Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 - ogrzewanie wnętrza

polomaniak 27 Paź 2007 15:38 31931 26
  • #1 27 Paź 2007 15:38
    polomaniak
    Poziom 9  

    Witam bardzo serdecznie.

    Ostatnio użytkuję samochód marki Audi A4 z silnikiem 1Z TDi 90 KM z 1996 roku (to moje auto służbowe). Robi się chłodnawo i mam problemy z ogrzewaniem wnętrza. Sprawdziłem zatem czy trzy dodatkowe świece żarowe, zastosowane do przyspieszania procesu nagrzewania wnętrza, są sprawne i jestem pewien że są. Dzisiaj sprawdziłem dodatkowo przekaźniki sterowania świec obiegu I i obiegu II i też ustaliłem, że po podłączeniu bezpośrednio do napięcia działają prawidłowo. Jednakże nie chcą zadziałać po podłączeniu do układu. Moje pytanie jest zatem takie: co steruje załączaniem się tych przekaźników? Czy jest to czujnik temperatury wody, czy może co innego (np. przełącznik ogrzewania)?

    0 26
  • Sklep HeluKabel
  • #3 27 Paź 2007 22:20
    chomika
    Poziom 15  

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=858935
    jest to podobny temat a świecami tymi steruje sterownik silnika jednak nie załącza tych świec gdy w sterowniku znajduje się błąd dotyczący alternatora lub gdy temperatura silnika jest wyższa od 5*C
    napisz coś więcej na temat problemu z ogrzewaniem może masz padnięty termostat ja tak miałem w moim passacie z tym silnikiem

    0
  • #4 27 Paź 2007 23:11
    polomaniak
    Poziom 9  

    Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Termostat wymieniłem kilka tygodni temu na nowy i sprawuje się prawidłowo. Natomiast kilka dni temu złapał u mnie przymrozek, zamarzły mi szyby i dopiero po jakichś dwudziestu kilometrach jazdy z nawiewów zaczęło lecieć ciepłe powietrze.
    Chcę nadmienić, że świece żarowe przy uruchamianiu silnika pracują prawidłowo, auto zapala bez najmniejszych problemów. Sprawdzałem też działanie sprzęgła wiskotycznego i wszystko jest ok.
    Nie spodziewałem się, że auto tej klasy ma takie marne ogrzewanie. Moje polo nagrzewa się trzy razy szybciej niż audi, więc uważam że coś z tym jest nie tak!
    Jeśli to wszystko jest sterowane z ECU, chciałbym w jakiś sposób to obejść i zastosować przekaźnik czasowy. Co o tym myślicie?

    0
  • #5 28 Paź 2007 01:16
    chomika
    Poziom 15  

    nie kombimuj z obchodzeniem
    to auto musi już grzać po 1KM być moze masz zapowietrzoną nagrzewnice poszukaj odpowietrznika (niepamiętam czy jest) lub zagięty wąż do nagrzewnicy lub co mało prawdopodobne zapchany
    sprawdz czy te świece od podgrzewania grzeją warunek temperatura silnika poniżej 5*C i wyłaczone wszystkie odbiorniki
    a jak niegrzeją to masz prawdopodobnie błędy w sterowniku
    a ja obstawiam zapowietrzoną nagrzewnice

    Dodano po 8 [minuty]:

    teraz sobie przypomniałem jeszcze o klapie wyboru powietra ciepłe-zimne może cięgiełko spadło i masz ustawione gdzieś w kierunku zimne i mimo że gałka wyboru jest na ciepłe to klapa (przysłona) stoi w powiedzmy połowie

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #6 30 Paź 2007 00:39
    grzesiex16
    Poziom 13  

    polomaniak napisał:
    Termostat wymieniłem kilka tygodni temu na nowy i sprawuje się prawidłowo.


    Czy to znaczy, że silnik auta osiąga właściwą temperaturę pracy? Przyczyną niedostatecznego ogrzewania nie jest raczej niesprawność dodatkowych świec w króćcu - są przecież silniki TDI 1Z nie posiadające takiego wyposażenia, modele te mimo to osiągają właściwą temperaturę pracy, a wewnątrz auta nie jest zimno. Tak jak koledzy radzą (o ile silnik się rozgrzewa) - poszukaj przyczyn w innych miejscach: wyhaczone cięgno sterowania klapą rozdziału powietrza, zakamieniona/niedrożna nagrzewnica, zanieczyszczony filtr przeciwpyłkowy.

