Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zaprojektować instalację estradową....

28 Paź 2007 19:38 2695 10
  • Poziom 12  
    Witam jestem nie dyplomowanym elektrykiem praktykującym, ale za to z wykształceniem elektronicznym... znajomi powierzyli zaprojektowanie niskobudżetowej instalacji estradowej.

Sytuacja jest taka, że znajomi dysponują salą i przyłączem trój-fazowym o nie dokładnie znanych mi parametrach (gdyż sami nie są w tym zorientowani dokładnie... wynika to z formalnych niedookreśleń tego przyłącza :) w każdym bądź razie jest to kabel 5 żyłowy 4mm lub więcej ale na pewno nie grubszy niż 6mm) Na tym przyłączu udaje się regularnie organizować dość głośne koncerty i imprezy ale w każdym momencie trzeba sie liczyć z wywaleniem któregoś z bezpieczników zlokalizowanym w budynku na którym z tego prądu się korzysta w sposób taki jak w każdym mieszkaniu, ponieważ prąd na czas koncertów jest dostarczany przedłużaczami. Jak z organizować według was dostarczenie enrgii na salkę tak by moc trzech faz była wykorzystana maksymalnie...
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Przypuszczam ze to przylacze to 32A 5 - bolcow. Przy pelnym zabezpieczeniu 32A mozna zorganizowac spory koncert. Ekipy naglosnieniowe maja z reguly swoje rozdzielnie pradu lub swojej produkcji racki mocy z rozdzielniami/gniazdami. Wiec najlepszym rozwiazaniem jest:
    1. podprowadzenie tego przylacza mozliwie najblizej sceny
    2. zapewnienie mozliwie najlepszego zabezpieczenia w stosunku do przekroju kabla - aby sie nie grzal
    3. wywalenie roznicowki;) - czy ja to powiedzialem?;)

Po tych czynnosciach kazda firma naglosnieniowa bedzie ci dziekowac. Co innego oswietlenie. Zazdaja agregatu. Pamietajmy ze jeden PAR64 to 1kW mocy. Zapomnij o podlaczaniu dzwieku i swiatla do jednego zrodla pradu. To zdrada.
    pozdro
  • Pomocny post
    Spec Elektroakustyka