Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak obliczyć skrzynie do sudwoofera??

makaraka 28 Paź 2007 09:37 1221 7
  • #1 28 Paź 2007 09:37
    makaraka
    Poziom 10  

witam wiem że jest parę postów na ten tema ale ja jestem laikiem i proszę o pomoc mam głośnik tonsila GDN 30/100/7 100W 4ohm i chciałbym z tego zrobić sub. do samochodu tylko czy mógłby mi obliczyć jaka jest potrzebna skrzynia i w jakiej będzie to najlepiej grać.Mam jeszcze do tego cewkę firmy "RTO RATHO HAMBURG CAR-SUBWOOFER NETWORK SX-10"
    RATED INPUT POWER- 200W
    CROSSOVER FREQVENCY -100Hz
    impedance-4ohm
    i jak dało by się coś z tego zrobić?? z góry dziękuje wszystkim ludziom dobrej woli za pomoc w tej sprawie:)

0 7
  • #2 28 Paź 2007 10:10
    Cinek_as
    Poziom 21  

Najprościej dla ciebie będzie poprzeglądać forum, lub obliczyć wszystko programem WinISD czy jakos tak :)

0
  • #3 28 Paź 2007 10:18
    makaraka
    Poziom 10  

forum przeglądałem i co prawda jest tu parę tematów na temat tego głośnika ale 8 ohm a nie 4 a ten program to jest jakiś durny bo jak wprowadziłem dane i chciałem obliczyć skrzynie to taką mi obliczył że głośnik by mi się nie zmieścił :)

0
  • #4 28 Paź 2007 11:32
    Cinek_as
    Poziom 21  

to coś źle wprowadziłeś :P program dobry jest wielu forumowiczów go używa :)

0
  • #6 29 Paź 2007 10:58
    makaraka
    Poziom 10  

ten program jest trochę skomplikowany najmniejsza skrzynia wyszła mi 100 l to trochę dużo widzę że chyba nikt mi w tej sprawie nie pomoże ale dzięki za chęci chyba będę musiał poszukać jakiegoś fachowca co sie na tym zna:cry:

0
  • #7 29 Paź 2007 11:28
    kortyleski
    Poziom 41  

Ten głośnik nie został zaprojektowany do zastosowań samochodowych, a prawdopodobnie będzie wymagał dużej obudowy... 4 czy 8 ohm to tylko różnica w konstrukcji cewki, co za tym idzie w dopasowaniu do wzmacniacza.