Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Eberspacher D1LC zwalnia i sie rozpędza i tak cały czas.

adek1991 31 Oct 2007 17:58 5551 4
  • #1
    adek1991
    Level 17  
    Mam ogrzewanie firmy Eberspacher typ D1LC i mam taki problem że jak je uruchomię to po dłuższej chwili pracy ogrzewania zaczynają działac 2 przekaźniki(umieszczone w panelu przekaźników i bezpieczników w samochodzie marki SCANIA) i ogrzewanie raz działa szybko raz wolno razem z tymi przekaźnikami. Dopiero gdy sterownik grzania ustawi się na maksymalne grzanie to chodzi normalnie.
    A i jeszcze gdy ogrzewanie zwolni to załącza się nagrzewnica w samochodzie i wolno pracuje a jak ogrzewanie przyspieszy to nagrzewnica sie wyłącza.
    Info o ogrzewaniu:
    typ D1LC 24V
    numer ogrzewania 251775132192
    numer sterownika 25 1989 50 00 08
    A regulacja temperatury odbywa się za pomocą oryginalnego sterownika SCANII.
    Jeżeli ktoś posiada schemat podłączenia ogrzewania do scanii z oryginalna regulacją temp to też bym prosił o przesłanie.


    Z góry dziękuje.
    Pozdrawiam
    Adrian

    Regulamin pkt 11 Poprawić. goldwinger
  • #2
    SP7SEC
    Level 28  
    wszystko jest tak jak ma być ,zostało rozbudowane o wentylacje i dlatego włączają się wentylatory nagrzewnicy po nagrzaniu kabiny a zwalnianie następuje po osiągnięciu temperatury a urządzenie nie wyłączy się bo oczekuje na spadek temp. bo gdyby miało startować od początku to następuje znaczne nadszarpnięcie akumulatorów ze względu że przy gaszeniu grzeje świece żarową i przy starcie też ,a tak to tylko chodzi wentylatorek parenaście watów a nie 20 A
  • #3
    adek1991
    Level 17  
    no tak ale gdy kierowca chce spac to jest bardzo denerwujące gdy ogrzewanie co kilka sekund działa szybko i znowu kilka sekund i zwalnia i tak cały czas.
    A moim zdanie ogrzewanie powinno zwolnic i chodzi wolno a nie przyspieszac i zwalniac cały czas.
  • #4
    adek1991
    Level 17  
    ktoś pomoże??
  • #5
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Witam!
    :idea: Opis poprawy sterowania nagrzewnicą.
    W sterowniku temperatury CTT jest termostat (rezystor NTC kolor niebieski)
    Należy go wydłużyć tak aby nie wystawał za obudowę a nie był schowany.
    Dodatkowo z tylnej strony termostatu nałożyć niewielką gąbkę tak aby ciepło z tranzystorów nie podawałociepła na termostat. Wtedy można będzie ustawić temperaturę na panelu poniżej punktu 9, nie będą włączać się wentylatory nawiewu aby obniżyć temperaturę.
    W załączeniu schemat Sterownika ogrzewania-klimatyzacji do scanii 4-serii z zegarem modułowym i nagrzewnicą D1LCC Eberspachera.[/i]
    Attachments: