juz wyło i poprosilem zeby sprawdzil zawor turbiny bo czasami nie ciagnela miedzy 2-3K obrotow i nie wiedzialem co jest. Mechanik sprawdzil wszytko i powiedzial ze jest ok. Wsiadam w autko, wyjezdzam, wale w pedal gazu...a tu nic! Autko nie chce jechac. Wkreca sie na wysokie obroty ale tak wolno ze omal nie zasnalem za kolkiem!! Chcialem go "przedmuchac" bo myslalem ze to chwilowe ale powyzej 4k obrotow zapalila sie kontrolka silnika i wyskoczyl blad ANTIPOLLUTION. Wrocilem do mechanika, podpiąl autko pod kompa i pojawil sie komunikat: "BŁĄD: zawor regulacyjny cisnienie doładowania A - zwarcie do plusa", nr bledu : P 0246. wykasowal go ale po kolejnej jezdzie i 4k obrotow blad znow sie pojawil a autko nie ciaglo jak zawsze. czytajac wczesniejsze posty piszecie ze autka Wam nie szly powyzej 3k obrotow. U mnie wkreca sie wysoko ale nie ma ciagu. Ma ktos pomysl co zrobic?? z gory dziekuje!!:)

  • #47 28 Lip 2010 20:55
    wawrowit
    Poziom 1  

    Nie pchajcie sie wkoszty pompy.Mialem ten sam problem oprocz wymiany filtra powietrza i paliwa wymienilem czujnk powietrz pomiedzy filtrem a silnikiem tzw(air flow meter) pomoglo.Jezeli zobaczycie na wyswietlaczu antypolution to w pierszy momencie wymiencie te 3 rzeczy!!!

  • #48 28 Lip 2010 20:58
    colin555
    Poziom 27  

    wawrowit napisał:
    Jezeli zobaczycie na wyswietlaczu antypolution to w pierszy momencie wymiencie te 3 rzeczy!!!


    powodzenia..

  • #49 28 Lip 2010 22:56
    kybernetes
    Poziom 39  

    Napis na wyświetlaczu "Antipollution fault" oznacza dosłownie - "w silniku wystąpiła usterka mogąca spowodować wzrost zanieczyszczenia spalin" I jest to odpowiednik zapalenia się lampki "check engine". Większość usterek silnika może mieć takie następstwa. Taki napis ( i lampka na desce) pojawia się ponieważ przepisy homologacyjne nakładają obowiązek informowania kierowcy o takiej usterce - wiec proszę nie dorabiać do tego żadnej filozofii jakoby ten komunikat odnosił się jedynie do katalizatora, EGR czy FAP. Dotyczy on kilkuset różnych usterek, których wykrywanie zaimplementowano w sterowniku.

    Co do sygnalizowanej przez niektórych kolegów usterki polegającej na niemożności rozpędzenia silnika do obrotów wyższych jak 2000-2500 - to nie jest to usterka ale zamierzone działanie sterownika silnika, tzw. "tryb awaryjny pracy silnika". Załączany jest wtedy, kiedy sterownik uzna (a raczej ci co go programowali), że wystąpiła usterka, którą przy większym obciążeniu może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. W trybie awaryjnym silnik pracuje na ułamku mocy co oszczędza silnik i pozwala spokojnie dotoczyć się do mechanika w celu naprawy :)

  • #50 15 Wrz 2010 17:09
    wneq
    Poziom 2  

    ehhh panowie...lanie plynu (1L=200zł x 4) sie zwyczajnie nie oplaca, wystarcza on na jedyne 50tys. km! ja pozbylem sie fapa i jeszcze na tym zarobilem:)) heh to jest sztuka co?? dzwoncie 798292448:)

  • #51 27 Wrz 2010 21:24
    ad-bd
    Poziom 9  

    wneq napisał:
    ehhh panowie...lanie plynu (1L=200zł x 4) sie zwyczajnie nie oplaca, wystarcza on na jedyne 50tys. km! ja pozbylem sie fapa i jeszcze na tym zarobilem:)) heh to jest sztuka co?? dzwoncie 798292448:)



    Wgrałeś oprogramowanie od silnika bez fap w 307 ?, z którego ona jest roku i jaki ma silnik?

  • #52 23 Lis 2010 20:19
    wneq
    Poziom 2  

    ad-bd napisał:
    wneq napisał:
    ehhh panowie...lanie plynu (1L=200zł x 4) sie zwyczajnie nie oplaca, wystarcza on na jedyne 50tys. km! ja pozbylem sie fapa i jeszcze na tym zarobilem:)) heh to jest sztuka co?? dzwoncie 798292448:)



    Wgrałeś oprogramowanie od silnika bez fap w 307 ?, z którego ona jest roku i jaki ma silnik?




    Silnik to 2.0 HDI 110 km:) rocznik 2001(grudzien) elektryk kazal mi rozwalic fap, to znaczy wybic wszystko co jest w obudowie, jeszcze pyl sprzedalem za 250zl:D Wszystko jest do zrobienia tylko trzeba posiadac umiejetnosci w pisaniu softow:) heh i teraz moj HDI nie dosc ze jest o 1/3 mocniejszy to nawet kopci jak diesel:D wczeniej to nie bardzo mu to pasowalo:P PIS:D

  • #53 25 Sty 2011 23:51
    stefan0787878
    Poziom 2  

    panowie mam maly problem wybija mi 3 bledy a te stefany w warsztatach mowia mi cos o spalaniu p1437. p1438. u1208 peugeot 307 2.0 hdi 110koni pomocy alto nie ma mocy i jeszcze jedno gdzie znajduje sie zbiornik z plynem EOLYSE i jak go uzupelnic z gory wielkie dzieki pozdrawiam

  • #54 27 Sty 2011 01:13
    stefan0787878
    Poziom 2  

    panowie mam maly problem wybija mi 3 bledy a te stefany w warsztatach mowia mi cos o spalaniu p1437. p1438. u1208 peugeot 307 2.0 hdi 110koni pomocy alto nie ma mocy i jeszcze jedno gdzie znajduje sie zbiornik z plynem EOLYSE i jak go uzupelnic z gory wielkie dzieki pozdrawiam

  • #55 27 Sty 2011 07:55
    766630
    Użytkownik usunął konto