Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problemy ze sterownikiem silnika 6 błędów! astra 1,6 X16SZR

04 Lis 2007 23:40 6097 17
  • Poziom 10  
    Witam!
    Posiadam Vauxhalla Astre, jakis czas temu odpalana byla z kabli, niestety zostaly zamienione bieguny i padł alternator, po odpaleniu pojawilo sie za duze napiecie. Po wymianie alternatora i kontrolki ładowania która sie oczywiscie spalila wydawalo sie ze jest ok, ale nie długo. Po przejechaniu jakis 20km zapalil sie check in który srednio po przejechaniu 150km gasnie i zapala sie po nastepnych 30km oczywiscie dokładnie nie patrzyłem ale jezdze juz miesiąc z tym problemem i musze powiedziec ze mnie to wkurza tym bardziej ze jak pali sie check in to silnik strasznie przymula. Zczytałem błędy z kompa i są one nastepujące:

    1602 - Sterownik - uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego
    1640 - usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopien koncowy
    1405 - uszkodzenie zaworu EGR
    0443 - usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa
    0325 - niwprawidlowy sygnał z czujnika spalania stukowego
    0230 - przekaźnik pompy paliwa

    Nie jestem w tym fachu asem ale nie wydaje mi sie ze silnik mógłby normalnie pracowac (poza tym ze pali 15l/100km) z tyloma usterkami wiec stawiam na sterownik silnika. Nie przeszkadzało by mi to gdyby nie tryb awaryjny w któtrym samochód cięzko przyspiesza z wolnych obrotów tymbardziej ze jest to automat i nie mam mozliwosci zmieniac biegów jak sam chce.


    Chciałbym sie dowiedziec czy automatyczna skrzynia biegów ma jakies sterowanie z tego sterownika czy moge bez problemu podłączyc sterownik z manuala?
    i jeszcze wazna sprawa - gdzie ten sterownik znajde w tym samochodzie?
    pytam bo jeszcze go nie szukałem i ułatwiłoby mi to zadanie
    Prosze tez o inne porady, byc moze moje przypuszczenia są błędne gdyż w kwestii elektroniki samochodowej jestem kompletnym laikiem i kieruje sie wyłącznie logiką i domysłami


    Pomóżcie! mechanicy w anglii są drodzy i pewnie nie zabardzo umieją cos naprawic a szkoda mi złomowac tego samochodu :(
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Dzieki za szybka odpowiedz
    a co z tym automatem? czy moge podłączyc ten sterownik z innego samochodu nie steruje on tą skrzynią? bo taniej mi to zrobic niz kasowac te błedy. Mechanik za podpiecie do kompa bierze 30 funtów a sterownik, oczywiscie jak znajde taki na szrocie 5 funtów. jesli bedzie trzeba to pojade skasowac te błędy trudno ale wolałbym wiedziec gdzie jest i spróbowac podmianki

    a tak wogóle to stare błędy nie kasują sie same po usunieciu usterki? bo przed zwarciem w instalacji o której pisałem check in sie nie palił
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    czli tak?
    skasowac kody, odczytac na nowo jak sie pojawią?
    moze byc ze po skasowaniu bedzie ok?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Żeby się dowiedzieć co dolega silnikowi trzeba niestety zrobić diagnostykę komputerową silnika. Inaczej trudno powiedzieć czy coś jest uszkodzone.
  • Poziom 10  
    ok. skoro nie da sie inaczej to zrobie jak mówicie a potem jak coś to sie odezwe

    Dzieki wielkie
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    masz na 100% uszkodzony sterownik
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Tak jak kolega mgg napisał masz uszkodzony sterownik silnika.W astrze sterownik tego właśnie silnika jest bardzo awaryjny.Albo nowy albo ze szrotu,ale szrotowy też może być uszkodzony bo takie są te sterowniki i na to nic nie poradzisz.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Tylko jak będziesz kupował sterownik używany, to pamiętaj wziąć razem z modułem immo (czarna puszka przy stacyjce) i transponderami z kluczyków, których ID jest zapisane w tym immo. Jakby jeszcze wraz z dawcą była karta kodowa z PINem do immo (w co nie wierze raczej hehe) - taka jakby karta kredytowa dawana razem z samochodem - to już b był wogóle ideał.
    Przy braku modułu immo z 'nowym' kompem można próbować wymienić pamięć lub zawartość pamięci EEPROM ze starego kompa, ale to nie musi być 100% skuteczne - różne 'podwersje' sterowników i poza tym kłopotiwe....
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    tez mysle ze to sterownik i nadal korci mnie zeby go wymienic jednak skasuje najpierw te bledy jak pisał elektrit ale dopiero po koniec przyszlego tygodnia bo teraz nie mam nawet czasu zeby do mechanika jechac:(
    jeszcze zastanawia mnie jedna rzecz, dlaczego ten check in czasami gasnie i wszystko jest ok? nie wiem czy w tym momencie auto mniej pali czy tyle samo jak z kontrolką check in bo dzieje sie to rzadko tak jak pisalem na początku no ale mysle ze po skasowaniu błędów dowiem sie:)

    a i gdzie szukac tego starownika w mojej astrze? bardzo ułatwi mi to zadanie i zaoszczedzi czas w razie czego:)



    nie robie z siebie łamagi. Pytam bo dzieki waszej pomocy zaoszczedze duzo czasu przy naprawie, nie konczyłem szkoły w tym kierunku, ani nie pracuje w tym fachu, ucze sie z takich własnie forum
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    W X16SZR sterownik silnika chyba jest obok akumulatora pod czarną nakładką.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    sterownik jest przy słupku tak jak pisał elektrit jednak narazie nic z nim nie robie, auto chwilowo ma te dobre dni:D ale niedługo napewno zapali sie check in i wtedy pojade skasowac błędy, to jest dla mnie wielką zagadką czemu tak sie dzieje...? no cóż opel w wersji angielskiej... wszystkiego mozna sie spodziewac
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Jak w Sceniku znajomy żle podłączył aku to padłalternator i spaliła śię sekcja immobilisera w kompie - po założeniu drugiego i wkodowaniu immo było dobrze. Tyle że tam wogóle nie odpalał.
  • Poziom 10  
    zaobserwowałem coś nowego. Zalałem go paliwem 99 oktanowym i juz 3 dni jeżdze bez denerwującej żółtej lampki (check in), nie wiem czy to zbieg okolicznosci bo na 95 tez czasami gasła, jednak przeważnie na pare km a teraz juz przejechałem prawie 100 i jest ok.
    Moze to byc przyczyną?? za mało oktanów?? bo cos mi tu nie gra, jutro chciałem jechac skasowac te błedy a jak check in przestał swiecic to chyba nie mam po co.
    Spotkał sie ktos z czyms takim??:/