Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat B4 1.9TDI 1z szarpie

slawciol 30 Paź 2007 21:01 20647 34
  • #1 30 Paź 2007 21:01
    slawciol
    Poziom 15  

    Witam
    mam taki problemik, szarpie na 3, 4, 5 biegu w przedziale 1800-2900odr, szarpie przy dodawaniu gazu, dodatkowo lekko faluje na biegu jałowym.
    dodam ez nie jest to nastawnik, byl czyszczony i nie pomogło. Był problem z komunikacja ze sterownikiem zasilania, ale to chyba przez alarm. Co jeszcze sprawdzic, czujnik wzniosu iglicy też sprawdzony, vag nic nie pokazuje :cry:

    0 29
  • #2 30 Paź 2007 21:26
    ecsb
    Poziom 16  

    Przydała by się diagnostyka, a to że nastawnik był czyszczony jeszcze nie znaczy że jest ok.

    0
  • #3 30 Paź 2007 22:05
    baraka
    Poziom 17  

    witam
    mam vento tdi (90) też silnik szarpał , ale na wolnych obrotach chodził ok, dopiero przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu i przy obrotach ok 2500 szarpał i to mocno tak jakbym gwałtownie wciskał hamulec na chwile , myślałem że coś z elektroniką a okazało sie że to od paliwa , dotankowałem paliwo na "pewnej" stacji i auto po przejechaniu paru km zaczęło chodzić tak jak powinno
    sprawdziłem później jeszcze raz aby się upewnić , zatankowałem jeszcze raz na tej "stacji" i powtórka -szarpanie , tankuje teraz na stacjach "pewnych", a nie tam gdzie cena jest niższa

    pozdrawiam

    1
  • #4 31 Paź 2007 10:58
    jarecki04
    Poziom 25  

    To nie wiedziałeś, że co tansze to drozsze a pozatym jesteś odważny żeby testować paliwo no swoim samochodzie chyba, że to nie Twoj.

    0
  • #5 31 Paź 2007 17:21
    baraka
    Poziom 17  

    witam
    mój samochód , a róznica paliwa niewielka ok 10 gr a staja dość duża
    , tankowałem ponieważ firmowe są tam tankowane i od czasu do czasu jak się firmowy zepsuje to jadę swoim
    zatankowałem ponownie bo chciałem być pewny na 100%
    pozdrawiam

    0
  • #6 31 Paź 2007 17:30
    robokop
    Moderator Samochody

    Podstawowa sprawa, należy sprawdzić wszelkie połączenia elektryczne, czujników temperatury, sterowania EGR, itp.

    0
  • #7 31 Paź 2007 18:51
    slawciol
    Poziom 15  

    baraka napisał:
    witam
    mam vento tdi (90) też silnik szarpał , ale na wolnych obrotach chodził ok, dopiero przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu i przy obrotach ok 2500 szarpał i to mocno tak jakbym gwałtownie wciskał hamulec na chwile , myślałem że coś z elektroniką a okazało sie że to od paliwa , dotankowałem paliwo na "pewnej" stacji i auto po przejechaniu paru km zaczęło chodzić tak jak powinno
    sprawdziłem później jeszcze raz aby się upewnić , zatankowałem jeszcze raz na tej "stacji" i powtórka -szarpanie , tankuje teraz na stacjach "pewnych", a nie tam gdzie cena jest niższa

    pozdrawiam

    Szarpało od samego początku kiedy kupiłem go w Niemczech, 2 lata temu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    robokop napisał:
    Podstawowa sprawa, należy sprawdzić wszelkie połączenia elektryczne, czujników temperatury, sterowania EGR, itp.

    No właśnie coś sie dzieje, czasami bez powodu zapala sie kontrolka temperatury oleju.

    0
  • #8 31 Paź 2007 20:40
    zipek135
    Poziom 10  

    Filtr paliwa moze na olnych mi zawsze 90 km passek faluje jak filtr jest do d*** i ledwo chodzi na obrotach

    0
  • #9 31 Paź 2007 20:43
    slawciol
    Poziom 15  

    zipek135 napisał:
    Filtr paliwa moze na olnych mi zawsze 90 km passek faluje jak filtr jest do d*** i ledwo chodzi na obrotach

    Też bym chciał aby to był tylko filtr, zmieniany regularnie

    0
  • #10 31 Paź 2007 21:26
    majka8
    Poziom 12  

    Proponuje dobrze zdiagnozować, przypuszczam że nastawnik, ale skoro był czyszczony, mogą być pękniente sprężyny w pompie od regulacji dawki. Czasami i tak bywa.
    pozdrawiam.

