Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus -centralny zamek

Kopi serwis 23 Sty 2011 13:02 78422 65
  • #31
    wojtek11111
    Poziom 10  
    witam

    mam problem z zakodowaniem pilota do centralnego zamka
    według poniższej instrukcji

    Kodowanie pilota do centralnego:

    1. Wkładamy klucz z pilotem do zakodowania do stacyjki.
    2. Przekręcamy do 4 razy z pozycji 0 do II i z powrotem.
    3. Po usłyszeniu sygnału (PIK) wciskamy dowolny przycisk pilota na kluczyku w stacyjce).
    4. Ponowne (PIK) kluczyk zaprogramowany.


    niestety nie ma tego PIK? czy to jest sygnał klaksonu?


    ford focus Mk1 2004 TDCi z modułem GEM :
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • #32
    wojtek11111
    Poziom 10  
    Jeszcze raz poniżej moduł gem

    Ford Focus -centralny zamek

    Próbowałem całkowicie odłączać akumulator oraz odłączać wszystkie wtyczki od modułu - na około 15 min, jednak nie dało to żadnego efektu - brak sygnału po przekręceniu 4 x z 0 na II.
  • #33
    kayteck1
    Poziom 2  
    bo to chyba trzeba kluczyk zapasowy, ten bez pilota przekrecac...
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • #34
    wojtek11111
    Poziom 10  
    nie ma znaczenia czy z pilotem czy bez. klucze dla modułu są jednakowe.
  • #35
    ademar87
    Poziom 1  
    Witam, mam problem z zamkiem w Fordzie Focusie 99 kombi.

    Sytacja ma sie nastepujaco:

    Zepsuł mi sie zamek centralny, niektore drzwi sie zamykaly, inne nie chcialy sie otworzyc. Pojechalem do swojego mechanika. Powiedzial ze elektryk wymienil modul zamka centralnego i wszystko smiga (ok 150 zl). Rzeczywiscie wszystko smigalo oprocz pilota. Z pilota nie otewieral, ale otwieral wszystkie drzwi na raz i klape bagaznika z przycisku z kabiny. Nie przeszkadzalo mi to, wiec nie programowalem pilota.

    Pojezdzilem 3 miesiace i znow to samo:

    Drzwi kierowcy zamykaja sie i otwieraja na kluczyk
    Drzwi pasazera zamykaja sie i otwieraja sie na kluczyk

    Jedna drzwi tylne zamykaja sie i otwieraja od srodka

    Natomiast jedne drzwi pasazera z tylu sa zamkniete na amen i nie chca sie otworzyc i klapa bagaznika rowniez jest zamknieta i nie chce sie otworzyc nawet kluczykiem.

    Sytuacja jak poprzednio. Aczkoliwek nie chce popelnic drugi raz teg bledu, zaplacic 150 zl i pojezdzic tylko chwile.

    Moze jakies drzwi powoduja zwarcie i pala modul ?

    Zalezy mi wylacznie na tym aby wszystkie drzwi i klapa bagaznika otwierala sie i zamykala manualnie, na kluczyk. Nie chce calego centralnego ! Chce miec tylko sprawne auto.

    Czy ktos ma pomsyl co moge samemu wymienic, odlaczyc abym mogl otworzyc te niesprawne drzwi i zamykac je recznie ?
  • #36
    doppler1
    Poziom 8  
    Mam wielki problem - jestem na Ukrainie na wzjezdzie. Niestetz kolega zostawil samochod na swiatlach na pare godzin. Po tym czasie zaczelz sie problemy z zamkiem centralnym nie chcial zadzialac - choc kilka razy sie udalo. Niestetz po drugim zamknieciu drzwi przesal dzialac calkiem i NIE MOGE SIE DOSTAC do samochodu. Ostatnie zamkniecie zrobilem przekreceniem kluczyka w drzwiach - a wiec kluczyk jest sprawny. Otwiera sie tez silnik i wlew paliwa. Dioda w kluczyku swieci. A drzwi pozostaja zamkniete.

    Ford Focus 2002 - osobowy
    Zamek na pilota - centralny

    Co zrobic ? - do kogo sie udac ?

