Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla E9 sedan montaz pb s-6c

06 Lis 2007 01:13 7447 22
  • Poziom 18  
    Przegladalem forum elektroda i znalazlem bodajze 2 tematy o toyocie corolli e9.
    Z racji tego ze ja taka posiadam i montuje zestaw odseparowany to chcialbym przedstawic wam montaz tegoz sprzetu:)
    Mam nadzieje ze przyda sie to komus kto bedzie chcial sam zalozyc sobie glosniki i moze kogos tez zainspiruje.
    :D nie damy zarobic "fachowca"

    A wiec tak zdjecia beda przedstawialy etapy mojej zmudnej pracy.

    Sprzet do zamontowania:
    -Glosniki pb s-6c
    -Zwrotnice
    -Tweetery
    -Okablowanie
    + wytlumienie przednich drzwi.

    Co bedzie nam potrzebne:
    1.Chec do pracy
    2.Tabletki na uspokojenie :D
    3.2 nozyki do tapet(mniejszy i wiekszy)
    4.Benzyna Ekstrakcyjna 2 litry.
    5.Szmaty/Czyste:)
    6.W moim przypadku 6 mat bitumicznych polimerowych 50x50
    7.Wiertarka
    8.Grzejnik
    9.Szlifierka:D(tyczy sie mojej e9)
    10.Dystanse o odpowiedniej wysokosci...( nie z drzewa bo peka...mialem z debu i niestety zbyt kruchy material)

    Pierwsze zdjecie przedstawia to co ujzalem po zdjeciu tapicerki.Nie bardzo wiedzialem za co sie wziasc:D

    Dodano po 5 [minuty]:

    Zdjecie przedstawiajace gola blache:)
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 18  
    Hms o dlugich namyslach obmierzylem mniej wiecej co i jak i zabralem sie za wycinanie dziur w tapicerce:

    A dwa nozyki byly mi potrzebne :
    Wiekszym wyciolem otwor pobieznie.Nie dokladnie.A mniejszym delikatnie ta skaje co jest na wierzchu.Maly nozyk przydal sie do wykonczeniowej roboty.
    Tym duzym mozna smialo wbijac sie od razu na wylot.
    A maly usunie wszystkie zbedne wiszace resztki.i domodeluje dziure:)
  • Poziom 18  
    Pozniej zrobilem przymiarke i okazalo sie ze bardzo duzo blachy mi bedzie przeszkadzlo.wiec postanowilem ze ja wytne;)
    Otwor montazowy przesunolem celowo w strone korby otwierania szyb.Dlatego ze chce zamontowac oryginalny schowek.Ktory byl w miejscu montazu glosnika i ciagnol sie przez polowe drzwi. Wlasnie to od mocowania widac dziury po wkretach .

    Na widocznym zdjeciu mamy prawe drzwi.
  • Poziom 18  
    Dotoczylem sobie dystanse z drewna.
    Po przymiarce nie wygladalo to zadawalajaco....Byla dosc duze dziura.

    Drewno debowe pozniej doszlifowalem tak ze idealnie pasowalo...i nie bylo zadnych przeswitow...ale niestety dystans pekl...i zdecydowalem sie na wytoczenie dystansow z Ebonitu.
    Bardzo twardy material.Twardszy niz mdf:)

    Zdjecie przedstawia przeswit po samym przylozeniu dystansu bez obrobki
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 18  
    Calosc prac prowadzilem dzisiaj wiec nie majac dostepu do tokarki postanowilem wytlumic drzwi i wyciasc reszte otworu montazowego dla glosnikow(szlifierka)
    Odtluscilem troche zewnetrzna blache drzi(zeby sie nie brudzic) , a srodek drzwi dokladnie wymylem benzyna ekstrakcyjna.

