Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik krokowy unipolarny - podłączenie

dezmontnikus 03 Lis 2007 17:39 10793 10
  • #1 03 Lis 2007 17:39
    dezmontnikus
    Poziom 21  

    Witam wszystkich mam mały problem z podłączeniem silnika krokowego
    SANYO DENKI 103G771-0611 on wygląda tak:

    Silnik ten posiada 6 przewodów o kolorach:
    biało/czerwony
    niebieski
    czarny
    biały
    biało/zielony
    czerwony

    Czy można podłączyć ten silnik tak jak poniżej pod układ ULN2003 czy trzeba posiadać jakieś specjalne sterowniki bo chciałem go podłączyć pod LPT. Mógł by ktoś narysować jak podłączyć go?



    Silnik krokowy unipolarny - podłączenie

    0 10
  • #2 03 Lis 2007 21:05
    Zdzicho
    Poziom 24  

    Ten ULN2003 nie przeniesie takiego prądu 1,82A. Przy tak małej "rezystancji" uzwojeń trzeba zastosować sterownik ze sterowanym źródłem prądowym. A odnośnie wyprowadzeń silnika to miernik do ręki sprawdź. Tam są czery uzwojenia połączone w dwie pary ze wpólnymi środkami. Jeśli te wspólne śroki połączysz to masz unipolarny cztero fazowy motor.

    0
  • #4 03 Lis 2007 21:26
    Zdzicho
    Poziom 24  

    Teoretycznie tak ale mocy z niego nie wyciśniesz

    0
  • #5 03 Lis 2007 21:59
    dezmontnikus
    Poziom 21  

    Można by było przerobić ten układ na mocniejszy? Zmienić jakieś układy rezystory albo coś...

    Dodano po 29 [minuty]:

    Potrzebuję układ taki jak pokazałem ci wcześniej ale żeby silnik miał moc. Specjalnie kupiłem je na allegro i okazuje się że nie podłącze ich :/ zobaczymy czy wypali z tym układem

    0
  • #7 04 Lis 2007 12:20
    dezmontnikus
    Poziom 21  

    No super ale można to trochę uprościć i do tego sterownika co pokazałem ci wcześniej dać tylko przekaźniki na większy prąd i czy działo by to...?

    0
  • #8 04 Lis 2007 13:04
    Zdzicho
    Poziom 24  

    No cóż, wydaje mi się że nie rozumież jak działa silnik krokowy. Przekażniki do sterowania fazami silnika ? To narobi tyle chałasu że ....., a co z szybkością ?

    0
  • #9 04 Lis 2007 14:39
    dezmontnikus
    Poziom 21  

    No właśnie nie rozumiem tych twoich serowników mógł byś trochę to objaśnić? Potrzebuje coś dorobić do tego sterownika co ci pokazałem żeby silnik miał moc. Chodzi mi o to żeby silnik miał też szybkość. Pomóż mi proszę...

    Dodano po 28 [minuty]:

    Mam pytanie czy tym twoim układem można sterować prędkością silnika?

    0
  • Pomocny post
    #10 04 Lis 2007 18:20
    Zdzicho
    Poziom 24  

    Silnik krokowy można porównać do magnesu na osi i elektromagnesów (2,4,5,6). Podanie napięcia na elektromagnes (fazę silnika) spowoduje obrót magnesu (osi silnika) o odpowiedni kąt. I tyle, nie będzie się obracał dalej. Żeby doprowadzić do obracania się osi silnika trzeba kolejno włączać i wyłączać poszczególne elektromagnesy (fazy). W zależności od częstotliwości przełączania tych faz możemy sterować szybkością obrotów silnika. A po co takie skomplikowane sterowanie. Ano po to że, można kazać silnikowi obrócić się o określony kąt lub kilka obrotów bez budowania dodatkowych czujników położenia czy np. karetka w drukarce przesunęła się do następnej kolumny tekstu lub kamera obróciła się o 90 stopni w lewo.

    1
  • #11 04 Lis 2007 19:24
    dezmontnikus
    Poziom 21  

    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Wiem o co chodzi w silniku krokowym... Dzięki Zdzicho za wysiłek w pisaniu tego posta ,a teraz powiedz mi czy do tego sterowania co ci przesłałem link do niego będzie można zastosować któryś z tych układów twoich Ster 1 step czy ten drugi Ster 2 step

    0