Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Eberspacher (webasto) - dzialanie

krecik2003 29 Oct 2007 14:44 4418 3
  • #1
    krecik2003
    Level 13  
    Witam!
    Do specow od piecow ;)

    Chcialbym sie zapytac jak dogrzewacz powinien dzialac (przy temp. ponizej 5*C i odpalonym silniku). U mnie dziala tak: najpierw sie rozgrzewa przez jakies 2-3 minuty - na vagu w wartosciach mierzonych widze ze temperatura rosnie az do jakis 310*C po czym zostaje na tym poziomie. Nastepnie powoli podnosi sie temperatura plynu chlodzacego az do ok 72 *C - trwa to kolejne pare minut. Po tym chyba przestaje ogrzewac - temperatura pieca spada i tylko wydaje caly czas odglos jak samolot. Ale nie chce sie wylaczyc calkiem mimo ze za chwile mam na termometrze plynu 90*C. Dopiero wylaczenie silnika wylacza go calkiem po paru minutach.
    Czy tak to ma dzialac czy jest to objaw jakiejs usterki?
  • #2
    piotrmarczak
    Level 13  
    wszystko dziala tak jak trzeba tylko przy tem plynu 75 c powinien sie wyloczyc calkiem ale moze przy twoim typie powinno tak byc u mnie sie wylaczalo calkiem
  • #3
    krecik2003
    Level 13  
    No wlasnie tez mi sie tak wydaje ze po dogrzaniu powinien sie chyba wylaczyc calkiem - dlatego mam watpliwosci. Zadnych bledow nie ma na vagu wiec to troche dziwne... Dodam ze w niedziele jechalem trase ponad 1.5 godziny i jak wysiadalem to dogrzewacz chodzil (oczywiscie temp silnika byla 90*C). Nie znam dokladnie typu mojego dogrzewacza ale wiem ze jest to eberspacher, ma 5kW mocy i jest na rope.
  • #4
    krecik2003
    Level 13  
    Dzwonilem do serwisu eberspachera i tak ma byc!
    Urzadzenie po nagrzaniu wchodzi w tryb przerwy regulacyjnej i mozna powiedziec ze 'czuwa' kiedy temperatura silnika sie obnizy zeby go dogrzac. Jedynym rozwiazaniem na to jest montaz dodatkowego przelacznika w kabinie ktory bedzie wpiety zamiast czujnika temperatury na podszybiu. Pozwoli to na wlaczanie i wylaczanie urzadzenia w dowolnym momencie (przy zalaczonym silniku oczywiscie). Poza tym gosc mi powiedzial ze taki przelacznik jest jeszcze dobry z drugiego wzgledu: piecyk trzeba uruchamiac przynajmniej raz na miesiac bez wzgledu na pore roku zeby poprawnie dzialal bo pozniej na zime sa problemy.
    A jeszcze jedno: podczas trybu pracy przerwy regulacyjnej piecyk nie powinien pobierac paliwa (nie slychac charakterystycznego cykania pompki paliwa)

    Tak wiec zamykam temat.