Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jeep XJ wymiana alternatora

pszczepan 22 Lis 2007 21:19 13685 41
  • #31 22 Lis 2007 21:19
    pszczepan
    Poziom 20  

    Sprawa wygląda tak. Oryginalnie mialem AC Delco, ale w ciągu 1,5 roku 2 x coś padło, łożyska, diody i postanowiłem zmienić alta na inny - w tym regulator był wbudowany

    Dostałem NIPPONDENSO i po przełożeniu wszystkiego - mocowanie itp okazało się, że ten alt jest nowszy, ale bez regulatora - w tym modelu regulator był w ECU - komputer samochodowy.

    Wyciągnęłem regulator z tego AC Delco i podłączyłem tak jak wcześniej pisałem.
    Wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że przy niskich obrotach coś nie ładuje.
    Od 3 tygodni jeżdżę tak, że na światłach wyłączam wentylator nagrzewnicy i są tylko światla - jakoś daję radę, ale sprawdziłem, że po podłączeniu plusa na krótko przy maksymalnym obciążeniu alt daje 18 Volt.

    Wersja była, że jednak ten regulator z AC Delco jakoś nie współpracuje z tym Denso. Spróbowałem to z Poloneza i od razu padło.

    Z pewnością da się obejść to ECU, ale pewnie będę musiał nabyć zewnętrzny regulator w USA na ebayu

    np to
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EXTERNAL-VOLTA...014QQitemZ330190364164QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

    Może jednak ktoś ma jakieś polskie rozwiązanie? :)

  • #32 22 Lis 2007 21:45
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #33 23 Lis 2007 09:28
    viper555
    spec od auto-elektro

    Po co z USA, u nas możesz go kupić za 26 zł netto.P
    Jeep XJ wymiana alternatora

  • #34 23 Lis 2007 09:49
    pszczepan
    Poziom 20  

    Dzięki za info - gdzie mogę kupić??
    Jakiś namiar..

  • #35 23 Lis 2007 12:21
    viper555
    spec od auto-elektro

    Kolego jesteś z Poznania więc CARGO masz pod nosem.P

  • #37 29 Lis 2007 09:51
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #38 01 Gru 2007 22:12
    dareek1000
    Poziom 9  

    sprawa jest prosta jak budowa gwoździa.L to lampka,F to sygnał o obciążeniu do kompa.P to sygnał fazy(jak sprawdzisz omomierzem ten styk i blaszkę fazy(na zdjęciu pierwsza od lewej)to stwierdzisz,że są połączone.nie podłączysz dobrze,żadnego jezpola,bo...po pierwsze ten alternator nie ma diód wzbudzenia,po drugie musiał bys przerobic szczotkotrzymacz,bo ten alternator jest w typie B tzn ze szczotką na masie.ps skad te wiadomości o 8 A?skąd wiadomości o 5,5 A.wystarczy zmierzyć oporność wirnika.3,5 A to max.masz numer unipointa.zadzwoń do bendiksu w łomiankach i po sprawie.

  • #39 01 Gru 2007 23:02
    pszczepan
    Poziom 20  

    Jezpola może nie podłączę, ale schemat alta podany na początku dotyczy alternatora AC Delco który był w oryginale i miał wbudowanego właśnie takiego unipointa.
    Tutaj chodzi o podłączenie tego unipointa do innego alta - ten alt to NIPPONDENSO i jakbyś dareek1000 czytał uważnie to znalazłbyś info o oporności wirnika 2,9 Oma a to właśnie daje 4,13 Amp.
    Jak jest zbudowany NipponDenso nie wiem. Jedno jest pewne - ten Unipoint działa ale nie do końca - ładowanie nie przekracza 14,7V, ale ładuje tylko przy wyższych obrotach 2000obr/min.
    Ustaliłem z Viper555, że muszę kupić zewnetrzny regulator do altow made in USA:

    Jeep XJ wymiana alternatora

    Jak już to zamontuję dam znać jak to zagrało

  • Pomocny post
    #40 02 Gru 2007 09:07
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #41 16 Gru 2007 13:26
    pszczepan
    Poziom 20  

    Witam ponownie !

    Zamontowałem zewnętrzny regulator napięcia dla 7Amp wirników z wyjściami IASF - taki jak na zdjeciu powyżej 234165.

    Podłączyłem wg posta:
    http://www.naxja.org/forum/showthread.php?t=930069&highlight=external+regulator

    tzn. F - idzie na wirnik
    A - idzie na + po włączeniu stacyjki
    S - z obwodu akcesoria - napięcie w nim jest po włączeniu stacyjki, ale nie ma V kiedy się kręci rozrusznikiem.

    Pierwsze spostrzeżenia:
    Reguluje napięcie, ale wyłącza przy 15,8 - 16,0 V - trochę wysoko.
    Na wolnych obrotach ewidentnie widać mruganie świateł, lampek oświetlenia wnętrza itp. ( przy wyższych obrotach mruganie jest mniejsze) Napięcie ładowania waha się w granicach 0,3 V w okolicach 16V.

    Czy to jest normalne? Ten regulator nie ma żadnych regulacji - zanitowane metalowe pudełko.
    Czy jestem w stanie coś zrobić - czy tak już ma być.

    Zastanawiam się nad tymi zaciskami - w starym na F podawałem + ze stacyjki, a tutaj na F daję jedna stronę obwodu wzbudzenia.

    Jakieś rady praktyków.

    Dzięki
    Paweł

    Dodano po 2 [godziny] 10 [minuty]:

    W końcu opanowałem sprawę.

    Otóż okazało się, że podłczenie tak jak na tym forum wcale nie jest do końca dobre.

    Prąd który płynie przez zacisk A jest na tyle duży, że używając obwodów np z akcesoriów uzyskiwałem połowiczny sukces - wszystko mrugało.

    Zmieniłem tak:

    A - bezpośrednio z "+" alternatora
    S- może być ze stacyjki - napięcie po przekręceniu kluczyka. Ja podłączyłem do obwodu akcesoria. W ten sposób uzyskałem dodatkowo, że podczas kręcenia rozrusznikiem alternator nie obciąża silnika. Pytanie tylko czy dobrze - może już wtedy powinien być ładowany akumulator.
    F - na obwód wzbudzenia alternatora,

    Przy włączonej stacyjce obwód wzbudzenia bierze z 4 Amp. - Tego już chyba jednak nie przeskoczę, żeby pracował tylko jak się wirnik obraca. Żadnych dodatkowych zaciskow na altie nie ma.

    Ładuje super - max obciążenie - napiecie 14,7 i nie drgnie.

    Pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomoc

  • #42 11 Wrz 2012 13:13
    aruś
    Poziom 8  

    Witam
    Wymieniłem alternator na mocniejszy. Stary miał wbudowany wewnętrzny regulator napięcia, nowy ma zewnętrzny. Do starego wchodziła wtyczka z dwoma kabelkami. Jeden zółty to wzbudzenie a drugi jest chyba od miernika. Moje pytanie gdzie podłączyć ten kabelek od wskaźnika w takim układzie jak ten na zdjęciu poniżej?

    Jeep XJ wymiana alternatora