Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka AEG Lavamat 70330-W

31 Paź 2007 23:28 7277 14
  • Poziom 12  
    Witam. Po 4 latach bezawaryjnej pracy pralka niestety odmowila posluszenstwa. Pralka w czasie prania przestala pracowac. NIC sie nie swiecilo na panelu, drzwiczki byly odblokowane, resztki wody w bebnie, w kasecie zostal plyn do prania. NIC sie nie swiecilo! Ani jedna dioda! Wyjelismy pranie, wylacznik przelaczylem na 0. Dalej nic nie swieci. Po przekreceniu przelacznika na dowolny program zapalaja sie diody programu jak zawsze i dioda obrotow bebna. Krecac przelacznikiem zmienia sie konfuguracja (jedne gasna - drugie sie zaswiecaja - prawidlowo). Nad przyciskiem start pali sie zielona dioda i mruga czerwona. Po przycisnieciu Start raz stuka i zapala sie czerwona dioda na stale. I to wszystko... nic sie nie dzieje. Jeszcze raz przycisne start stuka dwa razy i gasnie czerwona dioda... nic nie startuje niestety... Co to moze byc? Prosze o pomoc...
  • Poziom 19  
    Wymienić blokadę drzwiową. Sprawdzić błąd poprzez wejście w tryb serwisowy.
  • Poziom 12  
    Wymontowalem blokade - w momencie zamkniecia na pinie 2 pojawia sie napiecie, natomiast 3,4 i 5 sa zwarte (potencjal N). Przypomnialo mi sie, ze jesli wybierze sie jakikolwiek program i potwierdzi przyciskiem START to nic sie nie dzieje (oprocz pojedynczego trzasku w zamku blokady i zapaleniu sie lampki czerwonej nad startem) - natomiast po paru minutach diody zaczynaja mrugac w tym zapala sie 3 i mruga kolo wybieraka programu (z symbolem wanienki - zdaje sie plukanie). Prosze napisac jak wejsc w tryb serwisowy??? z gory dziekuje...
  • Poziom 19  
    Należy wcisnąć przyciski znajdujące się z lewej strony panelu(2 pierwsze od góry) i nie puszczając programator przesunąć na pozycję 95. Trzymać przyciski, aż na wyświetlaczu zaczną migotać kreseczki. Puścić przyciski. Programator przesunąć na pozycję D. Sprawdzić błąd. Pod żadnym pozorem nie przesuwać na F.
  • Poziom 12  
    Dziekuje za szybka odpowiedz... Zrobilem cala procedure - w tej pralce niestety nie ma wyswietlacza lcd. Po wejsciu w tryb serwisowy pokolei zapalaly sie wszystkie diody jedna za druga... W pozycji wybieraka D mrugaly 2 diody : Druga od gory i ostatnia u dolu... nie mam pojecia co to znaczy... Styk nr 5 blokady wydaje sie byc dobry... prosze o podpowiedzi co dalej z tym fantem zrobic...
  • Poziom 19  
    Cytat:
    Zmostkuj 4 i 5 na blokadzie (styki robocze) i odłącz 2 koniecznie (!!). Nie wiem na ile da się oszukać elektronikę (jeżeli jest fizycznie inna, dla blokady zwykłej pozystorowej, a serwis mógł namieszać ), to "toto" powinno zadziałać. Oczywiście na próbę, bo pralka w takim przypadku na koniec cyklu prania i tak pokaże błąd!! (nie zakończy cyklu w normalnym trybie). O ile zadziała i ręcznie zakończysz proces prania, to podstawisz blokadę zwykłą pozystorową. Kod podany przez Kolegę plaset jest prawdopodobnie od innej maszyny, dlatego tak potrzebne jest podanie numeru produktu PNC.

    Pomysły pomału się kończą, aby bez większych wydatków naprawić tą maszynę...



    Dodano po 1 [minuty]:

    Wykorzystaj tylko to, co jest o mostkowaniu blokady.
  • Poziom 12  
    Niestety po zmostkowaniu 4 i 5 i wypieciu 2 po starcie blokada strzela pare razy i sie "zawiesza" - mrugaja diody nad startem i druga od gory w prawym rzedzie (postep prania)... swoja droga to dziwne zachowanie, bo to rozwiazanie faktycznie powinno spowodowac obejscie blokady. Uszkodzenie nastapilo W TRAKCIE prania - program na pewno nie zostal wtedy dokonczony - zostalo troche wody w bebnie. Moze tym tropem pojsc i sprawdzic czujnik poziomu wody ( o ile taki istnieje) lub pompe... Na zdrowy rozsadek przed kazdym nastepnym praniem pralka powinna wypompowac wode do 0... moze tu jest pies pogrzebany - nie wypompowana woda blokuje start jakiego kolwiek programu... prosze o dalsze sugestie...
  • Poziom 19  
    Sprawdź pompę- filtr i samo urządzenie na krótko.
  • Poziom 12  
    Prawdopodobnie jednak to bedzie pompa... Wyproznilem dokladnie beben i pralka ruszyla... Program C to tylko wypompowywanie wody i tu... cisza... dwa jakies styki gdzies sie przelaczaja w srodku i lipa... nic wiecej sie nie dzieje... Ide wykrecic pompe... zdaje sie jest razem z filtrem...?

