Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH 12 nie działają kierunkowskazy i światła awaryjne

07 Lis 2007 15:38 8771 8
  • Poziom 14  
    Witam wszystkich
    W ciagniku siodłowym Volvo FH 12 rok prod.1999 ,nie działają kierunkowskazy i światła awaryjne ,pali bezpiecznik nr38 od kierunkowskazów i św.awaryjnych już przy wkładaniu bezpiecznika ,bez włanczania kierunków.
    Jak ktoś spotkał sie z podobnym przypadkiem to proszę o pomoc,może ma ktoś schemat instalacji elektr.do w/w typu to bym bardzo prosił
    Z góry za pomoc w usunięciu awarii Wielkie Dzięki
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    Witam !
    Masz walnięty sterownik przerywacza kierunków, a dokładniej to padło wewnątrz niego zabezpieczenie przepięciowe. Miałeś słabe bateryjki?
  • Relpol przekaźniki
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Miałem to samo.
    Padła zenerka w przerywaczu.
    Sprawdź od razu regulator napięcia alternatora.
    Przerywacz pierwszy od lewej poz.3 na załączniku
  • Poziom 14  
    Dzięki kolegom RomekRud i serwis_gh za pomoc w znalezieniu usterki
    po rozebraniu przerywacza okazało sie że jest spalony kondensator
    na środku płytki drukowanej taki duży okrągły i on robił zwarcie,po wylutowniu tego kondensatora przerywacz zaczął działać ale niewiadoma jak długo i nowy jest już zamówiony na wymianę .
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Miałem jeszcze gorzej bo oprócz przerywacza wysiadł wyświetlacz i ABS :D
    W wyświetlaczu padł warystor ?!?!
    AD2558 napisał:
    okazało sie że jest spalony kondensator
    na środku płytki drukowanej taki duży okrągły i on robił zwarcie
    coś bardzo podobnego a w ABS zenerka na 30V! Alternator ma diody mocy (diody zenera) na 36V i gdy pada regulator to cała elektronika też pada, no bo jak mają wytrzymać diody na 30V
  • Poziom 15  
    Najczęściej występującą przyczyną uszkodzeń tego typu są słabe akumulatory, ponieważ w przypadku gdy rozrusznik nie ma siły zakręcić, to jego włącznik wpada w "dziki rezonans" i jego cewka indukuje wysokonapięciowe impulsy szpilkowe. Dla elektroniki autka to jest szatkownica.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Zgadza się.
    Jeśli nic nie wysiada to powstaje szereg usterek typu przerwa lub zwarcie do plusa (FMI 3 i FMI5) głównie z cewek hamulca EPG i VEB czasami i z czujników. Latwo rozpoznać gdy wystąpią 1-2 razy po czasie ich powstania zarejestrowanym w sterowniku.
  • Poziom 23  
    Podepnę się do tematu , w jaki sposób jest rozwiązane w tym aucie światło stopu ?? Gdzie jest czujnik , zwykły przy pedale , czy jakieś inne patenty.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Witam!
    Czujnik ciśnieniowy w okolicy zaworu przyczepy nad tłumikiem końcowym za lewym nadkolem przed skrzynką akumulatorów: pojazdy do 1998 i z silnikiem A oraz z silnikiem C jeśli są hamulce bębnowe (Wabco D) Natomiast Knorr EBS (hamulec tarczowy) z komputera EBS.
    Wszystkie sygnały "masowe" sterują przekaźnik w centralce.
    Czujnik przy pedale hamulca jest dla EDC