Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

audi 80 B3 1989rok centralny zamek dziwna sprawa

Pioro33 26 Oct 2007 22:47 5966 8
Optex
  • #1
    Pioro33
    Level 19  
    Witam!
    chodzi o podłączenie centralki CZ na pilota by zamykać i podłączac centralny zamek penuamtyczny w audi z drzwi po lewej stronie wychodzą 3 przewody czerwono/czarny brązowy i zielono/czerwony a po prawej stronie wychodzi także czerwono/czarny i także brązowy i zielono/niebieski nie pomyliłem sie na czerowno/czarny jest cały czas 12V na brazowym cały czas masa a po przecięciu najpierw zielono/czerownego podając masę w kierunku pompki zamyka się a podając 12V w kieruknu drzwi nic się nie dzieje po przecięciu zielono/niebieskiego po prawej stronie jest tak samo o co może chodzić a jak podałem po przecieciu zielono/czerwonego 12V w kierunku pompki to spalił się bezpiecznik i teraz na czerwono/czarny na którym było cały czas 12V jest masa i pali mi non stop bezpiecznik a jak przeciałem ten czerwono/czarny to bezpiecznika juz nie pali czyżby siłownik mi padł cały czas mówię o lewej stronie gdzie jest zielono/czerwony no i wiadomo po przecięciu tego czerownego/czarnego nie działa centralny z kluczyka ale z prawej cały czas działa co można zrobić by po podaniu 12V w kierunku drzwi CZ sie otworzył bo w sumie mogę olać nie działającą lewą stronę i podpiąc się pod cały czas działająco prawą strone, i czy w ogóle w B3 jest tak samo jak B4 sterowanie naprzemiennym minusem i plusem dziekuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie zaznaczam że takiego problemu na forum nie znalazłem
  • Optex
  • Helpful post
    #2
    pioart
    Level 38  
    Witam
    Coś przekombinowałeś jeśli masz + i - to tenostatni jest sterującym czyli na przemian albo plus albo minus i analogicznie owt i zam ten przewód sterujący podczas załączania sygnału ma być odseparowany od sterownika w zamku bo będzie palić bezpiecznik chyba że odłączysz wtyczkę. Podawanie prądu w stronę siłownika nic nie daje. A tak poza tym to na forum są podobne zagadnienia
    Pozdrawiam
  • Optex
  • #3
    Pioro33
    Level 19  
    a więc gdy odłącze wtyczke od siłownika wtedy przecinam przewód i nadal w strone pompki masa a w strone drzwi minus czy odłączam kostke i nie przecinam przewodu tylko podlączam do niego dwa przewody minus i plus zadziala to...
  • #5
    Pioro33
    Level 19  
    witam!
    tak kolego nrobert.s. masz racje zgadzam się z tobą że nie należy smiecić na forum i patrząc na działy bliższe mi też to zauwazam ale mój temat nie jest takim do końca śmieciem bo rozwiązanie okazało się inne następujące wiec jesli mimo wszystko to śmiec chyle czoła ale w moim audi sytuacja była inna nie nalezy przeciąc przewodu w moim przypadku zielono/czerwonego lub zielono/niebieskiego i w kierunku pompy dac mase a w kierunku drzwi +12V, w moim przypadku trzeba było przeciąc jested z tych przewodów częsć idacą do drzwi zostawić w spokoju tylko zaizolowac a częśc przewodu idącą do pompy to całe sterowanie CZ tylko ten jeden przewód i to na niego trzeba podac mase by sie zamknął CZ i na niego trzeba podac +12V by się otworzył i to jest załatwienie sprawy podłączenia CZ w audi 80 B3 o kolorach przewodów jak wyżej pozdrawiam serdecznie
  • #6
    5150
    Level 17  
    Na czas zadziałania przewód zielono-niebieski ma być rozwarty, załatwia to prosty układ dwóch przekaźników. To cała filozofia.
    To co pan szanowny zrobił, to najprostsze rozwiązanie na poziomie przedszkola, przy któtym klient traci sterowanie z wkładki.
  • #7
    renqien
    Level 32  
    Przecież w wątku z trzeciego linka jest dokładnie opisane i jest rysunek, jak to powinno PRAWIDŁOWO wyglądać. Twój sposób to uproszczenie i gdybym odciął klientowi sterowanie z wkładki, to by mnie zje... nakrzyczał by na mnie.

    Dodano po 50 [sekundy]:

    5150 mnie wyprzedził.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    tzok
    Moderator of Cars
    Arkadiusz Piórkowski wrote:
    (...) na czerowno/czarny jest cały czas 12V na brazowym cały czas masa a po przecięciu najpierw zielono/czerownego podając masę w kierunku pompki zamyka się a podając 12V w kieruknu drzwi nic się nie dzieje po przecięciu zielono/niebieskiego po prawej stronie jest tak samo o co może chodzić a jak podałem po przecieciu zielono/czerwonego 12V w kierunku pompki to spalił się bezpiecznik i teraz na czerwono/czarny na którym było cały czas 12V jest masa i pali mi non stop bezpiecznik(...)
    Podając 12V na przewód sterujący z wkładki (jeśli zamek był zamknięty = była na nim masa*) najprawdopodobniej ją uszkodziłeś, wkładka master zamka działa tak, że zwiera zielono-czerwony z czerwono-czarnym gdy zamek jest otwarty i zielono-czerwony z brązowym gdy drzwi są zamknięte (to zwykły przełącznik 2 pozycyjny). Na wkładkę nie podajesz żadnych napięć z centralki. Żeby zamknąć zamek na zielono-czerwony w kierunku pompki podajesz masę*, żeby otworzyć - 12V*, przewód zielono-czerwony idący do wkładki musi być w tym czasie odłączony.

    Jeśli coś lutujesz w instalacji centralnego zamka lutownicą zasilaną z sieci 230V - koniecznie odłącz akumulator.

    ***

    * - Bazuję na Twoich pomiarach, być może jest na odwrót, tzn. zamykasz 12V, otwierasz masą. Nie jestem specjalistą od alarmów (może tym razem nie dostanę ostrzeżenia).

    Moderated By norbert.s.:

    Obsłużyłem właśnie następujący raport:
    "Proponuje ostrzeżenie dla kolegi tzok, bo bzdury wypisuje "
    I co ja mam z tym fantem zrobić?