Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zbyt niskie napięcie na alternatorze

Robert85 05 Lis 2007 15:45 19677 35
  • #1 05 Lis 2007 15:45
    Robert85
    Poziom 9  

    Witam Kolegów!
    Mam taki problem: alternator (z zewn. reg. nap.) przyjmuje napięcie w zakresie 12,7 .. 14,0 V. Jaka moze być przyczyna tak niskiego U ?
    Moim zdaniem alternator ma zbyt małe obroty i należało by założyć mniejsze koło pasowe.

    0 29
  • Sklep HeluKabel
  • #2 05 Lis 2007 16:03
    niutat
    Poziom 37  

    Napisz trochę jaśniej bo według mnie to napięcie jest prawidłowe.

    2
  • Sklep HeluKabel
  • #3 05 Lis 2007 16:21
    Robert85
    Poziom 9  

    na wolnych obr jest 12,7 a na pełnym gazie 14,0.
    Według mnie to trochę za mało, bo przecież w tej sytuacji regulator nie ma nawet możliwości zadziałać. Akumulator trzeba co chwilę doładowywać, a nawet kupować nowy bo wysiada :/
    Załadowany aku, o ile się orietuje, powinien mieć około 12,7. W tej sytuacji nie ma co liczyć na jakiekolwiek ładowanie.
    Ładowanie chyba powinno być przy U~13,5..14,7
    Podobno przy zbyt niskim U aku właśnie padają.

    0
  • #4 05 Lis 2007 16:35
    niutat
    Poziom 37  

    Mierzyłem kiedyś na swoim,nigdy nie było więcej jak 14V i nie miałem problemów z akumulatorem.Może masz zbyt luźny pasek.

    0
  • #5 05 Lis 2007 16:37
    aceton
    Poziom 26  

    w samochodach VW napięcie jest do 14V mierzyłem w paru i nigdy nie przekraczało 14V

    1
  • #6 05 Lis 2007 16:46
    Jacko9
    Poziom 15  

    To wygląda na uszkodzony regulator który powinien "trzymać" napięcie 14,2 do 14,8 bez względu na obroty.

    1
  • #7 05 Lis 2007 16:57
    Robert85
    Poziom 9  

    założyłem inny aku na próbę, dużo mniejszy i załadowany dosyć dobrze.
    Sytuacja była identyczna. szczotki wyglądają dosyć dobrze. Jak bedę miał trochę czasu to założe inny alternator na próbę. Kolega pożyczył mi podobny.

    Pozdrawiam

    Dodano po 5 [minuty]:

    a tak wogóle to jest to wózek widłowy z silnikiem z C-360.
    A istnieje możliwość że zepsuty regulator zaniża napięcie?

    0
  • #8 05 Lis 2007 17:08
    Przemek1967m
    Poziom 9  

    jesli jest to alternator ktory ma na zewnatrz regulator to mozesz sprawdzic czy czasem to on jest padniety.Osobiscie mialem juz problemy z ladowaniem i zawsze okazywalo sie ze to regulator jest do wymiany tyle ze objawy byly inne (napiecie ladowania ponad 15V).Moze jesli napiecie masz za niskie to tez moze wina lezy po stronie regulatora lub moze to byc tez winna zuzytych szczotek.

    0
  • #9 05 Lis 2007 17:26
    daniel2121
    Poziom 14  

    witam
    jeżeli to masz silnik C360 a alternator z np formuły to troche rozbieżne masz obroty.musisz przede wszystkim dobrac przełożenia.orginalnie w c360 byly pradnice wiec mysle ze masz przerobione na alternator.
    ale najpierw sprawdz regulator a pozniej sprawdz czy nie maszs jakiegoś prądu upływu wylacz wszystko wstaw wózek na parking i podłącz A pod aku.moze ladowanie masz OK a to cos gdzies ci bierze prad w nocy!
    pozdrawiam:D

    0
  • #10 05 Lis 2007 18:41
    piotrmarczak
    Poziom 13  

    jezeli to silnik c 360 to zeczywiscie obroty moga byc za male ale i tak powinien ladowac a ile masz akumulatorow 1 na 12 v czy dwa na 6 v bo przy dobrym alternatorze 1 12v 60 ah powinien wystarczyc

    0
  • #11 05 Lis 2007 18:58
    Robert85
    Poziom 9  

    no mam 1 aku 12V 120Ah. Gdy założyłem 12V 55Ah to było dokładnie to samo.

    0
  • #12 05 Lis 2007 19:15
    niutat
    Poziom 37  

    A mierzyłeś napięcie na akumulatorze?może z przewodami jest coś nie tak(zły styk lub za mały przekrój).

    0
  • #13 05 Lis 2007 19:26
    Robert85
    Poziom 9  

    mierzyłem tu i tu, kable są ok

    0
  • #14 05 Lis 2007 19:28
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 05 Lis 2007 19:30
    gimof
    Poziom 27  

    Nic Ci nie da zwiększenie obrotów, jeżeli regulator podaje zbyt małe napięcie. Szybciej zamęczysz i szczotki i reszte zespołu mechanicznego w altku.
    Proponowałbym zacząć od podmiany tej części, a potem szukaniu usterki w czym innym.

