Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

wykończenie kolumny - jaki lakier

thevice 07 Nov 2007 10:38 1767 5
  • #1
    thevice
    Level 13  
    witam
    chcę wykończyć kolumnę gitarową nie za pomocą obić skajem dermą czy obrzydliwymi kocami, a malowania, zachowując widoczność słojów.
    pytanie krótkie - czego unikać? czy w ogóle zwykłe lakiery do drewna nadaja się do wykańczania kolumn? Można wybrać każdy dowolny, czy stosuje się konkretne typy?

    pozdrawiam.
  • #2
    gekonbass
    Level 18  
    wykończyć kolumny jest naprawdę łatwo...
    wystarczy kupić fideka 2x1500wat i wypożyczyć to jakimś oszołomom ze szkoły podstawowej na dyskoteke :D
    kolumna zostanie w ten sposób wykończona... ;)

    tak poważnie to polakierować możesz bez problemu...
    jest tylko pewien mankament... paczka bedzie tak poobijana że szkoda gadać... (kilka koncertów)
    wielu producentów stosuje lakiery poliuretanowe których skład jest słodką tajemnicą... powłoki takie są wyjątkowo odporne na zadrapania... jednak są na tyle grube że słojów praktycznie nie widać nie wspominając o tym że sklejce bałtyckiej słojów po prostu nie ma ;)

    ja uważam że kocyk jest cool przynajmniej z praktycznego punktu widzenia na estradzie...
  • #3
    thevice
    Level 13  
    Obicie czymkolwiek jest fajne, ale... z moimi zdolnosciami manualnymi... no. :) Zbicie skrzynki nie bedzie klopot, ale jak mam coś wykonać.. plastyczno - estetycznego to sie kończe :)
    na tapicera nie chce mi sie wydawać pieniedzy, wiec lakierowanie bedzie dla mnie najwygodniejszym wyjściem.
    Dzieki.
  • #5
    thevice
    Level 13  
    a kto tu mówi o fornirze? :)
    ma być szybko i łatwo i przyjemnie - wyrównać gdzie trzeba i jazda.
    Nabyłem lakier poliuretanowy do parkietów, wysoka odporność na obicia i ścieralność, w razie zmasakrowania jednej warstwy (co wg pana w sklepie zajmie sporo czasu) matowimy całość papierem ściernym i kładziemy nowa warstwę. I dla mnie cacy :)
  • #6
    Marcin Grabarz
    Level 24  
    Ja bym jednak radził obic to jakims dobrym kocem co by sie nie mechacił albo jeszcze lepiej jakims skajem fajnym.Napewno bedzie to estetyczniej wygladac.i wcale to nie jest takie trudne.Ja obijałem odsłuch kocem i wyszedł całkiem zadowalajaca.To że akurat miałem dośc kiepski koc to inna bajka.Łaczen praktycznie nie widac.
    jeśli jednak zmieniłbys zdanie to moge wytłumaczyc co i jak po koleji robic żeby dobrze wyszło...