Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vw golf 1,3 NZ wariuja i faluja obroty

Majek666 07 Nov 2007 10:55 3755 8
  • #1
    Majek666
    Level 11  
    Witam. Problem w golfie 1990 silnik NZ 1,3 na wtrysku digijet. Jak bylo cieplo czyli 4 tyg temu jak silnik sie rozgrzal zaczynaly falowac obroty od 700 do 1000 obrotow. Sprawdzilem sonde -sprawna, kable, swiece, czujnik polozenia przepustnicy, przeplywomierz (ale tylko opory stale ktore da sie pomierzyc), czujniki tem. Przyszlo ochlodzenie silnik po rozgraniu falowal nadal ale w zakresie 900-1000 obrotow. A ostanio jak autem sie jezdzi potrafia nagle oborty skoczyc do 5,5 tys i silnik gasnie. Pomozcie

    Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
  • #2
    Trawik
    Level 26  
    niebieski czujnik sprawdż dobrze !
  • #3
    Majek666
    Level 11  
    A co to da? opisz prosze cos wiecej ?
  • #4
    lindonerl
    Level 18  
    opór: 200 - 300 omów / 90 °C

    często się sypie, szczegulnie w tych nowszych modelach albo po 15 latach eksploatacji.
  • #5
    Majek666
    Level 11  
    Opor znam i sprawdzalem ten czujnik nie wzbudzil mojego niepokoju. Ale wczoraj stalo sie cos takiego ze na obrotomierzu obroty wzrosly do 5 tys zgasl dal sie zapalic spowrotem i na obrotomierzu obroty skakaly od 1500 do 5000 w losowo wybranych wartosciach ale silnik pracowal dobrze (tylko tak jakby obrotomierz byl niesprawny). A i po odpieciu przeplywomierza jak na jalowym te obroty faluja wszystko sie stabilizuje. Czy to moze byc czujnik halla ? Czy on moze raz dzialac a raz nie?
  • #6
    pryjom
    Level 11  
    falowanie obrotów to może być "lewe" powietrze i najprawdopodobniej nie bedzie miało powiązania ze skaczącą wskazówka obrotomierza sprawdż może ci sie zabrudził tylko ten czujnik położenia wału (hallotron)
  • #7
    kwok
    Level 39  
    falowanie obrotów - przyczyny:
    1 przedmuchy z odmy zbyt duże - albo remont silnika albo skieruj odmę do filtra powietrza (przed przepływomierz)
    2 źle ustawiony przepływomierz (taka śrubka w dołku na imbus 5 przeważnie zaślepiona niebieskim korkiem przy wylocie przepływki służąca do regulacji CO) można się trochę tym pobawić ale efekt nie jest gwarantowany
    3 za niskie ustawione obr jałowe (śrubka na przepustnicy) zależnie od wersji powinny być 850-950 albo nowszy 950-1050
    aaaaa no i on coś głupieje jak nie widzi lambdy
    A tak ogólnie mówiąc te falowanie wynika z niedopracowania tego systemu bo to pierwsza chyba generacja wtrysku elektronicznego bez regulatora wolnych obr. i w pewnych temperaturach może tak robić z powodu "rozjechanych" parametrów czyjników temp
    jeśli chodzi o obrotomierz to prawdopodobnie hall no chyba że moduł zresztą nic więcej tam nie ma no oprócz złącz też coś się tam może dziać

    Pozdr. i życzę rzkosznej walki - ja się poddałem i latam takim samym rumplem na lpg -nic nie faluje i ma lepszego buta hehehe
  • #8
    Majek666
    Level 11  
    dzieki chlopaki podzialam w sobote. co do lewego powietrza odrazu sprawdzilem i na 99% brak takiego.