    Zapalilem w piecu:D bo w garazu takowy mam. I przynioslem grzejnik powiedzmy farelka.
  • Poziom 18  
    Zdjecie poprzednie przedstawialo prawie calkowite wytlumienie drzwi w srodku.Okolo 85-90%.Potem dolozylem jeszcze druga warstwe maty w miejscu za glosnikiem. i pasek wzdluz gory przez pol drzwi. W tym miejscu najbardziej rezonowalo przy zamykaniu:)

    Mate podgrzewalem nad piecem (ale grzejnik bez problemu tez sobie z nia radzil)
    A grzejnik kierowalem na miejsce w ktorym bede przyklejal aby sie nagrzalo.
    Z maty odrywalem troszke tego papieru pod ktorym mamy klej:) nastepnie przyklejalem na metal i wygladzalm.Potem odrywalem po troszku i tak w kolko.
    Nastepnie sprawdzalem czy nie zostalo gdzies zbedne powietrze.Jezeli tak to probowalem wycisnac je lub delikatnie nacinalem nozykiem zeby je wypchnac.
    Potem maty podgrzewalem i dociskalem.
    Nastepnym krokiem przed przyklejeniem nastepnego kawalka maty bylo ponowne odtluszczenie powierzchni na ktora miala byc nakladana mata.
    Robilem tak dlatego iz przy naklejaniu jednego kawalka zawsze dotykamy dlonmi reszty blachy...i np brudnymi roboczymi ubraniami...a to usmalcuje nam blache:D

    Zdjecie przedstawia dolna czesc drzwi z podwojnym wytlumieniem za glosnikiem
  • Poziom 18  
    Mata na zdjeciu wyglada jakby nie dolegala ale to tylko takie zludzenie.w rzeczywistosci dolega bardzo dobrze i klej jest wydaje mi sie dosc mocny.

    Zdjecie przedstawia gore drzwi.Zostal mi pasek maty wiec nakleilem go w miejscu najwiekszego rezonansu...a raczej trzesienia sie drzwi przy zamykaniu.
  • Poziom 18  
    Dalszy Ciag niedlugo
  • Poziom 18  
    A wiec drugi dzien meki :D
    W trakcie gdy czekalem na dystanse z Ebonitu(bardzo smierdzacy material przy obrobce i trzeba gwintowac pod srubki dziurki bo nie da sie wkrecic wkretow...takie twarde)
    wiec w tym czasie wygluszylem drugie drzwi od srodka oraz przynitowalem plaskownik.
    Plaskownik widoczny na zdjeciu w miejscu najwiekszego otworu:
  • Poziom 18  
    A ksztalt taki wygiety zawdziecza temu iz tapicerka ma takie wybrzuszenie.
    Po tej operacji udalem sie po krazki z Ebonitu.
    Zalozylem tapicerke i co chwila obrabialem dystans...(grubosc 40mm) tak zeby pasowal idealnie i zeby nie bylo przeswitu.Takiego jaki byl na normalnym dystansie nie obrobionym
    Zdjecie przedstawia dystans juz podszlifowany konkretnie pod zalozenie:
  • Poziom 18  
    Dziury nawiercilem i zalozylem dystans (oczywiscie z tapicerka zalozona).
    Otwor w tapicerce drzwi jest taki abym mogl zdejmowac tapicerke bez wyciagania dystansu.
    Zdjecie przedstawia dopasowany dystans zamocowany na 3 sruby m5
  • Poziom 18  
    Co chcialbym jeszcze zrobic...hms jutro mam nadzieje ze bede mogl robic z samochodem i chcialbym pociagnac kable i zamontowac zwrotnice.Takze nagwintowac otwory pod mocowanie glosnika.
    I wytlumic reszte poszycia(pod tapicerka) drzwi.
    Moze tez pomoalowac dystanse lub je okleic materialem.
    Aha zapomnialbym o zamontowaniu tweeterow.Niestety tapicerka jest bardzo blisko metalu i nie moge wykorzystac jednej z przystawek do zamontowania tweeterow.Ale o tym bedzie pewnie juz wkrotce.