    Dzwonilem do jednego serwisu to mi poradzili zeby ... sprzedac samochod
  • #37
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Zamkniesz forda każdym kluczykiem. Nie znaczy to, że masz właściwy kluczyk do swoich drzwi.
    żadnych WD- i podobnych.
    Jeśli jesteś pewny kluczyka to wkładaj do do zamka i delikatnie małym młoteczkiem obstukuj wkładkę. Jednorazowo pomoże.
  • #38
    rob2309
    Poziom 1  
    Witam
    Mam Focusa 2002 rocznik, dizel combi , od wczoraj przestał działać centralny zamek,kierunkowskazy, światła awaryjne , oświetlenie wewnętrzne, elektryczne lusterka reszta jest okej. Po konsultacji z elektrykiem, który sprawdził wszystkie bezpieczniki nawet ten za główną skrzynką i są całe. Nic nie działa... Aha , drzwi pasażera nie mogę otworzyć , ani od środka ani z zewnątrz. Proszę o pomoc w wyjaśnieniu co się dzieje, może ktoś wie...
  • #39
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdził bezpieczniki ale nie zasilania. Błąd.
  • #40
    Pietrona
    Poziom 8  
    Wita Was kolejny użytkownik złomu o nazwie Ford Focus TDDI z 99r...
    Potrzebuje jakiejś wskazówki bo skończyły mi się pomysły a konkretnej informacji nie mogę znaleźć na forach itp.

    Problem oczywiście z centralnym zamkiem (fabryczny, auto bez alarmu oraz domykania szyb, posiada immo-nie sądzę żeby miało to jakieś znaczenie, ale na wszelki wypadek napisałem), może opiszę jak to wyglądało od samego początku (może być długo, ale postaram sie opisać jak to działało i co w miedzyczasie robiłem):

    Auto zakupiłem już z "uszkodzonym" zamkiem (?) od kierowcy, tzn. otwierając je z kluczyka raz uruchamiał centralny, a raz nie (czasami przez tydzień działał, a przez następny nie). Z pilota wszystko było ok (tutaj tylko jedna moja uwaga bo nie spotkałem się wcześniej z czymś takim, ale wydaje mi się że tak ma być, mianowicie, po wciśnięciu przycisku otwierania, centralny otwierał tylko drzwi kierowcy, po kolejnym wciśnieciu dopiero otwierał wszystko).
    Ok, jadę. Raz na jakiś czas auto chce się samo otwierać (częściej, może dlatego że zazwyczaj otwierałem tylko drzwi kierowcy) lub zamykać (bardzo żadko). Na początku zauważyłem że świrował podczas nierównej drogi (jakaś dziura itd), ale później nie miało to już znaczenia, wystarczyło że auto stało w miejscu i było odpalone (nie zauważyłem żeby działo sie coś takiego kiedy nie było kluczyka w stacyjce).

    Z biegiem czasu robiło się coraz więcej problemów, centralny raz działał a raz nie. Stopniowo wszystko zaczęło padać, otwieranie z pilota, klapy bagażnika, otwieranie z kluczyka. Gdzieś tam po drodze pilot wraz z kluczykiem został kompletnie zniszczony w związku z tym aktualnie jestem w posiadaniu tylko "kluczyka matki" (taki bez pilota).

    Kiedy już wszystko przestało działać, ostatnie oznaki życia objawiały się tym, że podczas jazdy nagle uruchamia się centralny (tak samo jak opis na początku tej fascynującej opowieści), działał od środka i z kluczyka (z pilota nie wiem bo już go nie miałem), działało też otwieranie klapy, jednak po wyjściu z auta, zamknięciu go i powrocie do auta po około 30 minutach już nic nie działało. Zdażyło mi się tak może ze 3 razy i od tamtej pory centralny nie daje żadnego znaku życia. A nie przepraszam, coś robiłem przy aucie i odpiąłem na jakiś czas akumulator, po podłączeniu go centralny zareagował (otworzył bądź zamknął auto, już nie pamiętam, ale to był jego ostatni podryg, później już totalna kaplica).