    0
  • #11 01 Lis 2007 01:05
    zipek135
    Poziom 10  

    Hmmm a one napewno rosna czy tak skacza faluja ? Masz tą wersje pompy na linke czy elektroniczna jak elektroniczna to moze pedal gazu ci sie psuje a jak na linke to sie zacina cos ;) Nie wykluczam, że moglo coś się w pompie zepsuc podaj mnie jwiecej do jakich obrotow dodaje gazu pozdr

    0
  • #12 01 Lis 2007 09:22
    slawciol
    Poziom 15  

    zipek135 napisał:
    Hmmm a one napewno rosna czy tak skacza faluja ? Masz tą wersje pompy na linke czy elektroniczna jak elektroniczna to moze pedal gazu ci sie psuje a jak na linke to sie zacina cos ;) Nie wykluczam, że moglo coś się w pompie zepsuc podaj mnie jwiecej do jakich obrotow dodaje gazu pozdr

    Pompa elektroniczna, na jałowo pracuje jakby delikatnie chrupał delikatnie faluje, przy dodawaniu gazu na 3, 4, 5 biegu nawet delikatnym zaczyna trząść, szarpać, przy jednolitej jeździe tego nie robi, delikatne przyspieszenie i trzęsie, ale tylko na tych biegach, moc ma, do ilu obrotów to nie próbowałem, ale idzie jak głupi.

    0
  • #13 01 Lis 2007 19:05
    slawciol
    Poziom 15  

    wiecie co, chyba jednak jest to nastawnik, tak jak pisałem, w zeszłym tygodniu był niby czyszczony u "fachowca", ale dzisiaj zauważyłem że jest jeszcze gorzej niż było, pewnie tak wyczyścił ze tylko go popsuł bardziej, w poniedziałek jadę do serwisu VW, dam znak co oni stwierdza

    0
  • #14 01 Lis 2007 19:47
    Jatin
    Poziom 14  

    Wez w lapke miernik i sprawdz przeplywke i czujniki zanim zaczniesz silnik rozbierac na czesci, wyczysc EGR , sprawdz zawor pneumatyczny i podcisnienia, cisnienie doladowania, szczelnosc ukladu (intercooler jesli posiadasz) sprawdz rowniez uklad paliwowy (czy jest szcelny jesli nie w przewodzie powrotnym pokazuja sie bable powietrza) jak juz wykluczysz to wszystko to dopiero rozbieraj pompe i grzeb w bebechach!!!

    Pozdrawiam :)

    0
  • #15 01 Lis 2007 19:52
    slawciol
    Poziom 15  

    Jatin napisał:
    Wez w lapke miernik i sprawdz przeplywke i czujniki zanim zaczniesz silnik rozbierac na czesci, wyczysc EGR , sprawdz zawor pneumatyczny i podcisnienia, cisnienie doladowania, szczelnosc ukladu (intercooler jesli posiadasz) sprawdz rowniez uklad paliwowy (czy jest szcelny jesli nie w przewodzie powrotnym pokazuja sie bable powietrza) jak juz wykluczysz to wszystko to dopiero rozbieraj pompe i grzeb w bebechach!!!

    Pozdrawiam :)

    przepływówka-sprawdzona
    czujnik wzniosu iglicy-sprawdzony
    N75-sprawny
    brak powietrza w układzie paliwowym
    turbinka dmucha dobrze-sprawdzone
    ja nie będę grzebał, odstawiam do serwisu, niech teraz tam sie pomęczą.

