Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cyfrowy Polsat - konfiguracja krok po kroku

06 Lis 2007 14:46 26651 5
  • Poziom 12  
    Witam
    Panowie (i Panie)
    W sobotę nabyłem drogą kupna zestaw do obioru programów z platformy Cyfrowego Polsatu.
    Pan powiedział, że jest już aktywowany, wystarczy podłączyć. Jako, że jestem technikiem elektronikiem z wykształcenia, montażu podjąłem się osobiście. Wisi więc sobie antenka, od której przez pół mieszkania biegnie przewód do dekodera (nazywa się on bodajże DVD 747 - ten z dyskiem 160GB).
    Złapałem sygnał z anteny, ale wychodziły jakieś bzdury, więc skorygowałem położenie anteny kierując ją odrobinę bardziej w stronę wschodu niż południa. Sygnał wg mnie piękny 85% / 61%
    Ale... cóż z tego, skoro na każdym kanale podaje "brak sygnału" lub "usługa niedostępna".
    Gdzie szukać przyczyny?
    A może jest ktoś z Wrocławia, kto poda pomocną dłoń? :)

Pozdrawiam
  • Poziom 23  
    najlepiej sprawdz instalacje ant. na innym dekoderze. czy na kanalach FTA tez jest ciemno ?
  • Poziom 12  
    Tak, na FTA też ciemnica.
    A co do zamiany dekodera... nie mam możliwości sprawdzenia na innym. Nie posiadam bowiem :)
  • Specjalista elektryk
    Chwilkę, czy masz na myśli, że sygnał waha się pomiędzy 61-85 %, czy też jego siła wynosi 85%, a jakość 61%? Jakość sygnału jest bardzo ważna, jeśi jej nie ma, to znaczy, że wcelowałeś się nie w tego satelitę, co trzeba.
    Jeśli wiesz, gdzie jest kierunek idealnie na południe, to przekręć antenę lekko na zachód (około 15 stopni).
  • Poziom 28  
    Witam. Miernik sygnału kosztuje około 30-40zł. Ten zakup na pewno się opłaci, tym bardziej, że jesteś elektronikiem. Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Witam ponownie