    Teraz troszeczkę z innej beczki, ale ciągle w związku z centralnym.
    Zamek od kierowcy raz na rok się zacina. Zamykam auto i nie mogę go otworzyć (ani z kluczyka, ani od środka). Pomagał mi w tym właśnie centralny, po jego uruchomieniu (otwieranie) zamek się odblokowywał.
    W związku z tym że w ostatnich dniach skończył mi się przegląd, zamek od kierowcy się zablokował, a centralny już w żaden sposób nie chciał zareagować, postanowiłem że podłączę się bezpośrednio pod siłownik przez wtyczki które idą do modułu GEM (z zamkniętymi drzwiami od kierowcy raczej nie przeszedłbym przegladu). Jak postanowiłem tak zrobiłem, drzwi otwarte, siłowniki działają.

    Po tej "operacji" stwierdziłem że to właśnie GEM jest uszkodzony, wcześniej już brałem to pod uwagę ale nie chciałem go bez sensu kupować bo nie byłem pewny.

    A więc zakupiłem taki moduł (identyczny, wszystkie numery itd to samo), podłączam i tak jak nie działało tak nie działa dalej. Odłączyłęm akumulator na poł godziny, w międzyczasie posprawdzałem wszystkie bezpieczniki (pod maska, pod kierownica łącznie z tym co jest z tyłu)...

    Co jest nie tak???
    Biorę pod uwagę to, że moduł który zakupiłem też może być uszkodzony, czy mogę to jakoś sprawdzić?
    Bardzo proszę o jakąś sugestie gdzie szukać problemu bo nie mam już pojęcia...
  • #41
    sandal7
    Poziom 21  
    z racji tego że zamek podczas jazdy sam się sterował wina jak w każdym focusie jest w siłownikach sterujących które sa w obu przednich drzwiach a dokładnie w mikrostykach które podają impulsy na zamknij bądź otwórz ( tylko nie wiadomo które drzwi podaja fałszywe impulsy, może obydwa i zamek się zablokuje że niby brak centralnego) i dalej reszte roboty wykonuje GEM. odetnij przewody sterujące z obu drzwi w przelotce lub przy samym GEM ( bo tam juz dotarłeś)
    są to czarno pomarańczowy i czarno zielony. i już masz auto bez błędów w sterowaniu, dalej bo pilota juz się pozbyłeś dokup najprostszy sterownik zamka i podłącz go do GEM w te dwa przewody co odciąłeś , sterowanie masą i jeszcze jak chcesz to kierunki , czyli 4 lub 6 kabelków i fura gotowa
  • #42
    Pietrona
    Poziom 8  
    Ok, tak zrobie, nie wiem czy dzisiaj bo może mnie baba z domu pogonić (14 luty...), ale mam jeszcze jedno pytanko:
    czy "awaria" tych mikrostyków ma jakiś związek z klapą (kombi) bagażnika?
    Otwieranie z kokpitu też nie działa (zarówno na starym jak i na "nowym" GEMie)
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • #43
    sandal7
    Poziom 21  
    prawdopodobnie tak bo GEM dostaje jednocześnie dwa sygnały na raz czyli zamknil i otwórz i przez to pewnie blokuje jego logike, dowiesz się o tym pierwszy jak zlikwidujesz te sterowanie z drzwi
  • #44
    Pietrona
    Poziom 8  
    No to chyba jestem w domu:)
    Przeciąłem te przewody i zaczęło działać otwieranie klapy:) A na tym mi najbardziej zależało bo strasznie to upierdliwe... Odpalić auto, przypomnieć sobie że muszę iść do bagażnika, zgasić auto, otworzyć bagażnik, odpalić auto. Mało to zdrowe dla diesla w zimie.

