Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Trzeszczenie Amplituner Technics SA-EX320

sabath 02 Nov 2007 22:43 1993 3
    sabath
    Level 2  
    Witam!

Na początku chciałem zaznaczyć, że troszkę jestem laikiem i nie znam się tak dobrze na budowie podzespołów elektronicznych. Co prawda trochę wiedzy załapałem, ale to było dawno i dużo z niej upłynęło więc proszę o wyrozumiałość i "łopatologiczne" wytłumaczenie jak sobie poradzić z problemem.

Jakieś 2 latka temu dostałem w swoje łapki amplituner Technics SA-EX320. Grał, cieszył mnie swoimi właściwościami i ogólnie pozwalał sąsiadów wkurzać ale... Od tygodnia mam z nim problem. Otóż na każdym możliwym kanale ( VCR, TV/DVD, Tape, CD, Tuner, Phono ) podczas odtwarzania muzyki słychać nieustannie jakby to ująć.. Coś w stylu trzasków w tle muzyki. A może raczej trzeszczenie i muzykę, która jest odrobinę cichsza. Myślałem, że to wina potencjometru i jego zabrudzenia. Otworzyłem, wyczyściłem i... Dalej to samo... Odstawiłem go i wyłączyłem ale ostatnio włączając komputer odruchowo go uruchomiłem i odpaliłem muzykę. Po jakimś czasie dopiero dotarło do mnie, że coś jest nie tak i ze złości lekko uderzyłem w górną pokrywę nad potencjometrem. Pomogło na 15 minut i znowu wróciło do poprzedniego stanu.

Moje pytania:
    1. Jak może być tego przyczyna?
    2. Jak można to naprawić?

Nie chcę w sumie nic innego, bo się do niego przywiązałem i strasznie mi pasuje. A zakup nowego nie wchodzi raczej w rachubę, allegro: ok. 300 zł, a na wydatek tego rzędu nie mogę sobie pozwolić.

Pozdrawiam.
    sabath
    Level 2  
    Na prawdę nikomu nie chce się tłumaczyć? :-/
  • Helpful post
    Adam-T
    Level 39  
    sabath wrote:
    1. Jak może być tego przyczyna?

Mogą to być tzw. zimne luty.

sabath wrote:
    2. Jak można to naprawić?