    Dodano po 51 [minuty]:

    Wyglada to tak - pompa jest dobra - niestety nie dochodzi napiecie na zaciski pompy. Po wlaczeniu pralki na dowolny program na zaciskach zasilania pompy pojawia sie jakies 12-13 VAC. Reasumujac pralka prawidlowo wykonuje programy oprocz wypompowywania wody - wtedy po pewnym czasie sie zawiesza - pompa nie pracuje. Niestety nie mam schematu pralki, a na forum takowego nie znalazlem. Prawdopodobnie zasilanie pompy wychodzi wprost z plytki sterowania. Czyzby sterownik padl?
  • Specjalista AGD
    Idż po przewodach zasilania pompy, do miejsca jej podłączenia na płycie, a wtedy lokalizacja triaka sterującego pompą będzie łatwa.
  • Poziom 12  
    Na plytce widac troche przykopcen w okolicach zasilacza impulsowego (trafo, sterownik TOP 209 i pare oporkow) ale to raczej nic groznego... Znalazlem natomiast leciutko (widac pod lupa) zluszczony triak Z9S Y207 w okolicach wyjscia zasilania na pompe... Gdzie takie cudo SMD mozna kupic, badz jaki zamiennik zastosowac?...
  • Poziom 12  
    Wymienilem triak na plycie na "nie SMD". Pompa byla uszkodzona - miala zwarte uzwojenia i dopalilem ja na "stanowisku prob" zasilajac na krotko. Cala sytuacja z uszkodzeniami powstala w skutek przetarcia fartucha. Zastanawia mnie tylko, dlaczego producent nie zabezpiecza pompy np dodatkowym bezpiecznikiem. Po wymianie triaka nie majac jeszcze kupionej sprawnej pompy podlaczylem sterownik i puscilem pralke na program C - wypompowywanie wody. Zamiast pompy wpialem voltomierz liczac, ze pojawi sie napiecie... I niestety dalej jest 12-13 VAC juz podczas wyboru programu i niestety nie zmienia sie. Czy to sugeruje, ze hudrostat nie pozwala jednak wlaczyc pompe - pralka jest czesciowo zdemontowana i nie mam mozliwosci napuszczenia do bebna wody (mimo, ze program to TYLKO wypompowywanie wody), czy uszkodzony moze byc dalej sterownik? Pralka po wyborze programu "WYPOMPOWYWANIE" i potwierdzeniem startem "cyka" raz - potem drugi... potem dlugo nic i wlacza sie beben parokrotnie... po czym konczy program... Prosze o pomoc!
  • Specjalista AGD
    Hmm...mogło po zwarciu pompy polecieć dalej i dlatego nie ma sterowania triakiem.
  • Poziom 12  
    Wydaje mi sie, ze dalem jednak "za duzy" triak - tan, ktory wlutowalem ma prawdopodobnie prad bramki 35 mA natomiast Z9S, ktory powinien tam siedziec, a tak naprawde - i tu pomoc dla innych - Z9S to oznaczenie dla triaka Z0109SN producent ST. Ten fabryczny triak ma prad bramki max 10 mA jest na napiecie 700V, a jego obciazalnosc pradowa to 1A. Po zmianie triaka na inny z mniejszym pradem bramki zrobie proby raz jeszcze... Jest w kazdym badz razie wedlug mnie jeszcze nadzieja. PRalka wykonuje swoje programy normalnie - jedyna usterka stwierdzona w kazdym badz razie jest brak wypompowywania wody. Mam nadzieje, ze procesor w takim ukladzie wytrzymal...
  • Poziom 12  
    Po wymianie triaka konieczna okazala sie wymiana rowniez dwoch rezystorow R37 i R38 oraz "na wszelki wypadek" ULN2004 (kosztuje cale 1,5 zl w wersji SMD). Po zamontowaniu modulu do pralki - dziala! :) Czekam jeszcze na fartuch i zrobie pranie probne:). Aby uniknac podobnej sytuacji w przyszlosci, obwod pompy zabezpieczylem bezpiecznikiem 500mA. Dziekuje wszystkim za uwagi i rady... Mam nadzieje, ze wlozony triak (Z3M) - powinien wytrzymac na dluzej (nieco inny prad bramki - obciazalnosc rowniez 1 A jak w oryginalnym Z9S).