Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz operacyjny. Budowa od podstaw. Opisy tranzystorów.

stoper17 31 Paź 2007 21:42 4176 15
  • #1 31 Paź 2007 21:42
    stoper17
    Poziom 20  

Witam.
    Mam tego typu problem iz wykonuje projekt w szkole gdzie mam zrobic od podstaw wzmacniacz operacyjny, a ze jestem zielony zwracam sie o pomoc do was.
    Schematy ktore znalazlem niestety zazwyczaj byly bez opisow tranzystorow:(

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wzmacniacz_operacyjny

Z gory dzieki.

0 15
  • #2 31 Paź 2007 22:02
    fuutro
    Poziom 43  

Sprubuj zastosować wszystkie jako BC557/547, sprawdź działanie na jakimś programie symulacyjnym.

0
  • #3 31 Paź 2007 22:13
    Paweł Es.
    Pomocny dla użytkowników

Tranzystory w lustrach prądowych (to te zaznaczone na czerwono) powinny mieć możliwie duże wzmocnienie prądowe.

Tranzystory w obwodzie wzmacniacza różnicowego (obszar ciemnoniebieski niebieski) powinny mieć dodatkowo identyczne charakterystyki dla uzyskania jak najlepszej symetrii stopnia wejściowego. Dodatkowo powinny być sprzężone termicznie (radiatorem ale z izolacją elektryczną).

Tranzystory wyjściowe (obszar jasnoniebieski) powinny być większej mocy.

Tranzystory powinny być na napięcia >40V.

0
  • #4 31 Paź 2007 22:36
    stoper17
    Poziom 20  

to w sklepie o jakie typy najlepiej sie dopytywac??czy tak jak wyzej pisane BC557/547 wystarcza????

0
  • #5 31 Paź 2007 22:37
    Quarz
    Poziom 43  

Witam,

stoper17 napisał:
    Witam.Mam tego typu problem iz wykonuje projekt w szkole gdzie mam zrobic od podstaw wzmacniacz operacyjny...a ze jestem zielony zwracam sie o pomoc do was.Schematy ktore znalazlem niestety zazwyczaj byly bez opisow tranzystorow:(

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wzmacniacz_operacyjny

Z gory dzieki.

trudno by tranzystory w schemacie monolitycznego układu scalonego miały oznaczenia tranzystorów dyskretnych.