Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

max tuningu...

...KUBA... 15 Nov 2007 18:24 6263 42
Texa Poland
  • #31
    MikePL1
    Level 16  
    Sportowy wydech to pomyłka jeśli zamierzasz jeździć po ulicy (a nie tylko po zamkniętym torze). Niekoniecznie uzyskasz coś takim wydechem. Musisz wydech odpowiednio dobrać do samochodu a nie po prostu wstawić sobie jakieś głośne rury. Jak wydech za dużo 'przepuszcza' to samochód traci na momencie obrotowym przy niskich obrotach. A na drogach publicznych która część mocy jest najważniejsza? No wiadomo, że nie moc przy 6tys.obr. tylko przy 2-3tys.obr. No chyba, że zamierzasz zarzynać samochód bez przerwy. Tak więc zapomnij o głośnym i dużym wydechu. Możesz sobie wstawić nieco bardziej przepustowy wydech, ale o głośnej pierdziawie zapomnij. Pomijam fakt, że to wielka 'wieś' i poza tym po roku będziesz głuchy.

    Sportowa kierownica to rzecz zbędna. Jest to przedmiot przydatny w sportowych samochodach, gdzie każdy gram się liczy. A w zwykłym samochodzie, z ładnym wnętrzem, takie metalowe 'coś' z gumową harmonijką i wystającymi śrubami po prostu wygląda kiepsko. Pomijam już fakt, że w samochodach rajdowych mają pasy wielopunktowe, bez możliwości poruszania się ciała kierowcy. W zwykłym samochodzie masz pasy, które są luźne i zaciskają się w razie kolizji. Niestety zaciskają się z pewnym opóźnieniem (nie pytaj skąd wiem) i zawsze mocniej lub słabiej wyrżniesz twarzą w kierownicę. No i w co wolisz przywalić czołem? W gumę (ewentualnie poduszkę powietrzną) czy w metalowy krzyżak z wystającymi śrubami?
  • Texa Poland
  • #32
    ...KUBA...
    Level 24  
    co do sportowego wydechu to nie chce wyciągać nim mocy z silnika, tylko chce żeby wydawał fajny głos i pojawiło sie to "strzelanie" przy schodzeniu silnika z obrotów... a co do kierownicy to masz racje nie... a można zamontować takie pasy w zwykłym samochodzie, bez wymiany foteli???
  • #33
    mcoola
    Level 19  
    Wszystko można, tylko tyle to kosztuje że byś musiał odkładać kieszonkowe przez dłuuugi czas. Lepiej zalej sobie do baku zamiast inwestować w głupoty. Kolega ma tłumik basowy i chce go wywalić bo po godzinie jazdy łeb go boli
  • Texa Poland
  • #34
    tplewa
    Level 39  
    mcoola wrote:
    Wszystko można, tylko tyle to kosztuje że byś musiał odkładać kieszonkowe przez dłuuugi czas. Lepiej zalej sobie do baku zamiast inwestować w głupoty. Kolega ma tłumik basowy i chce go wywalić bo po godzinie jazdy łeb go boli


    Dokladnie....

    Ja mam taki wydech tzn. przelot i kombinuje co by tu zrobic aby zbytnio nie ograniczac przeplywu, a bylo duzo ciszej. Poprostu po dluzszej jezdzie z takim wydechem czlowiek czuje sie jak by dostal mlotkiem w glowe :)

    Narazie bede kombinowal z duzymi tlumikami przelotowymi zobaczymy na ile uda sie zjechac....

    Sportowe pasy przeznaczone sa do sportowych foteli, do tego ich zapinanie i rozpinanie w jezdzie po miescie szybko sie znudzi.

    Dla bajeru mozna sobie kupic tuningowe ("szelkowe pasy" z napinaczem)....
  • #36
    tplewa
    Level 39  
    ...KUBA... wrote:
    sportowe fotele też są fajne... a w jakich granicach waha sie ich cena??


    a co nie laska pochodzic po sklepach internetowych i sobie sprawdzic...

    Najtansze sa fotele speed - jednak jakos fotelem bez homologacji nie ufam - kij wie jak to sie zachowa wrazie wypadku. Jak juz kupowac to (nie rurowy) i z homologacja FIA (przynajmnie ma sie pewnosc ze fotel nas nie polamie)...

    Najtaniej wychodza obecnie Bimarco...
  • #38
    williams
    Level 30  
    kupisz zbyt płytki to nie wsiądziesz, zbyt głeboki będziesz latał w nim (bez sensu). co do zgrania z tapicerką to producenci oferują różne wersje kolorystyczne fotela. jeżeli dobrze kojarzę z fotelami bimarco jest taka sprawa, że istniała możliwość (chyba) zagadania z producentem o obiciu fotela wg własnego uznania. no chyba że zapodasz fotel w skórze, wtedy będzie pasował do każdej tapicerki, a bimarco ma w swojej ofercie skórę jako materiał obiciowy. tplewa napisał, że rurowych unikać: sparco robiło rurowe (modelu nie pamiętam, ale cholernie gniótł w miednicę chociaż trzymał zaj...cie) , a komu jak komu im jestem w stanie zaufać. Bimarco robi z żywicy.
  • #40
    MikePL1
    Level 16  
    Jeśli kupisz samochód o zacięciu sportowym to fotele fabryczne będą wystarczające jak na nasze drogi, gdzie poszaleć nie można.

    Nie chcę na Ciebie jakoś naskakiwać czy coś, ale pytasz o rzeczy, które są ostatnimi rzeczami jakie się robi przy tuningu.

    Musisz zacząć od wybrania samochodu i zrobienia sobie planu. Musisz wiedzieć co chcesz osiągnąć i dążyć do celu. Niestety prawdziwy tuning jest bardziej skomplikowany niż naklejenie sobie folii na szybę albo przykręcenie spoilera.

    Pomyśl o splanowaniu głowicy, aby zwiększyć kompresję, pomyśl o modyfikacji zawieszenia, aby lepiej się trzymał, pomyśl ewentualnie o turbo albo kompresorze, pomyśl o wtryskiwaczach, o polerowaniu kolektora dolotowego, lub jego rozwiercaniu itd... Dopiero jak samochód będzie miał taką moc, że trudno będzie go opanować to wtedy przydadzą się inne fotele a do tego inna kierownica.

    Póki co nawet nie wiesz czym chcesz jeździć a my nie wiemy ile masz kasy na samochód. Dlatego odpowiedzi są ogólnikowe i będą ogólnikowe.
  • #41
    ...KUBA...
    Level 24  
    samochód pewnie kupie o tym zacięciu sportowym a le nie wiem jeszcze jaki, a co do silnika to nie chce wyciągać z niego nie wiadomo ile koni bo to będzie na krótką metę... a co do zawieszenie to na pewno jakieś sportowe sie przyda... a na razie chciałem dowiedzieć sie o podstawach
  • #42
    tplewa
    Level 39  
    ...KUBA... wrote:
    samochód pewnie kupie o tym zacięciu sportowym a le nie wiem jeszcze jaki, a co do silnika to nie chce wyciągać z niego nie wiadomo ile koni bo to będzie na krótką metę... a co do zawieszenie to na pewno jakieś sportowe sie przyda... a na razie chciałem dowiedzieć sie o podstawach


    Niom to zbieraj zbieraj :) bo np. gwintowane zawieszenie D2 to ponad 3000zl (he he niektorzy za tyle cale auta kupuja ) :) - i na polskich drogach nie starcza na zbyt dlugi okres :)