Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel corsa B 1,4 93r czujnik połozenia wałka

piotr2509 27 Oct 2007 15:47 6408 25
  • #1
    piotr2509
    Level 10  
    czy jesli bedzie uszkodzony czujnik połozenia wałka rozrzadu lub moduł który jest przy cewce zapłonowej to sterownik odczyta te usterke za bład i wyswietli go podczas samodiagnostyki
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    zbyniuś
    Level 26  
    Najlepiej jak by odczytał,wyświetlił i wysłał SMS do właściciela.Wymień ten rozdzielacz i będziesz miał święty spokój z problemami o których nie piszesz.
  • #4
    piotr2509
    Level 10  
    tak to jest silnik c14nz i według mnie ma czujnik połozenia wałka rozrzadu znajduje sie zaraz pod palcem rozdzielczym w kopułce aparatu a problem z samochodem jest taki ze czasami zgasnie podczas jazdy nawet na wysokich obrotach i nie zawsze mozna go od razu odpalic

    Dodano po 2 [minuty]:

    zbyniuś wrote:
    Najlepiej jak by odczytał,wyświetlił i wysłał SMS do właściciela.Wymień ten rozdzielacz i będziesz miał święty spokój z problemami o których nie piszesz.

    nie bardzo wiem o jakim rozdzielaczu piszesz
  • #5
    xwaldek1
    Level 20  
    CKP faktycznie jest w tym silniku , a skoro jest to i system powinnien go rozpoznać , spróbuj zczytać kody to się dowiesz
  • #6
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    piotr2509 Nie czujnik położenia wałka a położenia wału korbowego
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    piotr2509
    Level 10  
    no włsnie problem z tym ze nie ma zadnych błedów dlatego chce wyeliminowac urządzenia które by sterownik rozpoznał wiec jak nie ma błedów to pozostaje tylko modół przy cewce pomijajac paliwo bo ma zasilanie lpg a sytuacja mam miejsce przy obu zasilaniach
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    piotr2509
    Level 10  
    czyli sterownik nie ma mozliwosci odczytac błedu z czujnika połozenia wałka rozrzadu ale patrzac w tabele kodów błyskowych kod 92 odnosi sie do czujnika połozenia wałka rozrzadu lub jego obwodu
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    piotr2509
    Level 10  
    to moze ja sie nie znam ale co to jest za czujnik jak zdejme palec rozdzielczy potem osłonke i jest czytnik i wedłóg mnie kawałek magnesu na wałku i wychodza z tego trzy kabelki według mnie jest to tak zwany system halla mysle ze ktos mi pomoze to wyjasnic
  • #13
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    goldwinger wrote:
    piotr2509 Nie czujnik położenia wałka a położenia wału korbowego
  • #14
    piotr2509
    Level 10  
    zgadzam sie ale nazywał bym go tak wtedy gdy by był umieszczony na wale korbowym jak w wielu samochodach ale ten jest na wałku rozrzadu ma to samo zadanie ale nie wiem czy sie tak samo nazywa a w sklepach tweierdza ze sie nazywa tak jak ja opisuje nawet w kodach błyskowych usterka jest opisana jako czujnik wałka rozrzadu
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    piotr2509
    Level 10  
    ok zgadzam sie z tym tylko nazywam to tak jak jest to zabudowane a fakt jest to impuls połozenia wału korbowego czyli według ciebie ten {komputer} nie odczyta błedu z tego czytnika

    Dodano po 34 [minuty]:

    moze jest mi ktos wstanie odpowiedziec jakich urzadzen nie jest wstanie odczytac ten [komputer] chodzi o instalacje zapłonowa pomijamy temat paliwa a jest to dokładnie silnik o symbolu C14NZ
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    piotr2509
    Level 10  
    a czy czujnik połozenia wału korbowego zeby był jasniej moze działac przez kilka set kilometrów i nagle przestaje potem znowu działa przez kilka set kilomwtrów lub czy modól moze tak sie zachowywac bo nie wiem co jest powodem usterki
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    piotr2509
    Level 10  
    elektrit wrote:
    Stary, nie nudź.
    Masz problem z podcewkowym modułem zapłonowym, typowe w c14nz.
    Albo go możesz przelutować, jak się czujesz na siłach, i masz technologiczną mozliwość zdjęcia zalewy, albo kup nowy.

    dzisiaj wymieniłe podcewkowy moduł zapłonowy tak jak myslałes ale nie stety sytułacja sie ponowiła czyli pozostał mi czujnik halla tak jak myslałem i ciagle o nim pisałam
  • #21
    Łukasz Pawlik

    Level 14  
    Witam
    Do piotr2509:
    Kiedy piszesz post używaj przycisku PISOWNIA. :)
    pozdrawiam lukaszek1209
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie.Możesz wyeliminować czujnik Halla by sprawdzić usterkę.Wystarczy,że wyjmiesz z kopułki przewód wysokiego napięcia od cewki zapłonowej,włożysz do niego jakąś świecę i położysz na masie.Nastepnie odłącz kostkę z aparatu zapłonowego.Włącz zapłon i na chwilę zewrzyj środkowy przewód z tej kostki z masą.Powinna skoczyć iskra.Oczywiście opisana operacja mam sens tylko wtedy gdy zginęła iskra i trzeba ustalić winowajcę.Nauczyli mnie tego w serwisie VW i sprawdza się.Pozdrawiam.
  • #24
    User removed account
    User removed account  
  • #25
    piotr2509
    Level 10  
    jest to brązowa kopułka czyli bosch sprawdzałem ten czujnik i jest ok ale jak pisałem przedtem samochód cały czas jezdzi awaria pojawia sie co jakiś czas podczas jazdy a nie ma już więcej możliwości pozostał ten czujnik
  • #26
    piotr2509
    Level 10  
    wyjasniajac temat po wymianie czujnika [tak zwanego halotronu] czyli nazwanego przez mnie czujnika położenia wałka rozrządu awaria została usunięta