    Grześ

    0
  • #7 30 Paź 2007 13:13
    koliberek83
    Poziom 11  

    witam kolego musisz odkręcić scowek pasazera 5 wkrętów i zobaczyc czy cięgna od powietrza ciepłego niezawiesiły się dotknij ręka jakie są przewody do nagrzewnicy jesli gorące to jest padnięta nagrzewnica i niepodaje ciepłego powietrza pozdrawiam

    0
  • #8 03 Lis 2007 19:20
    polomaniak
    Poziom 9  

    Dziękuję chomika.
    Wszystko co piszesz jest jak najbardziej prawidłowe i dziękuję CI za szczegółową i wyczerpującą odpowiedź. Natomiast chciałbym Ci bardziej naświetlić mój problem: w momencie, kiedy silnik osiągnie temperaturę 90 stopni, w aucie jest gorąco, nagrzewnica działa i nie wydaje mi się zapowietrzona. Problem mój polega na tym, że gdy wyjeżdżam rano do pracy mój silnik osiągnie temperaturę 90 stopni po przejechaniu 15 kilometrów. Zmieniłem termostat. Przez ok 5 do 8 km drogi mam cały czas zaparowane szyby (filtr pyłkowy wymieniony), a z nawiewów wydobywa się zaledwie letnie powietrze (które nie jest wstanie ogrzać szyb w moim aucie). Zdaje mi się, że w tym aucie właśnie te świece powinny służyć temu, bym w tym newralgicznym momencie po uruchomieniu silnika mógł bezpiecznie ruszyć z niezaparowanymi szybami. Po zwarciu przekaźnika na krótko świece grzeją od razu i w aucie momentalnie robi się ciepło, podczas gdy wskazówka termometra nawet nie drgnie. Układ jest mądrze pomyślany, ale nie wydaje mi się żeby w moim aucie działał poprawnie.

    1
  • #9 04 Lis 2007 22:53
    chomika
    Poziom 15  

    90* po 15 kilometrach spowodowane jest właśnie niegrzaniem tych dodatkowych świec gdyż silniki TDI są bardzo sprawne i oddają małą ilość energi do układu chłodzenia.
    pozostają błędy w sterowniku dotyczące pracy alternatora jeśli takowe są, to te świece nie załączą sie, ponieważ sterownik uważa ze alternator jest walnięty, a załączanie tych świec na krótko może usmarzyć ci alternator z uwagi że w naszym kraju musimy jeżdzić na światłach oraz w silnikach TDI świece żarowe rozruchowe pracują jeszcze 30 sekunt po uruchomieniu i pobierają znaczny prąd + jeszcze załączasz ogrzewanie tylnej szyby
    wiec prawdopodobnie problemem jest alternator pozdr.

    1
  • #10 12 Lis 2007 11:27
    pablo_banita
    Poziom 11  

    Witam szanownych kolegów!

    Ja również jestem posiadaczem A4 2000 tyle że z silnikiem 1,9TDI/115KM i muszę powiedzieć że mam podobne jeśli nie takie same objawy i walczę z nimi od 2 miesięcy toteż postanowiłem się wypowiedzieć być może zaoszczędzić innym niepotrzebnych problemów i tak:


    1.Podejrzenie: termostat - termostat wymieniony - objawy nie ustąpiły pomimo zę termostat zapewne sprawny(wąż do nagrzewnicy zimny nawet jak silnik osiągnie to 90'C)


    2.Podejrzenie: zapowietrzony układ - układ odpowietrzony ( nie wiele było powietrza) - objawy nie ustąpiły


    3.Podejrzenie: wentylator - sprawdzone sprzęgło wentylatora (wentylator obraca się z wolna pomimo zadziałania sprzęgła) dla testu unieruchomiłem go gumką tgzw. recepturką i zrobiłem rundkę po mieście - nic to nie dało


    4.Podejrzenie: świece żarowe (dogrzewające płyn) - sprawdzone świece, bezpieczniki, przekaźniki - oczywiście nic to nie dało


