Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

prawdopodobna usterka pompy wtryskowej Astra G 2.0 X20DTL

ladamaniac 31 Oct 2007 19:53 4919 9
  • #1
    ladamaniac
    Level 38  
    Auto jw. osiągi co najwyżej średnie, po przekroczeniu 4500 obr. zapala MIL i leci na mocy. Komp pokazuje błąd 1220 regulacja dawki wtrysku, a w odczycie parametrów o dziwo dawka zadana z rzeczywista się zgadzają natomiast rzeczywisty kąt wtrysku cały czas wynosi ok 1.8 ° i oczywiście nie zgadza sie z zadanym. Typuje pompę, czemu tylko wywala błąd dawki a nie kąta, z doświadczenia wiem, że on dość chętnie przyczepia się do kąta bo zakładaliśmy pompę po regeneracji i sie okazało, że jak składali pompe to sie im troszke coś zwyrtło o 3-4° i sterownik już sie czepiał.
  • #2
    momik12
    Level 31  
    a te 1,8 stopnia to może po przejściu w tryb awaryjny.
  • #4
    aaaalpejczyk
    Level 11  
    MIałem podobny przypadek.Poada gościowi pompa.Wymiana na regenerowana.Wgrałem techem nowe oprogramowanie.Wszystko ok, tylko Po przekroczeniu wartości dla zmiany kata pow.8 stopni, sterownik odcinał paliwo.Co się okazało.Układ nie był idealnie odpowietrzony.
  • #5
    Itek
    Level 20  
    Jeżeli masz czym to sprawdz jakie masz podciśnienie na dolocie paliwa .
    Odłącz przelew na wtryski i podłącz tam manometr mierzący podciśnienie
    nie powinno być więcej na wolnych jak -0,25 bara Po dodaniu gazu miej wiecej ta sama wartość. A ciśnienie wewnączne czyli przetłaczania 8 atm za przy dwóch tysiącach 16atm.

    Wydaje mnie się że masz problem z zasilaniem pompy w paliwo dlatego kąt nie chodzi jak również wzkazania dawki jednakowe a paliwa brak i komp nie wykrywa momętu obrotowego do tej dawki i czepia sie dawli a w zasadzie problem z paliwem masz
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    Itek
    Level 20  
    Miałem ostatnio taki przypadek okazalo sie że filtr paliwa był zapchany a podciśnienie pokazywało -1bar po dodaniu gazu . Po wymianiwe filtra sprawa wruciła do normy
  • #8
    ladamaniac
    Level 38  
    Jak klient nie wydarł jej wczoraj i nie zatargał do Gorzkowa, to jutro sprawdzę to podciśnienie i sygnał - tam normalny PWM na zawór idzie Elektrit? Ten kąt nie drgnie więcej niż o 0,1° bez względu na warunki pracy silnika, najprędzej obstawiałbym ten zatarty nastawnik, przy padniętym tranzystorze pewnie by pokazał 1630 uszkodzony sterownik pompy, chociaż z nimi to różnie bywa.
  • #9
    Itek
    Level 20  
    Jak sprawdzisz ciśnienia i impulsy to jescze możesz
    sprawdzić co z tym przestawiaczem się dzieje .

    Odcinasz zawór przestawiacz kąta wtrsku i podłaczasz zasilacz o zmiennym współczynniku i patrzysz czy się zmienia czy nie na wolnych obrotach powinien chodzić od zera do 14 stopni .

    Warunek że ciśnienia o których pisalem są dobre
    jak nie chodzi to trzeba w pompie szukać co sie stało ale tego nie będę ci pisał bo się chyba nie odwazysz tam zaglądność
  • #10
    ladamaniac
    Level 38  
    Dzięki, będę eksperymentował, zajrzałbym tam chętnie, ale jak ma sie jeszcze do czegoś nadawać, to raczej zostawię to lepiej zorientowanym. Sekcjonowałem VPę z A6 więc plus minus wiem jak to wygląda.