    Maty polimerowe sa bardzo dobre do wytlumienia blachy od srodka....od razu ciszej sie jedzie bo testowalem dzisiaj(a to tylko zewnetrzna strona).
    Ale nie sa dobre do wytlumiena powyginanej powierzchni...cos tak jak u mnie pod tapicerka.Masa zagiec wzmocnien itd....
    Przez to zmarnowalem niezly kawalek maty...Mata odklejala sie sama od nierownosci.
    Powierzchnia byla odtluszczona bardzo dobrze...do tego rozgrzany metal i mata ....niestety musialbym chyba ciasc ja na kawalki po 5 cm(plastry) i lepic zeby nie odchodzila.Z tym byla katastrofa....przez chwile sie trzymalo...i bylo ok a po chwili mata sama odchodzila...
    Na prostej powierzchni trzymala sie bardzo dobrze.
    Przy odrywaniu klej zostal na metalu a odszedl od maty bitumicznej.
    Na szczescie zakupilem do wykonczen mate dekarska Tytan (niestety 10m x 7,5 cm bo myslalem ze nie bedzie mi potrzebna) i ja urzyje do zaklejenia otworow technologicznych.
    Wiec ogolnie do mat polimerowych jestem na nie jezeli zaklejamy otwory technologiczne.Chyba ze mamy proste drzwi.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Przeciez pisze posty odnosnie do zdjecia.Takie wytlumacznie.Jak mam zawrzec wszystko w jednym jak to relacja z kazdego dnia po kolei.
    Jak zle robie lub sie nie podoba to usun temat i po sprawie .
  • Poziom 18  
    Modowi chodzilo o to ze zamiast dodawac od nowa nowy post wystarczy stary edytowac i wtedy wszystko bedzie w jednym temacie.Usowac uwazam ze niema sensu ,zawsze sie komus moze przydac.Foto relacji nigdy za duzo z wykonywanych prac. Mimo ze niemam takiego auta i pewnie nigdy nie bede mial to powiem szczerze ze od poczatku sledze twoje prace.Calkiem niezle ci to idzie oprocz tych odstajacych mat, ale jesli mowisz ze wszystko dolega tylko na zdieciach takie jest zludzenie to tylko pogratulowac wytrwalosci. Bo wiekszosc to by wolala kupic gotowe panele a najlepiej dac jeszcze do zakladu na wygluszenie.Ja tez uwazam ze jak sie samemu zrobi to sie wie co ma i zawsze to nowe doswiadczenie.Zycze wytrwalosci do konca i bede dalej obserwowal postepy.
  • Poziom 18  
    Zwrotnice zamontowalem w miejscu fabrycznych glosniczkow 10cm...:) w kokpicie.
    Drzwi do reszty zakleilem Tasma dekarska oraz dopasowalem schowek aby glosnik w dystansie wychodzil przez niego:)
    Pod tapicerke podlozylem dwie warstwy watoliny dzwiekochlonnej(razem 2cm) i gabke w niektorych miejscach.
    Koncowe efekty ponizej:)
  • Poziom 18  
    Podsumowanie i uwagi:

    Odnosnie glosnikow :
    Graja bardzo czysto i ladnie ale....jesli mam byc szczery...nie kupilbym ich drugi raz...

    1. Slabe kabelki ktore dochodza do tweeterow...

    2. Woofey mialy na jednym ze stykow bodajze na + wielki zlepek cyny...musialem go usunac.

    3. Maskownica....a dokladnie plastik ja trzymajacy jest zalosny.Tandeta maxymalna.Do tego po przykreceniu glosnika itd zakladam maskownice...maskownica wskakuje ...zamykam drzwi 5 razy...i odpada:D hehe
    W zestawie byl lepik...chcialem go urzyc...niestety wrzucony byl do woreczka i tak sie przykleil ze juz go nie oddarlem bo rwal sie z folia.A jak juz oddarlem kawaleczek...to wcale sie nie lepilo.
    Przykleilem w 2 miejscach na poxipol delikatnie maskownice i jest ok.

    4. Kable w zestawie....po co sa skoro sam producent pisze ze aby polepszyc dzwiek trzeba je zmienic...Mogloby ich wcale nie byc ...to pewnie cena by zmalala choc o 10zl.
    Ogolnie jestem zawiedzony z tych glosnikow....nie z ich grania ale diabel tkwi w szczegolach.