    5.Podejrzenie: (na podstawie tego posta) błędy w komputerze (jak wspomnę sobie wymianę termostatu to przypominam sobie że gość zwarł z masą któryś z kabli od alternatora i spawało) - wynik : ..........


    dzisiaj jadę na komputer ale jeśli to nie pomoże to już naprawdę ręce opadają co będzie przy -10, -15 :cry:

    Chciałbym podjechać do mechanika zapłacić te 150 zeta i święty spokój ale dzwonie do Bełtowskiego (serwis audi Kraków) a tu gość nie wie że są świece do podgrzewania płynu albo że na klimatroniku można sprawdzić temperaturę silnika i parę innych rzeczy................... oczywiście Panom już dziękujemy.

    Zdam relację z postępów.
    Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to chętnie sprawdzę ewentualne podejrzenia

    0
  • #11 28 Lut 2008 16:59
    polomaniak
    Poziom 9  

    Po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw i po dogłębnym sprawdzeniu wszystkich elementów układu, doszedłem do wniosku że przyczyną może być alternator (jak zostało zauważone przez chomike). Co prawda wymieniłem regulator napięcia wcześniej, ale nadal nie jestem przekonany do działania alternatora. Nie mam problemów z ładowaniem akumulatora (który jest nowy), ale po uruchomieniu auta nie gaśnie od razu kontrolka ładowania, tylko po lekkim dodaniu gazu. W najbliższym czasie podepnę auto do VAGa i sprawdzę błędy w pamięci ECU.
    Pozdrawiam

    0
  • #12 21 Paź 2008 19:29
    Wolny 1
    Poziom 2  

    Witam mam problem mam Audi A4 kombi 2002r i nie działa mi ogrzewanie to znaczy od strony kierowcy nie leci ciepło a od strony pasarzera leci jest klima dwu strefowa ale mimo ze jest ustawione np 29 stopni od kierowcy to leci zimno a od pasarzera jak jet ustawione na 29 to leci cieplo o co tu chodzi[/b]

    0
  • #13 21 Paź 2008 19:44
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Diagnoza klimy rozjaśni temat + nastawy podstawowe.

    0
  • #14 22 Paź 2008 15:46
    Wolny 1
    Poziom 2  

    to znaczy napełnic klime musze

    0
  • #16 26 Paź 2008 20:08
    belo76
    Poziom 2  

    Witam , jako iz jestem całkiem nowy na forum, chciałem wszystkich serdecznie pozdrowic i z góry podziekować za pomoc .

    mam podobny problem jak w temacie , a mianowicie brak ogrzewania, żeby było prościej to jest tak: płyn jest ok, układ odpowietrzony, mechanizmy przy zwiększaniu temp. w klimatroniku działają( znaczy ruszaja sie ramiona) , termostat ok. węze od nagrzewnicy gorace wiec chyba zapchana nie jest, a mimo to leci zimne powietrze , wiec wdaje mi sie że to zablokowana klapka , stąd moje pytanie gdzie ta nieszczęśliwa klapka sie znajduje i jak sie do niej dostać i ja odblokowac ( moze coś tam wpadało )
    no chyba ze jakies inne pomysły , choć wydaje mi sie że wiece już nic nie moze być :)
    jeszcze raz dzieki i pozdrawiam

    »

    2
  • #17 17 Lis 2008 20:13
    snajper75
    Poziom 2  

    Witam
    ja też mam audi A4 z 2000 115km i tragedia z ogrzewaniem, grzeje kiedy chce .A jak juz grzeje a przyjdzie mi wyprzedzić i mu przycisnę to leci zimne powietrze TRAGEDIA

    2
  • #18 13 Gru 2008 00:34
    belo76
    Poziom 2  

    problem rozwiazany :) ciepło jak z piekarnika :), odpowietrzyć i przepłukac nagrzewnice , polecam to zrobić przed oddaniem do mechanika , pare setek do przodu , opis płukania nagrzewnicyn an forum audi a4
    pozdrawiam serdecznie