    Teraz tylko sterownik i będzie cacy.
    Dzięki wielkie
  • #45
    sandal7
    Poziom 21  
    jak dokupisz sterownik z dodatkowym kanałem to po otwarciu fury robisz klik i masz otwarty bagażnik bez otwierania kabiny, tylko podpinasz się pod przycisk, także jest tam impuls masy i jest dopiero super.
  • #46
    Fakmistrz
    Poziom 1  
    witam, padł mi CM z kluczyka, nagle, rano działał a popołudniu już nie. Zapoznałem się z waszymi wypowiedzeniami na n temat i również chciałbym sprawdzić bezpiecznik od CM i tu zaczyna sie dla mnie kłopot. Otóż nie mogę go zlokalizować. Piszecie że jest za skrzynką bezpieczników, a moje pytanie jest za którą, czy za tą co jest pod kierownicą, czy też tą z pod maską, tylko tyle że jak ją podniosłem tam nic nie ma. pomożecie pisząc jak dziecku dzie to jest, z góry dziękuje.
  • #47
    OphisR
    Poziom 10  
    Ja mam taki problem, że przestało działać otwieranie samochodu z pilota w kluczyku. Oryginalny centralny zamek. Kupiłem nowego pilota i dalej nie da się otworzyć. Nie da się zaprogramować pilota, ponieważ po przekręceniu 4x kluczyka na poz. II i 0 nie słychać żadnego dźwięku. Centralny działa przy użyciu kluczyka. Tak więc bezpieczniki wykluczam. Próbowałem już odłączać moduł komfortu od wszystkiego na godzinę, aby się zresetował, ale też nie pomogło. Zastanawiam się czy czeka mnie wymiana modułu komfortu, czy ew. sprawdzić jeszcze coś innego?