    0
  • #16 05 Lis 2007 19:39
    piotrmarczak
    Poziom 13  

    kolega gimof ma raczj racje pozostaje regulator lub masz stojan walniety

    0
  • #17 05 Lis 2007 19:42
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 05 Lis 2007 19:43
    Robert85
    Poziom 9  

    To jest taki stary wózek widlowy (bułgar) chyba z lat 70-tych, na bliźniakach, udźwig 3,2t. Silnik diesla, 3 cylindry.
    Alternator ... jeden z najpopularniejszych, z wyprowadzeniami 15, 67 i do przekaźnika z kontrolki. Wyprowadzenia wyglądają jak w tym poniżej, tylko obudowa troszeczkę inna. Tam chyba pisze 12V 40A.

    0
  • #19 05 Lis 2007 19:47
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 05 Lis 2007 19:47
    gimof
    Poziom 27  

    40A ze spokojem powinien podejść do tego aku. 55Ah

    Osobiście sprawdził bym na początek ten regulator.
    Potem zrobił ew. podmianke i dopiero rozbierał.

    0
  • #21 05 Lis 2007 19:55
    Robert85
    Poziom 9  

    OK. Dzięki Koledzy!

    1
  • #22 05 Lis 2007 20:09
    viper555
    spec od auto-elektro

    Jeżeli to jest stary alternator 12V typu Star były nie do zajechania a ich usterką była tylko możliwość słabych diod / wystarczyła nawet jedna/, i dopiero dobrze ładowały przy wyższych obrotach.P

    1
  • #23 05 Lis 2007 20:15
    gimof
    Poziom 27  

    viper555 chyba nie zauważyłeś:
    "na wolnych obr jest 12,7 a na pełnym gazie 14,0."

    Jak dla mnie to to ładowanie na pełnym gazie, wciąż jest za małe.

    0
  • #24 05 Lis 2007 20:35
    viper555
    spec od auto-elektro

    12.7V to jest napięcie akumulatora i na wolnych obrotach te alternatory nie ładują, natomiast nie twierdzę że jest sprawny.P

    0
  • #25 05 Lis 2007 23:34
    Grześkiewicz
    Poziom 12  

    Witam.
    Proszę poczytać instrukcję obsługi akumulatora. Nie spotkałem się z taką, w której by nie było napisane, że wymagana wartość napięcia ładowania wynosi 13,9- 14,4V. Moim zdaniem uszkodzony jest alternator bądź regulator napięcia, ale stawiam na to pierwsze (zakładam, że instalacja elektryczna alternator-akumulator jest sprawna).

    0
  • #26 06 Lis 2007 13:06
    eqal
    Poziom 2  

    Mam podobnego widlaka
    tam mam prądnice, regulator mechanicny (puszka 5x5x7cm) i taki sam problem

    Właśnie zamierzam kupić alternator od c-330 i go zamienić z prądnicą.

    Nie wiem czy mam racje ale wydaje mi się ze alternatory mają regulatory elektroniczne wbudowane w siebie i ten mechaniczny nie będzie mi potrzebny.

    0
  • #27 06 Lis 2007 13:56
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Jeżeli masz alternator fabrycznie zabudowany w widlaku i obroty alternatora są właściwe i ich wysokość jest zgodna z założeniami konstruktora a współpracował on z regulatorem mechanicznym to w ww regulatorze są nadpalone styki.Należy zdjąć puszkę z regulatora,oczyścić współpracujące ze sobą styki bardzo drobnym papierem ściernym a następnie przepolerować paskiem filcu i odsłonięty regulator podłączyć w obwód alternatora.Uruchom silnik widlaka oraz podłącz pod akumulator miernik (woltomierz prądu stałego) najlepiej wskazówkowy a to ze względu na to iż cyfrowe mierniki przekłamują wartość a następnie ustaw właściwe napięcie ładowania na wysokich obrotach silnika, poprzez doginanie lub odginanie sprężyny dociskającej oba styki pegulatora napięcia. Można również dokonać wymiany regulatora napięcia na nowy mechaniczny od fiata 125 lub też zastosować elektroniczny regulator napięcia od poloneza który był montowany na boku alternatora na wiązce kablowej.Można też dokonać wymiany alternatora na alternator z zabudowanym elektronicznym regulatorem napięcia zabudowanym w obudowie alternatora.

    0
  • #28 06 Lis 2007 15:55
    kamilursusc330m
    Poziom 10  

    mam układ do alternatora w c 330 morze mi ktoś powiedzieć czy on jest dobry?????

    Zbyt niskie napięcie na alternatorze

    Dodano po 13 [minuty]:

    powie mi to ktoś;D :D

    0
  • #29 06 Lis 2007 17:21
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Nie dobry.Po włożeniu kluczyka do stacyjki zacisk pod stacyjką 15 lub 54 musi bezpośrednio zasilić regulator napięcia, to znaczy ze stacyjki nr 15 przewód powinien być bezpośrednio podłączony pod zacisk 15 regulatora napięcia.Zarówka kontrolki ładowania nie może być włączona w szereg zasilanego regulatora napięcia.Zwróć uwagę na dobre przykręcenie regulatora napięcia do masy pojazdu.

    1
  • #30 07 Lis 2007 09:05
    jurekj1
    Poziom 15  

    Schemat jest dobry na 100%. Jest to scemat do alternatora dziewięciodoidowego np. Polonez z zewnętrznym regulatorem napięcia, zastosowanego w ciagniku lub widlaku. Nie wiem czy kolega "kierbedz4" pomylił go z sześciodiodowym- to gdzie przekaźnik lampki kontlolnej ładowania ? Jeśli nie mam racji to proszę mnie doszkolić.

    0