    1
  • #19 13 Gru 2008 20:52
    wopor
    Poziom 32  

    witam, mam pytanie czy to dotyczy samochodów z dwustrefowym klimaktronikiem? jezeli tak to proszę sprawdzić czujnik zewnetrzny, jeżeli jeszcze do tego samochód ma magistrale Can to TO jest przyczyną, bedzie grzać tylko na ustawie HI, możliwe że czujnik kłamie , ostatnio robiłem opla Vectrę C 2006 z klimatrinikiem dwustrefowym i czujnik zew, raz pokazał 63st i zmieniał w/g własnego widzimisie, klijent przyjechał siny :) po szklanecce Balantynki żyje a po wymianie czujnika ciepełko płynie do środka po przejechaniu 500 m, pozdrawiam, jeszcze jedna uwaga belo 76 to coTy wlewałeś do chłodnicy że musiałeś ją płukać :)

    0
  • #20 30 Gru 2008 14:32
    gordon25
    Poziom 1  

    koledzy gdzie znajduje sie bezpiecznik od świec żarowych

    1
  • #21 23 Sty 2009 09:16
    pszczola1966
    Poziom 2  

    Panowie, kolega to wszystko już przerabiał i grzania nie było, powód okazał się inny - przedmuch na uszczelce pod głowicą i to było powodem zapowietrzania się nagrzewnicy. Pozdrawiam

    0
  • #22 17 Gru 2009 16:17
    mariuszn20
    Poziom 9  

    witam wszystkich!!!
    jestem właścicielem audi a4 1,9tdi 96r., autko posiada klimatronik. mam podobne zastrzeżenia dotyczące nagrzewnicy. chciałbym zrobić podstawowe rzeczy takie jak: czyszczenie nagrzewnicy, wymianę płynu, odpowietrzenie.
    jest ktoś w stanie mi wytłumaczyć wszystkie podstawowe rzeczy.
    gdzie w ogóle znajduje się ta nagrzewnica, jak ją wymontować, odpowietrzyć, jak sprawdzić jej stan i działanie.

    2
  • #23 23 Gru 2009 13:19
    olokop
    Poziom 2  

    mam a4 2002 rok .icały czas mi leci gorace powietrze.nawt jak w samochodzie jest nagrzane a mam ustawione automat 18 stopni .niewiem co padło?

    0
  • #24 23 Gru 2009 18:06
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Klapka nie zmienia położenia i przepuszcza powietrze przez nagrzewnicę.

    0
  • #25 25 Sty 2010 17:44
    Patryk92
    Poziom 1  

    witam mam mały problem
    nie działa mi ogrzewanie w Audi A4 1.8 1996r. woda zagrzewa się do 90stopni i można jeżdzić cały dzień a i tak w samochodzie będzie dmuchało cały czas zimne lodowate powietrze możecie mi pomuc Dzięki serdeczne odpowiedzi możecie wysyłać na mojego e-maila gradzikpatryk1(malpa)wp.pl

    1
  • #26 16 Wrz 2011 21:39
    sepu1991
    Poziom 1  

    witam wszystkich którzy mają problem z ogrzewaniem w kabinie mam a4 1.6 98r. przez długi czas nie miałem ogrzewania odkręcałem na maksa i letnie tylko tylko a ja marzłem zrobiłem tak;od silnika do kabiny pod harmonijkową plastikową osłoną gdy ją odsłonisz będą szły dwie gumowe rury do nagrzewnicy u mnie napisane na nich było A i B czyli wpływ wody i powrót zdejmij oba i najlepiej wodą pod większym ciśnieniem przepłucz tylko nie karczerem za duże ciśnienie wkładaj na przemian w jeden przewód i w drugi aż zacznie już wypływać czysta woda zrobiłem tak i w aucie mam piekarnik nie wyobrażam sobie aby wymieniać nagrzewnice kupa rozbierania cała deska rozdzielcza przy tym mi zeszło 45 minut mam nadzieję że wam pomogę pozdrawiam

    0
  • #27 26 Paź 2011 08:01
    bart1968
    Poziom 1  

    cześć panowie jak zwykle ten sam problem ciepłe powietrze ,płukałem nagrzewnice i nic nie pomogło myśle ze winne są klapy od nagrzewnicy napewno spalil sie silniczek bo one są sterowane elektronicznie.

    0