    Przy okazji wygluszylem skrzynie watolina.Kompletnie cala.Tak ze kosz glosnika luzno wchodzil.
    I powiem tylko ze pojemnosc skrzyni widoczna dla glosnika sie zwiekszyla, a co za tym idzie wreszcie zaczal glosniczek dobrze pracowac przy techno itd. Bas jest miekki i widze ze wzmacniacz lepiej kontroluje glosnik.
    Pozatym zniknal efekt uderzania w mdf i rezonanse zbedne.

    Teraz mozecie oceniac moja prace :)
  • Poziom 20  
    Fajny pomysł, wykonanie też OK, efekt końcowy wizualny niestety niezbyt. Ale plus za pomysł.
    Dla mnie 3 w skali 1 do 5.
    Jeśli będziesz miał więcej czasu i chęci polecam wykonać panel z MDF-u na boczku i obkleić go materiałem dla lepszego efektu końcowego.

    (Panele pod głośniki polecam robić z odpowiedniej gubości MDF-u a po montażu polakierować go żeby wilgoć w niego nie wchodziła, jest łatwiejszy w obróbce tańszy w zakupie i równie trwały)
  • Poziom 18  
    Wiesz ale osoby ktore to widzialy na zywo powiedzialy ze wyglada jakby bylo fabrycznie tak zrobione. Pozatym nie mam warsztatu car audio i nie mam wyzynarek, frezow , do dzior.

    Raczej nic nie bede zmienial.

    Jedyne co to moze wyszlifuje lepiej papierem ten schowek...ale on ma dziwny plastik bielszy w srodku i to troche widac na zdjeciu.I nie mozna sie tego pozbyc.

    A co do mdfu to sie nie zgodze jest o duzo mniej trwaly niz ebonit. Ebonit nie chlonie wody. A mdf tak.
    Pozatym w obrubce tez nie jest lepszy bo ebonit ma lepsza strukture. Czasem tocze rozne rzeczy i mam znajomego tokarza wiec wiem co nieco o materialach.
  • Poziom 27  
    Skoro piszesz że już można oceniać .....
    Na początek minus z niedokończone (według mnie) wygłuszenie drzwi (zakleiłeś tylko otwory a całe poszycie???) następny minus to brak paneli dla mnie wygląda to nie profesjonalnie (na pewno nie wygląda jak fabryczne) panele jak najbardziej wskazane :) Plus za zrobione dystanse, wytrwałość i chęć do tej zabawy. Moja ocena końcowa 6/10
  • Poziom 18  
    Hms panele mowisz ale ja nie mam drzwi jak polonez prostych czy mitsubishi colt.W takim przypadku panel i zrobienie jego to pestka.Ale wedlug Ciebie jak mam przytwierdzic panel do moich drzwi skoro na zdjeciu widac jaki ksztalt ma blacha.Do tego tapicerka przylega praktycznie do samej blachy.Z samym wyciszeniem wkolo glosnika zeby nie bylo widoczne mialem problemy.
    I ksztalt tapicerki.Robiles juz toyote e9 w sedanie? Jezeli tak to chyle czola.Jakby zrobienie paneli bylo powiedzmy proste w stosunku do moich drzwi to bym to zrobil od razu mimo wiekszego nakladu pracy.
    Do tego galka od otwierania okna.Jest 2 cm od glosnika juz.

    Jezeli chodzi o wyciszenie i otwory technologiczne.To na tym forum wyczytalem ze najwazniejszy jest srodek a na zewnatrz wystarczy tylko otwory technologiczne zakleic.
    Pozatym samochod ma 19 lat.A za rok bede go zmienial.Wiec po co mam tracic kolejne 50 zl na tasme zeby kleic cale drzwi.Minelo by sie to z celem poniewaz i tak nie uzyskal bym o wiele lepszej jakosci dzwieku zwlaszcza ze w tym samochodzie trzeszczy kazdy plastik.
    Pod tapicerka sa dwie warstwy watoliny.

    Dodano po 3 [minuty]:

    No i chodzi tez o czas bo nie moge sobie pozwolic na kolejne 2 dni pracy przy samochodzie.to strata kolejnych ponad 200zl.
    Jakbym mial moze 3-5 letni samochod to moze by sie oplacalo.