    0
  • #16 01 Lis 2007 20:01
    Jatin
    Poziom 14  

    I dodaj niech sobie odpowiednio plicza za to :p
    okaze sie jakis pierdol a zabulisz jak cygan za matke :)
    A co do tego co sprawdzales to jeszcze zostalo Ci kilka elementow do sprawdzenia i nie mowie o testach interfejsem VAG (nie zawsze sa miarodajne) tylko o sprawdzeniu kazdego elementu od strony wtyku komputera za pomoca miernika i porownaniu wynikow z wzorcem :)

    Pozdrawiam :)

    0
  • #17 01 Lis 2007 20:08
    slawciol
    Poziom 15  

    Jatin napisał:
    I dodaj niech sobie odpowiednio plicza za to :p
    okaze sie jakis pierdol a zabulisz jak cygan za matke :)
    A co do tego co sprawdzales to jeszcze zostalo Ci kilka elementow do sprawdzenia i nie mowie o testach interfejsem VAG (nie zawsze sa miarodajne) tylko o sprawdzeniu kazdego elementu od strony wtyku komputera za pomoca miernika i porownaniu wynikow z wzorcem :)

    Pozdrawiam :)

    Wydałem już tyle kasy że kupiłbym już 2 silnik ;-)
    mają mi zdiagnozować jak to powiedział z serwisu przez telefon "dokładnie".
    zobaczymy.
    Cytat:
    tylko o sprawdzeniu kazdego elementu od strony wtyku komputera za pomoca miernika i porownaniu wynikow z wzorcem :)


    Masz jakieś dane wzorcowe i schematy co i jak?[/code]

    0
  • #18 01 Lis 2007 20:20
    Jatin
    Poziom 14  

    Owszem mam wszystkie dane wzorcowe ale moge Ci je wyslac dopiero w sobote niestety bo mam to wszystko w warsztacie a jutro zrobilem sobie wolne :)

    Pozdrawiam :)

    0
  • #19 01 Lis 2007 21:31
    robokop
    Moderator Samochody

    Jatin napisał:
    Owszem mam wszystkie dane wzorcowe tylko po 1. napisz jaki to silnik (czy to silnik AAZ czy inny)

    Kolega w ogóle wie co to jest silnik TDI ?.Pisze jak byk w temacie że autor ma silnik 1Z, czyli 90 konny tdi, AAZ silnikiem tdi nie jest i komputerowej diagnostyki przeprowadzić się w nim nie da (mechaniczny wtrysk).

    1
  • #20 01 Lis 2007 22:14
    Jatin
    Poziom 14  

    Fakt robokop tu sie machnolem :)

    A texty typu "Kolega w ogóle wie co to jest silnik TDI ?" sa z lekka burackie kazdy moze sie pomylic tak ? Owszem kolega wie co to jest silnik TDI :)

    Pozdrawiam :)

    0
  • #21 05 Lis 2007 18:42
    slawciol
    Poziom 15  

    No i dzisiaj byłem na diagnozie w serwisie Bosch KTS pod względem elektrycznym, sprawdzili wszystko co możliwe, i nic nie znaleźli, został tylko mechanik i jutrzejsza jego diagnoza, ale po stwierdzeniu znajomych z tego forum jest to nastawnik, co i potwierdzili w tym serwisie co byłem, wszystkie parametry pracy są wzorcowe, niestety ale rzeczywistość jest inna :|
    Dzisiaj dokładnie badałem kiedy szarpie, okazało sie że robi to też na 2 biegu, pewnie i na 1 też ale nieodczuwalne. Szarpie w momencie kiedy lekko dodaje gazu, kiedy depnę więcej nie szarpie aż do momentu kiedy obroty zbliżą sie do prędkości na jaką jest na danym biegu wciśnięty pedał gazu, jak wejdzie w te obroty znowu zaczyna szarpać, jak puszcze gaz, lub jak energicznie wcisnę pedał gazu nie szarpie.

    0
  • #22 05 Lis 2007 19:00
    piotrmarczak
    Poziom 13  

    objawy te sa na nastawnik mialem kiedys taki problem i okazalo sie ze jest zepsuty wtrysk z czyjnikiem do ktorego nida dwa kable sprubuj go podmienic na forum obd2 koledzy pisali ze czasami pomaga odpowietrzenie wtryskow mysle tylko ze ktos kto czyscil ci nastawnik widzial w jakim jest stanie i jak bylby powycierany powiedzial byci otym tak wiec spruboj pdmienic wtrysk z czyjnikiem i dobrze odpowietrzyc wtryski a wogle niezaszkodzilo by ich sprawdzic bo moze kturys szwankuje i tez z tad te problemy 1 z to silnik z 8 bitowym kom a wiec vag tez niewiele pomoze POWODZENIA

