Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B4 1.9TDI 1Z gdzie odciac zapłon?

slawciol 26 Oct 2007 22:53 7350 23
Relpol
  • #1
    slawciol
    Level 15  
    Witam, w passacie zamontowałem alarm, odcięcie zrobiłem na cewce elektrozaworu odcinającego paliwo, ale co dziwne po wyłączeniu stacyjki.( silnik gaśnie) ale gdy zazbroje alarm to mogę samochód odpalić!! czy to normalne? Jeżeli nie to pod który przewód sie podpiąć abym mógł odcinać zapłon i co jest nie tak?
  • Relpol
  • #2
    AREK_GDYNIA
    Level 18  
    Przetnij czarny przewod idacy od stacyjki do skrzynki bezpiecznikow.
  • Relpol
  • #3
    ARTURG14
    Level 19  
    jak najbardziej przetnij czarny ale w alarmie jest taki kabel do zaplonu masz go podpiąć do czarnego przed odcięciem i bedzie ok
  • #4
    slawciol
    Level 15  
    ok, alarm robi tylko przerwę, co ten przewód "zasila".
    a z tym elektrozaworem to normalne?
  • #5
    slawciol
    Level 15  
    W innej instrukcji jest zapisane ze przerwę robi sie na czarnym przewodzie ale w dieslu, w turbo diesel przewód biało czarny, i na tym właśnie mam podłączone odcięcie, ale niestety nie reaguje na przerwę i dalej silnik pracuje, po przewodach doszedłem że ten przewód jest od elektrozaworu, co jest że odcina +12v a silnik dalej chodzi, wymieniłem elektrozawór i dalej to samo, co odcina podawanie paliwa?
  • #6
    autoel
    Level 26  
    Zasilanie sterownika (po stacyjce), sterowanie przekaźnika 109, itd itp.
    Wybór należy do Ciebie, ale najpierw należy poznać działanie centralki, i robić wszystko "z głową", pozwoli to uniknąć pytań typu "nie wiem co zrobiłem, nie działa tak jak chcę co dalej".
    Powodzenia.
    PS.
    Zasilanie elektrozaworu 53 pin sterownika , przewód biało-czarny.
  • #7
    slawciol
    Level 15  
    autoel wrote:
    Zasilanie sterownika (po stacyjce), sterowanie przekaźnika 109, itd itp.
    Wybór należy do Ciebie, ale najpierw należy poznać działanie centralki, i robić wszystko "z głową", pozwoli to uniknąć pytań typu "nie wiem co zrobiłem, nie działa tak jak chcę co dalej".
    Powodzenia.
    PS.
    Zasilanie elektrozaworu 53 pin sterownika , przewód biało-czarny.

    Centralka robi przerwę w obwodzie, tzn w momencie załączenia alarmu rozłącza obwód, niestety ale po wpięciu sie pod 109-ke nie rozłącza jej, tzn alarm wyje a silnik mogę odpalić.
    Więc co proponujesz, gdzie zrobić odcięcie, aby wszystko grało i nie łapało błędów?
  • #8
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ta "odcinka" w alarmie działa?
    Jak to podłączasz?
  • #9
    slawciol
    Level 15  
    [quote="goldwinger"]Ta "odcinka" w alarmie działa?
    Jak to podłączasz?[/quote
    właśnie nie działa, sprawdziłem omomierzem alarm sam robi przerwę. Podłączyłem w szereg.
  • #10
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    slawciol wrote:
    właśnie nie działa, sprawdziłem omomierzem alarm sam robi przerwę. Podłączyłem w szereg.

    Nie rozumiem
    Chodzi mi o to czy po załączeniu alarmu robi on przerwę czy nie?
  • #11
    slawciol
    Level 15  
    goldwinger wrote:
    slawciol wrote:
    właśnie nie działa, sprawdziłem omomierzem alarm sam robi przerwę. Podłączyłem w szereg.

