Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 124l ABS

Stanko 06 Nov 2007 08:15 4284 4
  • #1
    Stanko
    Level 13  
    Witam!
    Jestem nowy w temacie (przebranzawiam sie )
    Potrzebuje pomocy przy lokalizacji uszkodzoneia ukladu ABS w/w ktory sygnalizuje uszkodzenie.
    Uszkodznie rowniez jest sygnalizowane przez naczepe ale z tego co zauwazylem jest to osobny zestaw.
    Wnioskuje ze kuszkodznoe mam oba uklady i sa one niezalezne.
    Jaka jest procedura diagnostyki ABS-u oczywiscie nie posioadajc skanera :-)
    Pozdr.Stanko
  • #2
    Oporniczek
    Level 19  
    Niestety wiedza kosztuje. Zapytaj w PIMOT - (Przemysłowy Instytut Motoryzacji)
    Laboratorium Hamulców ul. Obywatelska 85 93-562 Łódź. telefon : (0*42) 648 60 61. Złap kontakt z Panem Andrzejem Cabanem i popytaj o terminy szkoleń WABCO. Naprawdę warto -polecam. A co do Scanii to trzeba mieć orientację czy jest to system ABS czy EBS, którego producentem jest Wabco bądź Bosch. Pozdrawiam.
  • #3
    woogoo111
    Level 13  
    Dowiedz się, jaki system hamulców jest zastosowany. i w naczepie i w ciągniku. Jeśli jest to ABS to dwa systemy mogą być niezależne (wtyczka ABS ma pięć kołków) a jeśli EBS to najprawdopodobniej są one ze sobą powiązane (wtyczka ma 7 kołków).
    Jeśli WABCO to dużo materiałów znajdziesz na ich własnych stronach internetowych. W pewnych przypadkach usterki da się zdiagnozować przy pomocy kodów błyskowych.
    Diagnostyka ABS "na piechotę" jest bardzo pracochłonna. Podstawowe narzędzia to multimetr (omomierz i miliwoltomierz AC). Możesz sprawdzić rezystancję czujników, ciągłość przewodów, stan elektrozaworów, i o ile są, to przekaźniki elektromagnetyczne. Przy pomocy miliwotomierza i lewarka możesz sprawdzić, czy obracające się koło generuje impulsy na wyjściu czujnika. To prawie wszystko, co można w ten sposób zrobić.

    Daj znać, jak sobie radzisz.
    Pozdrowienia
  • #4
    Stanko
    Level 13  
    Witam!
    Faktycznie nie napisalem co juz zrobilem,
    na tylnich kolach ciagnika poczyscilem czujniki, ustawilem przerwe 0.5mm, naczepe rowniez przejzalem w ten sam sposob.
    W wtyczce znalazlem zasil, 24V po kluczyku, mase i jeszcze dwa kabelki z tego jeden jest chyba kontrolka i stad wydaje mi sie ze te uklady oba sie od siebie nie zalezne.
    CZy te ukladne wplaywaja na siebie wzajemnie? ( chodzi mi oto czy majac uszkodzony ciagnik, sprawna naczepa nie bedzie sygnalizowac bedu?)
    Pozdr.Stanko
  • #5
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Witam!
    Zobacz na te linki:
    :arrow: EBS https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic869222.html
    :arrow: ABSCP12 https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic869251.html

    Dodano po 2 [godziny] 42 [minuty]:


    Opis gniazda abs p-py
    1-zasilanie +30
    2-zasilanie+15
    3-masa
    4-masa
    5-kontrolka abs-1
    6 i 7 CAN (tylko gdy pojazd posiada hamulce tarczowe)
    Naczepa jest tylko zasilana z samochodu i jest układem całkowicie oddzielnym.
    Chyba że auto ma EBS a naczepa także (T)EBS i są połączone 6 i 7 pinem gniazda naczepowego ABS czyli poprzez magistralę CAN
    Testowałem w jakim stopniu steruje EBS naczepe poprzez CAN z odłączonym żółtym pneumatycznym przewodem!!! pracowało wszystko bez zarzutu! Warunek sprawne obydwa układy.
    Domyślam się że u ciebie jest ABS CP12 na"bębnach" można go zdiagnozować bez problemu nie posiadając żadnych komputerów i interfejsów.
    Powyżej podałem linki z załącznikami które pomogą prawidłowo zdiagnozować usterkę.
    Stanko wrote:
    chodzi mi oto czy majac uszkodzony ciagnik, sprawna naczepa nie bedzie sygnalizowac bedu?)

    Naczepa nie będzie sygnalizować żadnego błędu.