Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 124l ABS

06 Lis 2007 08:15 4038 4
  • Poziom 13  
    Witam!
    Jestem nowy w temacie (przebranzawiam sie )
    Potrzebuje pomocy przy lokalizacji uszkodzoneia ukladu ABS w/w ktory sygnalizuje uszkodzenie.
    Uszkodznie rowniez jest sygnalizowane przez naczepe ale z tego co zauwazylem jest to osobny zestaw.
    Wnioskuje ze kuszkodznoe mam oba uklady i sa one niezalezne.
    Jaka jest procedura diagnostyki ABS-u oczywiscie nie posioadajc skanera :-)
    Pozdr.Stanko
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 18  
    Niestety wiedza kosztuje. Zapytaj w PIMOT - (Przemysłowy Instytut Motoryzacji)
    Laboratorium Hamulców ul. Obywatelska 85 93-562 Łódź. telefon : (0*42) 648 60 61. Złap kontakt z Panem Andrzejem Cabanem i popytaj o terminy szkoleń WABCO. Naprawdę warto -polecam. A co do Scanii to trzeba mieć orientację czy jest to system ABS czy EBS, którego producentem jest Wabco bądź Bosch. Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    Dowiedz się, jaki system hamulców jest zastosowany. i w naczepie i w ciągniku. Jeśli jest to ABS to dwa systemy mogą być niezależne (wtyczka ABS ma pięć kołków) a jeśli EBS to najprawdopodobniej są one ze sobą powiązane (wtyczka ma 7 kołków).
    Jeśli WABCO to dużo materiałów znajdziesz na ich własnych stronach internetowych. W pewnych przypadkach usterki da się zdiagnozować przy pomocy kodów błyskowych.
    Diagnostyka ABS "na piechotę" jest bardzo pracochłonna. Podstawowe narzędzia to multimetr (omomierz i miliwoltomierz AC). Możesz sprawdzić rezystancję czujników, ciągłość przewodów, stan elektrozaworów, i o ile są, to przekaźniki elektromagnetyczne. Przy pomocy miliwotomierza i lewarka możesz sprawdzić, czy obracające się koło generuje impulsy na wyjściu czujnika. To prawie wszystko, co można w ten sposób zrobić.

    Daj znać, jak sobie radzisz.
    Pozdrowienia
  • Poziom 13  
    Witam!
    Faktycznie nie napisalem co juz zrobilem,
    na tylnich kolach ciagnika poczyscilem czujniki, ustawilem przerwe 0.5mm, naczepe rowniez przejzalem w ten sam sposob.
    W wtyczce znalazlem zasil, 24V po kluczyku, mase i jeszcze dwa kabelki z tego jeden jest chyba kontrolka i stad wydaje mi sie ze te uklady oba sie od siebie nie zalezne.
    CZy te ukladne wplaywaja na siebie wzajemnie? ( chodzi mi oto czy majac uszkodzony ciagnik, sprawna naczepa nie bedzie sygnalizowac bedu?)
    Pozdr.Stanko
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Witam!
    Zobacz na te linki:
    :arrow: EBS https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=869222&highlight=
    :arrow: ABSCP12 https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=869251&highlight=

    Dodano po 2 [godziny] 42 [minuty]:


    Opis gniazda abs p-py
    1-zasilanie +30
    2-zasilanie+15
    3-masa
    4-masa
    5-kontrolka abs-1
    6 i 7 CAN (tylko gdy pojazd posiada hamulce tarczowe)
    Naczepa jest tylko zasilana z samochodu i jest układem całkowicie oddzielnym.
    Chyba że auto ma EBS a naczepa także (T)EBS i są połączone 6 i 7 pinem gniazda naczepowego ABS czyli poprzez magistralę CAN
    Testowałem w jakim stopniu steruje EBS naczepe poprzez CAN z odłączonym żółtym pneumatycznym przewodem!!! pracowało wszystko bez zarzutu! Warunek sprawne obydwa układy.
    Domyślam się że u ciebie jest ABS CP12 na"bębnach" można go zdiagnozować bez problemu nie posiadając żadnych komputerów i interfejsów.
    Powyżej podałem linki z załącznikami które pomogą prawidłowo zdiagnozować usterkę.
    Stanko napisał:
    chodzi mi oto czy majac uszkodzony ciagnik, sprawna naczepa nie bedzie sygnalizowac bedu?)

    Naczepa nie będzie sygnalizować żadnego błędu.