Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WZMACNIACZ OPERACYJNY

stoper17 31 Paź 2007 21:47 5280 8
  • #1 31 Paź 2007 21:47
    stoper17
    Poziom 20  

Witam.Mam tego typu problem iz wykonuje projekt w szkole gdzie mam zrobic od podstaw wzmacniacz operacyjny...a ze jestem zielony zwracam sie o pomoc do was.Schematy ktore znalazlem niestety zazwyczaj byly bez opisow tranzystorow:(

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wzmacniacz_operacyjny

Prosze o jakis schemat jakies podopwiedzi

Z gory dzieki.

0 8
  • #2 31 Paź 2007 21:56
    HONDAS
    Użytkownik obserwowany

Czego schemat ? wzmacniacza operacyjnego takiego w kostce? szczegółowy czy ogólny?

0
  • #3 31 Paź 2007 22:22
    stoper17
    Poziom 20  

wzmacniacz jaki kolwiek.Nie mam narzuconego.Musze zrobic go jakby od podstaw i na koncu pokazac ze dziala:(schemat ideowy i blokowy by sie przydal.

0
  • #4 31 Paź 2007 22:43
    me_super
    Poziom 29  

stoper17 napisał:
    wzmacniacz jaki kolwiek.Nie mam narzuconego.Musze zrobic go jakby od podstaw i na koncu pokazac ze dziala:(schemat ideowy i blokowy by sie przydal.

Wzmacniacz operacyjny od podstaw? Nie, to niemożliwe. Pewno musisz zrobić wzmacniacz na scalaku zwanym wzmacniaczem operacyjnym.

Tak wygląda taki scalak w środku, uA741:

WZMACNIACZ OPERACYJNY

Przeczytaj dokładnie zadanie, bo robienie od podstaw jest moim zdaniem BEZSENSOWNE jeśli jest to jakaś szkoła poniżej studiów.

Na wzm. operacyjnym możesz zrobić wzmacniacz słuchawkowy do mp3 pleyera, albo coś w tym guście.

0
  • #5 31 Paź 2007 23:19
    stoper17
    Poziom 20  

Faktycznie zle sie wyslowilem;/ O taki shcemacik mi chodzilo.Tylko jakie mam zastosowac tranzystory??i ten niewiele sie rozni o tego co podalem...
    Czy prezentujac ten wzmacniacz moge pokazac iz dziala za pomoca oscyloskopu???czy moze lepiej przy pomocy czegos innego...

0
  • #6 31 Paź 2007 23:29
    me_super
    Poziom 29