Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro 1,6GLI 95 gaz wtrysk jednopunktowy

L_R 05 Lis 2007 20:49 3901 10
  • #1 05 Lis 2007 20:49
    L_R
    Poziom 10  

    Witam.Mój problem z tym autem polega na tym ,że po uruchomieniu zimnego silnika na benzynie wszystko jest OK,jednak po dodaniu obrotów gdy przełączy się na zasilanie gazem to silnik gaśnie.Dopiero gdy silnik osiągnie temperaturę ok 70 stopni C można próbować przełączyć na gaz,choć też "chwyta"opornie np przy ostrym zwiększeniu obrotów i ręcznym przełączeniu trybu pracy sterownika.Jeśli już silnik zapracuje na gazie to zdarza mu się przez parę chwil się dławić, potem wszystko jest w porządku: obroty,moc itp. auto jeździ wtedy bez zarzutu.Czytałem podobne posty na forum jednak chyba nie trafiłem na opis takiej właśnie nieprawidłowości.Filtr gazu jest nowy,parownik został wyczyszczony dokładnie,ale membrany pozostały niezmienione.Sterowanie: LANDIw, parownik typu EMMEGAS, wielozawór(mikser) typu ELPIGAZ AN97.Jeśli ktoś spotkał się z czymś podobnym to proszę o pomoc.Chciałbym tylko dodać, że jeżdżę nieraz Oplem Combo z gazem i to autko przełącza na gaz od razu nawet po mroźnej nocy.

    0 10
  • #2 05 Lis 2007 23:23
    Grześkiewicz
    Poziom 12  

    Witam.
    Moim zdaniem przyczyna tkwi w parowniku. Ile ma lat ten parownik?

    0
  • #3 06 Lis 2007 22:48
    L_R
    Poziom 10  

    Witam.Instalacja gazowa była montowana w lutym 2002 r. tak przynajmniej jest napisane w wyciągu za świadectwa homologacji.Parownik rozbierałem i go dokumentnie oczyściłem,ale nic to nie dało.Zwróciłem uwagę,że membrana w komorze gazowej jest dość twarda(sztywna) ale w związku z brakiem doświadczenia w tym temacie nie byłem w stanie ocenić tego faktu.Czy można dostać taką membranę i czy oprócz tego mogło co innego paść w tym parowniku?Bo prawdę powiedziawszy to urządzonko jest proste jak konstrukcja gwoździa.

    0
  • #4 06 Lis 2007 23:33
    pioszym6
    Poziom 15  

    Witam membrana w parowniku musi być bardzo elastyczna (miękka) ponieważ ona reguluje dawkę gazu

    0
  • #5 07 Lis 2007 07:42
    jurekj1
    Poziom 15  

    Samej membrany nie dostaniesz tylko zestaw naprawczy,ale jak zmienisz to problem zginie.Dostaniesz taki zestaw u niektórych gazowników, w hurtowniach z osprzętem LPG albo na Allegro.

    0
  • #6 07 Lis 2007 21:38
    L_R
    Poziom 10  

    Dzięki wszystkim!Jeśli dostanę ten komplet naprawczy i wymienię to nie omieszkam powiadomić o efektach.Troszkę niestety to potrwa bo mój budżet jest na razie zdrowo nadszarpnięty i muszę najpierw go podreperować:D Jeszcze raz dzięki:D

    0
  • #7 08 Lis 2007 13:21
    pryjom
    Poziom 10  

    miałem taki sam problem w tym samym typie parownika w poltku i po wymianie membran sie poprawiło ale starczyło to na niecałe 10 tys km po czym gazownik stwierdził ze trzeba cały nowy parownik włożyć już minęły 4 lata i bez problemu pozdrawiam:)

    0
  • #8 08 Lis 2007 20:52
    L_R
    Poziom 10  

    Witam,właśnie jestem na etapie zastanawiania się co bardziej się opłaca.Trochę szkoda mi inwestować w nowy parownik bo traktuję ten samochód jako przejściowy,ale z drugiej strony sporo jeżdżę i jak widać z Twojej odpowiedzi mogę ponownie spotkać się z tym problemem.Dzięki za pomoc.

    0
  • #9 08 Lis 2007 20:54
    stefanM
    Poziom 17  

    Może trzeba zacząć od sprawdzenia składu mieszanki gazowej. Proponuję rozgrzać auto i pozostawić na wolnych obrotach jeśli takie są. Następnie zaznaczyć srubę regulacyjną na reduktorze gazu i spróbować ją wkręcić stopniowo o 1 obrót, jeśli nastąpi zmiana zachowania silnika np. zacznie przerywać , szarpać lub zgaśnie świadczy to o zbyd ubogiej mieszance. W przypadku braku wyraźnej reakcji silnika należy wkręcić stopniowo jeszcze o 1 obrót cały czas kontrolując zachowanie silnika. Po wkręceniu 2 obrotów śruby regulacyjnej i braku wyraźnej reakcji silnika (rozgrzanego) świadczy o wyraźnie zbyt bogatej mieszance. Ale wkręcenie tej śruby o 2 obroty redukuje jednocześnie ilość gazu na wysokich obrotach. I tu trzeba się liczyć ze zbyt ubogą mieszanką w czasie jazdy (co można sprawdzić jazdą próbną).
    W przypadku zbyt ubogiej mieszanki na wolnych obrotach należy wykręcić do poprzedniego położenia śrubę regulacyjną i ponownie uruchomić auto. ponownie odkręcając srubę na reduktorze o 1 obrót sprawdzając zachowanie silnika jeśli obroty się stabilizują pozostawić w optymalnym uznaniowo położeniu.
    Jeśli silnik nie reaguje choć nieznacznie na regulację świadczy to złej pracy reduktora gazu i powinno się wymienić membramy i zawory w reduktorze gazu.

    0
  • #10 11 Lis 2007 23:03
    Raczek_6
    Poziom 16  

    Osobiście polecam wymiane parownika na nowy - czasami regeneracja nie wiele pomaga, albo pomaga tylko na chwile. Obstawiam że zestaw naprawczy kosztuje 80-100zł plus ewentualna wymiana i regulacja, a parownik 200-250zł plus regulacja - wymiana samemu, tyle kolega miał płacić i wybrał nowy. Problem się skończył.
    A jeśli mieszanka jest zbyt uboga to cierpi na tym silnik i to bardzo bo temperatura jego pracy jest wyższa, mogą wypalić się zawory. Polecam jeszcze wymienić filterek gazu - raz na 10000Km - koszt filterka 5-15zł.

    0
  • #11 22 Lis 2007 21:48
    L_R
    Poziom 10  

    Witam, dokonałem wymiany parownika na nowy.Działa!Regulacja przebiegła bez problemów i całość pracuje teraz bez zarzutu.Dzięki wszystkim,którzy się zaangażowali w mój problem i służyli radą.Temat uważam za zamknięty.Jeszcze raz dzięki!!!:D

    0