    Nie rozumiem
    Chodzi mi o to czy po załączeniu alarmu robi on przerwę czy nie?

    tak, robi przerwę
  • #12
    AREK_GDYNIA
    Level 18  
    Mialem kiedys podobny przypadek-silnik pracowal mimo odcietego elektrozaworu. Okazalo sie ,ze pompa zaciaga paliwo z weza powrotnego. Musisz w takim przypadku zalozyc zaworek zwrotny na powrocie. Koszt ok 10 PLN. Dla pewnosci zacisnij waz powrotny kombinerkami i odlacz elektrozawor. Powinien zgasnac po chwili.
  • #13
    slawciol
    Level 15  
    AREK_GDYNIA wrote:
    Mialem kiedys podobny przypadek-silnik pracowal mimo odcietego elektrozaworu. Okazalo sie ,ze pompa zaciaga paliwo z weza powrotnego. Musisz w takim przypadku zalozyc zaworek zwrotny na powrocie. Koszt ok 10 PLN. Dla pewnosci zacisnij waz powrotny kombinerkami i odlacz elektrozawor. Powinien zgasnac po chwili.

    Wisz co, może i coś w tym jest, mam problem z silnikiem, szarpie w przedziale 1500-2500obr., 3, 4, 5bieg, sprawdzony przepływomierz, wyczyszczony nastawnik itp a dalej szarpie, problem z alarmem powstał ponieważ przed czyszczeniem nastawnika nie można było nawiązać komunikacji z sterownikiem, zrywało połączenie itp, dopiero odłączenie alarmu pozwoliło na nawiązanie komunikacji ze sterownikiem, ale szarpanie było przed montażem alarmu, coś dzieje sie nie tak z silnikiem, na dodatek faluje na wolnych obrotach. Chce podłączyć alarm by było ok.
  • Helpful post
    #14
    ARTURG14
    Level 19  
    szarpie na tych obrotach-100% nastawnik,a najlepiej zadzwon 692012639 z tym alarmem pomoge,odcinasz czarny ze stacyjki i auto gasnie i niema błedow
  • #16
    slawciol
    Level 15  
    Sprawa dosyć pilna.
  • #17
    powidz
    Level 20  
    Odetnij kl15. na komputer auta i po sprawie.
    Sprawdzony temat.
  • #18
    slawciol
    Level 15  
    powidz wrote:
    Odetnij kl15. na komputer auta i po sprawie.
    Sprawdzony temat.

    Napiszcie jak laikowi, co to jest kl15?
    Nie wiem o co chodzi z tym schematem , "ON" rozumiem ze to plus przerywany stacyjka( wpinam sie białym z alarmu w czarny z wiązki stacyjki, na dodatek też ten który przecinam i podpinam pod przekaźnik 30 i 87A) CZY TAK MA BYĆ???
    A co z ACC (+biały na schemacie)?
    Może ktoś mi narysować jak to powpinać na podstawie załączonego wcześniej schematu, z góry dzieki
  • #20
    slawciol
    Level 15  
    Dodam jeszcze, że alarm odcina minus(żółty) na cewkę przekażnika
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    slawciol
    Level 15  
    norbert.s. wrote:
    Co tu można rysować?
    Przecież jak byk widać i z zasady działania przekaźnika wynika, że przecięty obwód obojętnie jakiej polaryzacji puszczamy przez spoczynkowo zwarte styki 30-87a.
    Na cewkę przekaźnika - styk 86 z alarmu jest podawana żółtym przewodem masa, a styk 85 łączymy najlepiej do nie gasnącego przy rozruchu plusa po stacyjce, w Twoim wypadku np. czarny przewód w wiązce stacyjki.
    W momencie gdy alarm czuwa, po przekręceniu zapłonu cewka zadziała, styki 30-87a zostaną rozwarte.
    Cała filozofia.

    Jasne, tylko że to ja rysowałem, oryginalny schemat jest link wyżej.
    zastanawiałem sie czy będzie dobrze biorąc tego samego plusa (czarny z wiązki) na cewkę, na styk i jednocześnie wykorzystany jako plus przerywany dla alarmu.
  • Helpful post
    #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    slawciol
    Level 15  
    norbert.s. wrote:
    No pewnie, że można łączyć przecięty obwód od strony stacyjki jednocześnie do 30 i 85, a drugą stronę do 87a.

    DZIĘKI ZA POMOC :D
    SKORO JEST WSZYSTKO OK TO ZAMYKAM TEMAT, JESZCE RAZ DZIEKI WSZYSTKIM ZA POMOC

    No ale ten caps lock niech kolega poprawi na zwykłą czcionkę.[n]