    P.S. Po odłączeniu modułu od prądu i tak się nie zresetował, bo kiedyś zaprogramowałem, żeby mi się autko samo zamykało po ruszeniu i po tym resecie i tak dalej się zamyka.
  • #48
    gorge77
    Poziom 13  
    Witam.
    Ja mam następujący problem.
    Jak mam wciśnięte zamykanie drzwi od wewnątrz od strony pasażera z przodu, to z pilota zamknę auto.Jak wcisnę ten wyłącznik na otwarte to nie mogę zamknąć drzwi z pilota tylko zamykają się z kluczyka.
    Problem polega na tym że w drzwiach pasażera musi być wciśnięte zamknięcie drzwi bo inaczej nie zamknę pilotem.
    I jak zrobić żeby odrazu otwierał drzwi przednie i tylne?Teraz za pierwszym razem otwiera przód a za drugim tył.
  • #49
    zibi12321
    Poziom 2  
    Witam. Ja mam problem takiej natury w focus mk2 1,6 TDCI, otóż centralny zamek zarówno z kluczyka jak i z pilota otwiera tylko drzwi kierowcy natomiast zamyka wszystkie. Mam pytanie czy to wina modułu GEM czy to coś innego, jak to samemu naprawić?
  • #50
    sandal7
    Poziom 21  
    może masz otwieranie dwustopniowe , raz naciskasz otwiera tylko kierowce a jak dasz drugi raz na otwórz w krótkim czasie to otwiera reszte , a zamykanie zawsze wszystko .
  • #51
    zibi12321
    Poziom 2  
    Nie mam dwustopniowego otwierania, sprawdzałem, próbowałem kodować kluczyk na nowo, znajomy w warsztacie z tym że nie elektryk też kodować próbował i nic
  • #52
    sandal7
    Poziom 21  
    zajrzyj do mydułu GEM sa tam jak dobrze pamiętam trzy przekaźniki, jeden otwiera drzwi kierowcy drugi reszte drzwi a trzeci zamyka wszystkie cztery. sa sterowane masą ( przez kontrolke wystarczy)i łatwo je zdiagnozować i cos wyczarować .
  • #53
    zibi12321
    Poziom 2  
    Dzięki za info, z tego co piszesz to wszystko pasuje.W najbliższym czasie moduł GEM dam teściowi, jest elektrykiem i myślę że pomierzy wszystko czy jest ok, dam znać czy poszło dobrze. Ostatnio jak wyciągnąłem moduł to w samochodzie i tak wszystko (dokładnie nie sprawdzałem) działało tak samo.
  • #54
    zibi12321
    Poziom 2  
    Witam. Sprawdziłem moduł GEM, wygląda na to że jest ok. tzn po podłączeniu do mierników elektrycznych itp jest ok, znajdujący się tam elektromagnes działa i zwiera styki. Z tego wywnioskowałem że problem tkwi w tym, że do modułu GEM nie dochodzi prąd wobec czego też go dalej na pozostałe trzy drzwi nie przekazuje. Pytanie teraz skąd ten prąd nie dochodzi, czy prąd "wysyłany" jest np. z mechanizmu drzwi kierowcy? czytałem coś o znajdujących się tam mikrostykach w siłownikach i pisane było coś o odłączaniu masy ale nie wiem czy to na mój problem coś pomoże, proszę o dalsze wskazówki ewentualnie kolory kabli które należy np. odłączyć. Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz mianowicie gdzieś wyczytałem że moduł GEM odpowiedzialny jest także za np. regulowaną pracę wycieraczek choć u mnie wygląda na to że odpowiada tylko za ten centralny bo po wyciągnięciu modułu wycieraczki pracują normalnie, słychać przekaźnik gdzieś w okolicy skrzynki bezpieczników ale nie wiem gdzie. Za odp. dzięki.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Z tego co pisze Sandal7 o trzech przekaźnikach w module GEM to zastanawiam się czy ta czarna kostka 40amper którą uważam za moduł GEM to na pewno to choć nic innego tam w skrzynce bezpieczników nie widzę a i wygląda tak samo jak te sprzedawane na allegro. Pozdrawiam
  • #55
    sandal7
    Poziom 21  
    ten moduł nie jest w skrzynce bezpieczników tylko po prawej stronie auta za schowkiem i dostaje jedno zasilanie z którego porusza wszystkimi siłownikami. jest on wielkości połowy kasety wideo.
  • #56
    ciaastus
    Poziom 10  
    Czy może mi ktoś powiedzieć po co są te mikrowyłączniki w siłownikach? Skoro można je tak sobie po prostu odłączyć. Chyba ktoś je tam włożył nie bez powodu.
    Wariuje mi centralka od jakiegoś czasu. Teraz z pilota całkiem padła.
  • #57
    ZbigniewHoreglad
    Poziom 11  
    Miałem podobny problem z centralką (zdaje się, że krótko po myjni), ale samo się naprawiło po wysuszeniu wnętrza samochodu. Było to latem. Teraz może być problem.
    Znajomy wstawił samochód do garażu z pochłaniaczem wilgoci wewnątrz kabiny i pomogło.
    Słyszałem, że FF jest wrażliwy na wilgoć.
    Więc jeśli to jest problem z wilgocią, to może ten sposób pomoże.
  • #58
    Italiano333
    Poziom 11  
    @ciaastus
    To jest konkretnie mikroprzełącznik. Zapodaje masę do centralki raz jednym raz drugim przewodem w zależności od stanu w jakim jest zamek (otwarty/zamknięty). Centralka na tej podst. zamyka lub otwiera pozostałe drzwi.
  • #59
    ciaastus
    Poziom 10  
    Skumałem z tymi switch'ami. ;-)
    Jeśli można dwa pytania:
    - czy skoro pilot jest padnięty to centralka nie przechodzi w stan kodowania (parowania)? To jest istotne czy on jest sprawny? Nie chodzi mi o to czy on się zaprogramuje, tylko czy centralka wejdzie w stan "gotowosci do programowania"? Nie ma tego "piknięcia" u mnie. Czy wystarczy sam kluczyk bez względu na stan pilota C.Z. ?
    - czy stan tych switch'y może zakłócić pracę pilota lub centalki? Tzn. czy moze wprowadzić niemoc otwierania z pilota a może też kodowania pilota?
    Bo moja centalka nie "pika" po 4 przekreceniach szybkich na zapłon. Więc zanim potnę te kable to chciałbym zaczerpnąć wiedzy...:-)

    * "centralka" - mam na myśli sterownik centralnego zamka. :-)
  • #60
    grgrzesiek
    Poziom 2  
    Witam a co jeśli w trakcie programowania pilota po czterokrotnym przekręceniu kluczyka piknie, ale nie potwierdzi po wciśnięciu przycisku na pilocie. Dodam, że bateria wymieniona jakiś czas działało ok ale z bardzo bliska auta i po dlugim czasie naciskania przycisku pilota. Co robić, od czego zacząć?
    Dodam, że centralny po otwarciu drzwi kierowcy kluczykiem gdy zimno po przejechaniu kilku km otwiera pozostałe drzwi. Rozumiem,że wina w tym przypadku może leżeć po stronie switcha w tychże drzwiach, czy mam rację?