Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tonsil GDN 30/60 - nowe opowiedniki

Snoop1989 05 Lis 2007 19:21 1416 14
  • #1 05 Lis 2007 19:21
    Snoop1989
    Poziom 2  

    Mam zestaw głośnikowy Unitra Tonsil ZG 88/6 (jest to sprzęt z lat 80 :D).

    A moje pytanie dotyczy głośników w nim zamieszczonych. Otóż mam w nich głosniki GDN 30/60 niskotonowe i GDM 18/40/1 średniotonowe.

    Moje pytanie dotyczy nowych odpowiedników tych głośników gdyz starych nie moge znaleźć. Znalazłem na stronie Tonsila glośniki o podobnych wymiarach (bodajże 30/60/1) lecz te posiadaja 6ohm a nie 8. Czy ma to jakieś znaczenie?? Na allegro widziałem zamienniki tonsil o mocy o wiele przekraczajacej 60W np 250W . Czy mozna ich użyc??

    Jakie również głośniki moge uzyć zamiast starych GDM 18/40/1 (8 ohm):?:

    Z góry mówie, że regeneracja nie wchodzi w rachubę, gdyż nie znam sie na tym i nie mam zmaiaru sie w to bawić:!: Poza tym głośniki niskotonowe mają coś wiecej uszodzone niz membaranę na moje oko (ciezko sie poruszaja , prawie wogole)



    Prosiłbym tez o podanie zmienników Tonsila (jak najlepszych) gdyż chciałbym też troche zaoszczedzić. Nie posiadam w tej chwili zbytnio kasy.

    Od razu dziękuję za pomoc i dodaję że w dziedzinie audio jestem kompletnym amatorem.

    0 14
  • #2 05 Lis 2007 19:49
    mczeslaw
    Poziom 36  

    Stare GDN30/60 8Ω to spokojnie można zastosowac 30/60/1 6Ω- one były fabrycznie stosowane w ALTUSACH140, zmniejszenie impedancji o 2 Ω nie spowoduje żadnych nieporządanych skutków dla wzmacniacza, a możesz z tego tytułu liczyć na wyższą efektywność głośnika.
    GDM18/40 fasuj bracie GDM18/80 to tem sam głośnik tylko nowsza mocniejsza wersja.

    0
  • #3 05 Lis 2007 19:51
    Zamerstary
    Poziom 26  

    Są także GDN-y 30/60 6 ohm między innymi w Altusach 140

    CO do GDM to spokolnie możesz zastosować GDM-a 18/80 8ohm ze strony protonsila.

    Nie bierz "zamienników" Są nic nie warte.

    Poszukaj na allegro tych głośników bo czasami można je tanio kupić.

    P.S Regeneracja głośników wcale nie jest taka skomplikowana i trudna :)

    0
  • #4 05 Lis 2007 21:22
    Snoop1989
    Poziom 2  

    Wielkie dzięki . Pomogliscie mi. bede zbieral na Tonsile ;] POZDRO DLA WAS

    0
  • #5 06 Lis 2007 00:03
    SzokalML
    Poziom 36  

    Apropo, jeśli już, to bardziej się opłaca kupić te głośniki:

    http://www.dexon.pl/sklep/index.php?p439,glosnik-drb-30-60-01-6-wyprzedaz

    Boję się użyć słowa zamiennik, bo zaraz mi pojadą, ale są to głośniki praktycznie identyczne z tonsilami GDN 30/60, - (moc, pasmo, efektywność, rezystancja cewki, wymiary kosza).

    W zasadzie nie wiem czym się różnią - może lekko membraną...
    Kosztują na ww. wyprzedaży 50 zł / szt. Oszczędzisz sporo pieniędzy, a nie sądzę żebyś był zawiedziony...

    0
  • #6 06 Lis 2007 01:19
    melisław
    Poziom 24  

    Głośniki różnią się bardzo... Inne jest pasmo przenoszenia, wydajność różni się o 1dB na korzyść TONSIL-a mają inne fs znów na korzyść tonsila. Do tego różnią się Qts-em znów na korzyść tonsila. Różnią sie Vas-em... A już tylko te dwie ostatnie zmiany powinny nieść za sobą zmianę litrażu obudowy... Więc różnica jednak jest, czyż nie?

    0
  • #7 06 Lis 2007 09:34
    mczeslaw
    Poziom 36  

    Nie pakuj się w zamienniki, to całkiem inny głośnik, za GDN 30/60 wstawiano też GDN 30/80/2, to też inny głośnik ze stajni TONSILA ale jest wyposażony w cewke o większej srednicy i tez w zamian starego dobrze zagra.
    Ale jest duzo drozszy, fasuj więc 30/60/1

    0
  • #8 06 Lis 2007 21:55
    Snoop1989
    Poziom 2  

    juz przemyslałem. najpierw poszukam serwisu w w-wie ktory by je zregenerowal a jak nie znajde to kupie 30/80/2 ;] wielkie dzieki za pomoc 4ALL

    0
  • #10 07 Lis 2007 12:53
    Micharlito
    Poziom 35  

    Rozważałeś wysłanie głośników do protonsila? Z pewnością coś byś zaoszczędził może niewiele ale miał byś praktycznie zregenerowane stare na tych samych parametrach. Zawsze to coś taniej niż kupno nowych

    0
  • #11 08 Lis 2007 11:36
    Dbb bas
    Poziom 11  

    Każdy pisze o regeneracji w pro tonsilu heh, a kase ciągną za naprawe kur. szkoda słów. Chciałem wysłać do naprawy głosniki z scherzo 200 policzyli tyle że pewno
    i za tą naprawę kupiłbym chyba kolumny inne na allegro. Wysyłam do kolegi z postu wyżej.

    0
  • #12 08 Lis 2007 11:57
    kortyleski
    Poziom 41  

    na warszawskim wolumenie jest gość co regeneruje głośniki, nawet nieżle mu to wychodzi... warto się zainteresować

    0
  • #13 08 Lis 2007 12:40
    Dbb bas
    Poziom 11  

    Tak ale ja chce zeby wyglądały jak nowki nie na chinskich zamiennikach a wiem że kolega naprawia na oryginalnych tajlach dlatego wysłałem do niego. Mam pewnosc moj brat juz u niego miał naprawiane altonoskie głosniki 30/80 nie ma róznicy miedzy sztukami ze sklepu. Dlatego mam pewnosc.

    0
  • #14 08 Lis 2007 17:24
    Micharlito
    Poziom 35  

    Jeśli chcesz mieć jednak 100% pewności że wszystko masz ok to mimo wszystko naprawa w profesjonalnym serwisie u samego producenta pozwala ci na uzyskanie takich samych parametrów jakie miał głośnik. Zalicz się do tego użycie np specyficznych klejów w tym żywicy jak i dobranie wszelkich niezbędnych elementów wprost od producenta. Co zrobisz to twoja decyzja ale chcąc mieć 100% pozostała by ci jedynie wysyłka do nich. Wiem że każdy może to zregenerować - to żadna trudność jak i wiele serwisów jednak zawsze będą jakieś różnice np zastosowane sztywniejsze zawieszenie, cięższa lub lżejsza membrana itd

    0
  • #15 08 Lis 2007 17:47
    Dbb bas
    Poziom 11  

    Kolega chyba wyraznie pisze jakich częsci uzywa. Zresztą pisz co chcesz.
    Ja mam pewność, bo widziałem jak naprawił mojemu bracikowi. A jak się nie rózniły od sklepowej sztuki to chyba oryginał co.

    0