Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z alternatorem Cinquecento 700

08 Lis 2007 20:41 2397 15
  • Poziom 20  
    Zakładam temat ponownie gdyż "viper555" zamknął poprzedni temat pisząc iż "Mostek do wymiany /zwarta główna dioda/.P"

    ZAZNACZAM kompletny mostek wymieniłem dzisiaj na nowy i uszkodzenie nie zniknęło.

    -->Witam, mam problem z alternatorem w CC 700- otóż w momencie zgaszenia silnika zaczyna świecić się lampka akumulatora na desce rozdzielczej, przełożyłem regulator napięcia z innej 700 i było to samo. Sprawdziłem uzwojenie na wirniku było w normie- 3,4Kom, sprawdziłem 3 fazy- nie ma przerwy opór w granicach 0,5oma (nie ma całkowitego zwarcia- wartości takie same między wszystkimi 3 fazami) więc wymieniłem dzisiaj diody prostownicze wraz ze diodami wzbudzenia (wszystko w jednym module było) po podłączeniu wszystko było okej przez ok. minuty, po czym znowu zaczęła sie świecić lampka akumulatora (nawet nie zdążyłem odpalić silnika po zamontowaniu alternatora) przy zgaszonym silniku (lampka gaśnie po zapaleniu silnika) nie wiem co jest , czy to jednak przez regulator? dodam ze alternator ciągle pobiera prąd (ok. 3A) i rozładowuje akumulator- nawet jak silnik jest zimny to alternator jest ciepły- może między fazami ma być większy opór niż 0,5oma? ale żeby było to samo zwarcie na wszystkich trzech fazach? Może regulator napięcia w jakiś sposób powoduje uszkodzenie diod wzbudzenia albo prostowniczych? Akumulator wymieniłem miesiąc temu (centra) Proszę o pomoc bo już nie mam siły i pomysłów
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    może trochę głupie pytanie- co to kabel zacisku wyjściowego? chodzi o złącze diod wzbudzenia? czy coś na regulatorze napięcia?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    aha, zapomniałem- przez tą świecącą sie kontrolkę nawet na wyłączonym silniku pokazują wartości wskaźniki temp. silnika i benzyny (w ciemności widać delikatnie świecące się kontrolki oleju i ręcznego jak jest zaciągnięty) po przekręceniu kluczyka do pierwszej pozycji zapala się lampka od oleju (tak jak powinna) a akumulator gaśnie. Miałem raz sytuacje ze po wyłączeniu silnika światła mijania dalej świeciły- jak przekręciłem kluczyk do 1 pozycji i wróciłem do wyjściowej to zgasły
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    po odłączeniu kabelka kontrolki lampka gaśnie, w dalszym ciągu jest pobór na alternatorze
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    alternator mam walnięty od ok. tygodnia, dzisiaj przy nim siedziałem i już próbowałem wcześniej odłączać ten kabelek niż wysłałeś tego posta:-) nie wysyłał bym posta na elekę jak bym wcześniej sam sobie z tym nie poradził na wszystkie sposoby
  • Poziom 15  
    Adam16l napisał:
    aha, zapomniałem- przez tą świecącą sie kontrolkę nawet na wyłączonym silniku pokazują wartości wskaźniki temp. silnika i benzyny (...) Miałem raz sytuacje ze po wyłączeniu silnika światła mijania dalej świeciły- jak przekręciłem kluczyk do 1 pozycji i wróciłem do wyjściowej to zgasły


    Ja bym sugerował że gdzieś jest jakieś przebićie, jakiś przetarty kabelek albo coś jest ze stacyjką która nie rozłącza styków i nie odcina tego co powinna o czym mogą świadczyć te światła.
  • Poziom 16  
    Odłącz przewód plusowy od alternator (czerwony grubszy) i sprawdź pobór prądu na akumulatorze. A następnie między przewodem zasilania alternatora i alternatorem. Dopuszczalny pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach to 0,03 Ampera.
    A jak wyglądały pierścienie na wirniku ?
    Może coś w samochodzie pobiera tyle prądu?
  • Poziom 20  
    tyle wynosił pobór prądu jak odłączyłem główny kabel od alternatora. Nie rozbierałem stojana więc nie wiem.
  • spec od auto-elektro
    Kolego nie ja zamknąłem temat , a to że wymieniłeś mostek niefachowo to jest normalne.P
  • Moderator Samochody
    Ja bym się wobec tego dopatrywał działalności sił nieczystych, pobór prądu rzędu 2-3 A to normalna wartość prądu wzbódzenia, zaś zmierzony opór magneśnicy o wartości 3,4 kOm jest co najmniej dziwny. Masz albo jak sugerował Elektrit zwarty przewód wzbódzenia z plusem, albo uszkodzony regulator napięcia, albo zgrzane przewody pod deską rozdzielczą. Zamiast wymieniać wszystko po kolei zairzyj jeszcze pod licznik i w okolice stacyjki.
  • Poziom 20  
    teraz zauważyłem, nie 3,4Kom tylko 3,4om. Sorki za zamieszanie. Sprawdzę jeszcze pojutrze co tam pod deską rozdzielczą się dzieje.