Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz lampowy dla początkującego

Klopsik 27 Paź 2007 10:16 6711 40
  • #1 27 Paź 2007 10:16
    Klopsik
    Poziom 13  

Witam!

Na wstępie zaznaczę, że jestem totalnym laikiem w dziedzinie wzmacniaczy lampowych, wszystkie moje dotychczasowe konstrukcje dotyczą projektów 9V. Jednak jako pasjonat lampowego brzmienia (choć nie potrafiący go tworzyć) stwierdziłem, że trzeba coś z tym fantem zrobić i zabrać się do roboty. Na początek wolałbym coś prostego w budowie i sprawdzonego. Sam znalazłem taki schemat wzmacniacza Fendera:
    Wzmacniacz lampowy dla początkującego

Jednak mimo to, że wzmacniacz sprawia wrażenie prostego to mam kilka pytań:
    1) Jakie trafa użyć do budowy, lub jak je wyliczyć
    2) Co oznacza na schemacie to "5Y3GT" ?
    3) Skąd mam wiedzieć, który przewód idzie do której nogi novala? Bo coś niebardzo to widzę.

Co do reszty, to rozbebeszyłem stary wzmacniacz Marshalla, wyciągnąłem z niego trafa, które chodziły na 3x ECC83 i 2x EL34. Mogę ich użyć do zrobienia tego Fendera? Chyba, że ktoś potrzebuje akurat takich transformatorów, to mogę się wymienić.
    Podstawki pod lampy mam, lampy też za wyjątkiem EL84 (mogę wymienić za EL34). Chassis też posiadam.

Interesuje mnie też jaką polecacie lekturę do połknięcia przed budową lampowca, najlepiej ogólnodostępną w bibliotekach.

Będe wdzięczny za każdą pomoc.

0 29
  • #4 27 Paź 2007 16:22
    megabit
    Poziom 18  

:arrow: Klopsik

Wysłałem Ci PW dostałeś?

0
  • #5 27 Paź 2007 16:32
    METALOWIEC
    Poziom 18