Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo FH 12 nie działają kierunkowskazy i światła awaryjne

AD2458 07 Nov 2007 15:38 11159 8
  • #1
    AD2458
    Level 14  
    Witam wszystkich
    W ciagniku siodłowym Volvo FH 12 rok prod.1999 ,nie działają kierunkowskazy i światła awaryjne ,pali bezpiecznik nr38 od kierunkowskazów i św.awaryjnych już przy wkładaniu bezpiecznika ,bez włanczania kierunków.
    Jak ktoś spotkał sie z podobnym przypadkiem to proszę o pomoc,może ma ktoś schemat instalacji elektr.do w/w typu to bym bardzo prosił
    Z góry za pomoc w usunięciu awarii Wielkie Dzięki
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    RomekRud
    Level 15  
    Witam !
    Masz walnięty sterownik przerywacza kierunków, a dokładniej to padło wewnątrz niego zabezpieczenie przepięciowe. Miałeś słabe bateryjki?
  • Relpol przekaźniki
  • #3
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Miałem to samo.
    Padła zenerka w przerywaczu.
    Sprawdź od razu regulator napięcia alternatora.
    Przerywacz pierwszy od lewej poz.3 na załączniku
  • #4
    AD2458
    Level 14  
    Dzięki kolegom RomekRud i serwis_gh za pomoc w znalezieniu usterki
    po rozebraniu przerywacza okazało sie że jest spalony kondensator
    na środku płytki drukowanej taki duży okrągły i on robił zwarcie,po wylutowniu tego kondensatora przerywacz zaczął działać ale niewiadoma jak długo i nowy jest już zamówiony na wymianę .
  • #5
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Miałem jeszcze gorzej bo oprócz przerywacza wysiadł wyświetlacz i ABS :D
    W wyświetlaczu padł warystor ?!?!
    AD2558 wrote:
    okazało sie że jest spalony kondensator
    na środku płytki drukowanej taki duży okrągły i on robił zwarcie
    coś bardzo podobnego a w ABS zenerka na 30V! Alternator ma diody mocy (diody zenera) na 36V i gdy pada regulator to cała elektronika też pada, no bo jak mają wytrzymać diody na 30V
  • #6
    RomekRud
    Level 15  
    Najczęściej występującą przyczyną uszkodzeń tego typu są słabe akumulatory, ponieważ w przypadku gdy rozrusznik nie ma siły zakręcić, to jego włącznik wpada w "dziki rezonans" i jego cewka indukuje wysokonapięciowe impulsy szpilkowe. Dla elektroniki autka to jest szatkownica.
  • #7
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Zgadza się.
    Jeśli nic nie wysiada to powstaje szereg usterek typu przerwa lub zwarcie do plusa (FMI 3 i FMI5) głównie z cewek hamulca EPG i VEB czasami i z czujników. Latwo rozpoznać gdy wystąpią 1-2 razy po czasie ich powstania zarejestrowanym w sterowniku.
  • #8
    DominikD
    Level 23  
    Podepnę się do tematu , w jaki sposób jest rozwiązane w tym aucie światło stopu ?? Gdzie jest czujnik , zwykły przy pedale , czy jakieś inne patenty.
  • #9
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Witam!
    Czujnik ciśnieniowy w okolicy zaworu przyczepy nad tłumikiem końcowym za lewym nadkolem przed skrzynką akumulatorów: pojazdy do 1998 i z silnikiem A oraz z silnikiem C jeśli są hamulce bębnowe (Wabco D) Natomiast Knorr EBS (hamulec tarczowy) z komputera EBS.
    Wszystkie sygnały "masowe" sterują przekaźnik w centralce.
    Czujnik przy pedale hamulca jest dla EDC