    0
  • #23 05 Lis 2007 19:15
    slawciol
    Poziom 15  

    piotrmarczak napisał:
    objawy te sa na nastawnik mialem kiedys taki problem i okazalo sie ze jest zepsuty wtrysk z czyjnikiem do ktorego nida dwa kable sprubuj go podmienic na forum obd2 koledzy pisali ze czasami pomaga odpowietrzenie wtryskow mysle tylko ze ktos kto czyscil ci nastawnik widzial w jakim jest stanie i jak bylby powycierany powiedzial byci otym tak wiec spruboj pdmienic wtrysk z czyjnikiem i dobrze odpowietrzyc wtryski a wogle niezaszkodzilo by ich sprawdzic bo moze kturys szwankuje i tez z tad te problemy 1 z to silnik z 8 bitowym kom a wiec vag tez niewiele pomoze POWODZENIA

    No niestety bym chciał aby to było, ale niestety, był podmieniany i sprawdzany, a ten co czyścił to nawet go na oczy nie widziałem, mechanik w DIESEL SERVICE wymontował go i gdzieś go zawiózł po 3 godzinach przyjechał z niby zrobionym, fakt był czyściejszy przynajmniej na zewnątrz ;-) powiedział ze zawozi go do innego warsztatu bo to precyzyjna robota, i potrzebny jest spokój przy regeneracji nastawnika, poza tym on go nie robi tylko jego kolega :!::?::!:
    jutro jadę do sprawdzonego mechanika tez robi pompy, ale za późno o nim sie dowiedziałem od kupli. w razie czego, ma ktoś może do sprzedania taki nastawnik w dobrym stanie i za rozsądne pieniądze? Swieta sie zbliżają wiec nie zdzierajcie ;-)

    0
  • #24 06 Lis 2007 11:31
    slawciol
    Poziom 15  

    no i po wizycie u mechanika, diagnoza-nastawnik do roboty. Ok, róbcie, no i zrobili, wmontowali, ustawianie i przejażdżka. i co? przestało szarpać :D
    nie szarpie, przejechałem już 40 kilometrów i nic, totalnie żadnego szarpania, mówił że wymienił cewkę a temu kto grzebał w nastawniku by ręce powyrywał, nie miał żadnego pojęcia o nastawniku (pourywał gwinty, chyba nie wiedział że są lewe), więc poprzedni mechanik reklamujący sie naprawą pomp okazał sie oszustem, bo nie miał pojęcia co robił. A była to walnięta cewka w nastawniku.
    Dziękuje wszystkim na forum za pomoc.
    Zamykam temat

    0
  • #25 08 Lis 2007 09:29
    slawciol
    Poziom 15  

    Jeszcze mam jedno pytanko, jaka powinna być dawka paliwa w tym silniku, 1.9TDI 90KM 1Z? Ustawili mi na 4,2 to dobrze czy źle, jeżeli źle to ile powinno być? pozdrawiam

    0
  • #26 08 Lis 2007 11:10
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    Im mniej ustawione tym lepiej.

    0
  • #27 08 Lis 2007 12:59
    slawciol
    Poziom 15  

    szogun0 napisał:
    Im mniej ustawione tym lepiej.

    ok, nigdzie nie mogę znaleźć zakresu od-do, to jak ja mam ustawione? 4,2 to buzo czy mało?

    0
  • #28 08 Lis 2007 13:14
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jeśli zejdziesz do 3,5 to będzie super.
    Niżej to raczej już nie zejdzie.

    0
  • #29 08 Lis 2007 13:44
    slawciol
    Poziom 15  

    szogun0 napisał:
    Jeśli zejdziesz do 3,5 to będzie super.
    Niżej to raczej już nie zejdzie.

    Dzięki, to znaczy że mam dobrze ustawione, wiem mogło być lepiej ale chyba jest ok? a ile wynosi maksymalna dawka?

    0
  • #30 22 Lis 2008 17:11
    DIZZI
    Poziom 17  

    A umnie passat tdi szarpał i znalazłem uszkodzoną
    poduszkę przy skrzni biegów 5 dych i po sprawie
    objawy były bardzo podobne dotych opisanych.
    Kiedys też nie miał mocy to znalazłem nieszczelność
    w "interkulerze" dziura że pies z budą by przelazł
    a gdy silnik nie pracował to nic nie było widac
    bo rozsczelniał się na zaprasowaniu dopiero podanie
    niewielkiego ciśnienia ok 05 bar ujawniło usterkę.

    0