Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

charakterystyka map sensora, proszę o pomoc

saqul 04 Nov 2007 23:15 5846 8
Texa Poland
  • #1
    saqul
    Level 12  
    Witam,
    Posiadam autko:
    Peugeot 405 SRI 1.9 silnik XU9J2 D6D rok 1992,
    na kompie:
    BOSCH MOTRONIC MP3.1 "0 261 200 213"
    w tym kompie jest wlutowany map sensor który uległ uszkodzeniu:
    BOSCH "1 267 632 013" 100kPa 5V
    Niestety nie można go dokupić więc podłożyłem map sensor z fiata bravo, też 100kPa i 5V ale autko pracuje coś nie tak, myślę że ma inną charakterystykę.
    Na ruskiej stronie znalazłem jakieś informacje i linki ale nie znam ruskiego więc nie wiem czy to dotyczy tego map sensora, jest tam link z charakterystyką http://www.carhelp.info/forums/78890/post6/
    Jeśli ktoś ma o tym pojęcie to proszę o pomoc w wyborze innego mapa do tego kompa. Z góry dziękuje za pomoc.
  • Texa Poland
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    saqul
    Level 12  
    elektrit wrote:

    W sumie jak podpiął bym tester, i zobaczył jak sterownik "widzi " podciśnienie.


    Możesz rozwinąć? jaki tester?
  • Texa Poland
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    saqul
    Level 12  
    ja niestety mam tylko euroscan'a, i on nie pokazuje żadnych wartości tylko kody błędów.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    grzes1608
    Level 12  
    saqul wrote:
    Witam,
    Posiadam autko:
    Peugeot 405 SRI 1.9 silnik XU9J2 D6D rok 1992,
    na kompie:
    BOSCH MOTRONIC MP3.1 "0 261 200 213"
    w tym kompie jest wlutowany map sensor który uległ uszkodzeniu:
    BOSCH "1 267 632 013" 100kPa 5V
    Niestety nie można go dokupić więc podłożyłem map sensor z fiata bravo, też 100kPa i 5V ale autko pracuje coś nie tak, myślę że ma inną charakterystykę.
    Na ruskiej stronie znalazłem jakieś informacje i linki ale nie znam ruskiego więc nie wiem czy to dotyczy tego map sensora, jest tam link z charakterystyką http://www.carhelp.info/forums/78890/post6/
    Jeśli ktoś ma o tym pojęcie to proszę o pomoc w wyborze innego mapa do tego kompa. Z góry dziękuje za pomoc.



    Pisał Pan, że podmieniony czujnik z Fiata nie do końca działał prawidłowo. Czy moge wiedzieć jaki był finał tej wymiany?

    Otóż zwracam sie z prośbą o podanie wskazówek, informacji
    dotyczących tego problemu. Mam podobny ECU w samochodzie (Citroen Xantia 2.0 16V 93r) Bosch Motronic MP 3.2 (nr 0 261 200 218) i padł w nim czujnik Map. Nie wiem co robić, czy decydować się na wymiane czujnika czy całego komputera. Nie wiem czy taka wymiana da pozytywny efekt.

    Proszę o jakiekolwiek rady, będę bardzo wdzięczny za pomoc.
  • #8
    saqul
    Level 12  
    udało się, podłożyłem map sensor od opla, działa prawie idealnie :) prawie dlatego że pali z 1 więcej, ponieważ pewnie delikatnie różni się charakterystyką od oryginału. Można poszukać jeszcze innego, ale mi się nie chce bo i tak mam LPG. Dziś sprawdzałem na analizatorze spalin i lambda wychodzi 1.3 wiec trochę za dużo, powinno być 0,97-1,03.
    Najlepiej odlutuj oryginalny map sensor z komputera i wypuść kable na zewnątrz, pojedź na złom i weź kilka różnych map sensorów (z różnych aut), później jedź na analizator spalin i podłączaj po kolei aż trafisz na najlepszy. A jak masz katalizator to jedź na podłączenie do kompa i tam już lambda w aucie pokaże ci odpowiednie wartość - nie potrzeba analizatora.

    Moim zdaniem taka operacja się o opłaca, ponieważ map sensor kosztuje na złomie około 30zł, no i ew. analizator 20zł wychodzi około 50zł, a za komputer musisz dać od 150zł w górę. No i ciężko czasami komputer znaleźć, a z mapem problemu nie ma.
  • #9
    grzes1608
    Level 12  
    saqul wrote:
    udało się, podłożyłem map sensor od opla, działa prawie idealnie :) prawie dlatego że pali z 1 więcej, ponieważ pewnie delikatnie różni się charakterystyką od oryginału. Można poszukać jeszcze innego, ale mi się nie chce bo i tak mam LPG. Dziś sprawdzałem na analizatorze spalin i lambda wychodzi 1.3 wiec trochę za dużo, powinno być 0,97-1,03.
    Najlepiej odlutuj oryginalny map sensor z komputera i wypuść kable na zewnątrz, pojedź na złom i weź kilka różnych map sensorów (z różnych aut), później jedź na analizator spalin i podłączaj po kolei aż trafisz na najlepszy. A jak masz katalizator to jedź na podłączenie do kompa i tam już lambda w aucie pokaże ci odpowiednie wartość - nie potrzeba analizatora.

    Moim zdaniem taka operacja się o opłaca, ponieważ map sensor kosztuje na złomie około 30zł, no i ew. analizator 20zł wychodzi około 50zł, a za komputer musisz dać od 150zł w górę. No i ciężko czasami komputer znaleźć, a z mapem problemu nie ma.



    Witam.

    Wielkie dzięki kolego saqul.
    Będe próbował coś kombinować - dopasowywać.

    Znalazłem na elektrodzie taką informacje, że sterownik ECU który posiadam [Bosch Motronic MP 3.2] nie jest w stanie podawać tzw. "Live Data". Kolega "elektrit" wspominał, że zna sposób na odczytanie tych danych. Moje pytanie do urzytkownika "elektrit" czy da się z tego sterownika wyciągnąć dane rzeczywiste przy pomocy Euroscana? Jesli nie to czym i jak próbować?

    Będę wdzięczny za wszelkie informacje.