Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa VP44 - dawka paliwa.

01 Lis 2007 19:59 47591 9
  • Poziom 24  
    Może moje pytanie nie jest typowo elektryczne więc przepraszam za je umieszczenie tutaj. Jednak ze względu na bardzo "elektroniczną" pompę jaką jest VP-44 postanowiłem spróbować uzyskać pomoc na elce i proszę o wyrozumiałość i nie usuwanie tematu.
    Dokładniej to chciałbym zwiększyć dawkę paliwa na tej pompie. Domyślam się, że służy do tego celu któraś ze śrób regulacyjnych :roll: ...no ale która?. Niestety obce języki są dla mnie obce więc nie kumam tych opisów na foto :oops: .Dlatego jeśli ktoś może mi pomóc i wskazać właściwą to będę bardzo wdzięczny.
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    dawke paliwa mozesz podnies tylko testerem ale niebardzo rozumie poco przeciesz te pompy jak sa w pełni sprawne to bardzo ładnie pracuja a jezeli cos zaczyna sie z nia dziac to tylko naprawa
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 24  
    Po co?...hmmm...długa historia :?
    A jak w niej wygląda początek tłoczenia?.Czy też nie ma możliwości ustawienia mechanicznie?.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Zrobisz to vagiem ale musisz znać code.Gdzies mam , jak znajde to podeślę, lub przesunięcie mechaniczne nastawnika, ale potrzeba do tego specjalnego klucza.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Tu nie poszalejesz z tą pompą dawkę możesz zmienić przez modyfikację softu w sterowniku .

    Te pompy nie mają żadnych śrubek którymi można pokręcić To nie mechniczna pompa .Wszyskie polecenia są wykonywane na drodze elektronicznej.

    Nie ma żadnych przestawień typu mechanicznego poza jednym a mianowicie jak ta pompa siedzi w audi czy passacie to zapłon wstępnie ustawiasz na 2* plus minus 2* czyli może się zawietać od zera do czterech stopni.

    I to wszystko co można zrobić w tej pompie
  • Pomocny post
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Oczywiście rady kolegów są jak najbardziej słuszne. Żeby potwierdzić te odpowiedzi, krótko przedstawię zasadę sterowania dawką w tego typu pompie. Za wielkość dawki odpowiada elektrozawór ("Electrovalvula de aecion rapida .....) umieszczony centralnie między króćcami wysokiego ciśnienia. Normalnie jest on w pozycji otwartej i paliwo tłoczone przez tłoczki odpływa do przelewu. Zmykanie elektrozaworu następuje poprzez krótkie impulsy podawane ze sterownika EDC. Czas trwania impulsu jest adekwatny do wielkości dawki paliwa. Początek wtrysku jest przestawiany za pomocą siłownika hydraulicznego w dolnej części pompy, sterowanego również za pomocą elektrozaworu (tego najniżej), a tym też decyduje EDC w zależności od obrotów i innych parametrów. Istnieje nie zalecany (a na pewno nie polecany przeze mnie) sposób zmiany parametrów wielkości dawki paliwa poprzez "oszukanie" sygnału czujnika temperatury. Można skorygować oporność czujnika temparatury w taki sposób aby EDC otrzymawało informację iż temperatura jest nico niższa niż rzeczywista i dawka będzie o kilka procent większa. Nie można tu wiele zmienić, bo pole pracy czujnika tolerowanej przez EDC jest ograniczona i może to być wykrywane jako błąd. Pamiętajcie, że zmiany w zakresie dawki paliwa mogą wpływać na żywotność silnika i zanieczyszczanie środowiska.:|
  • Poziom 24  
    aaaalpejczyk napisał:
    Zrobisz to vagiem ale musisz znać code.Gdzies mam , jak znajde to podeślę, lub przesunięcie mechaniczne nastawnika, ale potrzeba do tego specjalnego klucza.


    A wiesz może jak wygląda taki klucz?.Jaką ma końcówkę?.
  • Poziom 12  
    koledze chyba chodzi o pompę VP37 i nastawnik dawki HDK - tam potrzeba specjalnego klucza, ale nie w VP44
  • Poziom 11  
    sofix napisał:
    koledze chyba chodzi o pompę VP37 i nastawnik dawki HDK - tam potrzeba specjalnego klucza, ale nie w VP44

    Sorki.chodziło mi o pompkę 37