Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zwiekszyć moc? Honda accord 1.8 F18A3 proszę o porade

wero22 10 Lis 2007 03:37 22386 28
  • #1
    wero22
    Poziom 10  
    Witam:)
    Chciałbym zwiekszyć moc w swojej hondzie accord 1.8.Kod silnika to F18A3 .
    Czy są jakieś przyzwoite sposoby żeby podnieś moc w tym silniku? Zamiana kolektorow,turbo,walki,zmiana tlokow, itp. Czy cos z tych rzeczy...
    Chcialbym przeznaczyć na to 2500zl.
    Posiadam dostem do warsztatu:)Takze koszty roboty sie nie licza:)
    Na początek chcialbym osiagnać przyrost mocy w granicach 40-50koni.
    Pozdrawim!
  • #2
    sebastianxxx
    Poziom 15  
    Są trzy drogi tuningu silnika:
    - modyfikacja silnika wolnossącego (wałki, zawory, gniazda, dolot, wydech),
    - montaż urządzenia doładowującego,
    - jedno i drugie

    Najlepsze efekty (w rozsądnych kosztach) zyskasz przez zastosowania doładowania (turbosprężarki), zakładając że sam wszystko zrobisz i wiesz jak się do tego zabrać, jak nie to najwyżej uszkodzisz silnik. Bezpieczne ciśnienie dla silnika nieodprężonego to 50kPa powyżej należy wymienić tłoki, korbowody. Efekt możliwy do uzyskania to jakieś 170KM. Dla niskich ciśnień można tak dobrać turbosprężarkę że będzie pompować od 2000rpm.
    Określić trzeba czy masz miejsce pod maską na turbinę, intercooler.
    Potrzebne będą: turbosprężarka (używana), intercooler (używany z jakiegoś Iveco TurboDaily itp), prawdopodobnie nowy kolektor wylotowy, zmiana części (lub całego) wydechu, pewnie przeniesienie filtra powietrza, orurowanie intercolera (rury, łączniki, opaski), chłodnica oleju, podłączenie smarowania i chłodzenia turbiny, uszczelki, MBC, Blow Off itd. Modyfikacja systemu EGR (jak jest), pochłaniacza par paliwa. Większa pompa paliwa, większe wtryskiwacze...
    I najważniejsze jakiś SMT-6 + strojenie.

    Można "zoptymalizować" głowicę, wypolerować kolektor dolotowy itd (to nie kosztuje poza uszczelką głowicy)

    Stan silnika musi być bardzo dobry, inaczej nie ma sensu.

    PS. Podaj więcej informacji o silniku (rozrząd, wtrysk, stopień sprężania) bo nie chce mi się szukać po Googlach. Ty tu zadajesz pytanie w końcu
  • #3
    wero22
    Poziom 10  
    Wiedz najlepiej bedzie jak zastosuje tu turbo:) Odnośnie miejsca pod maska na turbo i intercooler to jest jego poddostatkiem:D. jakie bedzie najlepsze turbo do tego silnika?(myslalem juz o turbinie i intercoolerze z rovera 620 ti 2-litrowy motor o mocy 200KM.) O orurowanie sie nie martwie.(bedzie:).
    Co do blow off-a to jaki bedzie najlepszy(tak zeby fajnie syczal:). Moze sie orientujesz czy bedzie dobrze jak zaloze wtryski od 2.0? Ten sam motor tylko 2litry.
    Pozdrawiam
  • #4
    sebastianxxx
    Poziom 15  
    Dla mnie prościej założyć turbinę niż szukać wałków, zwiększać obroty, wyważać wał itp.

    Odnośnie Blof-off-a to niewiele mogę poradzić, ale im większe ciśnienie tym fajniej syczy (przy 0,5 bara raczej nie będzie rewelacyjnie). Jeżeli masz przepływomierz to wylot Blow-off musi być podłączony pomiędzy przepływomierz a turbosprężarkę.

    Turbo z 620 powinno się nadać, najwyżej będzie pompować zakładane ciśnienie od wyższych obrotów (może od jakiegoś VW/Audi 1,8 lub Garrett T25 z 200sx 1.8 ) można popytać na forum od jakich obrotów pompuje)
    Wtryski powinny być też od silnika o podobnej mocy do tej założonej przez Ciebie (np. 620, eclipse, 200SX - muszą mieć taki sam opór elektr.).
  • #5
    wero22
    Poziom 10  
    Czy moze być turbo od np. jakiegoś diesel-a 2.0 lub 1.9? Czy diesel odpada zupelnie?
  • #6
    tplewa
    Poziom 38  
    hmm moze bede brutalny :)

    Ale za 2500zl to mozna sobie kupic paliwa :) bo jesli chodzi o tuning to na wiele nie starczy... Nie wspomne juz o uturbieniu tego slinika...

    Wiesz fajnie jest wymieniac tloki, turbo itp... tylko jak sie to wszystko zaczyna sumowac to robia sie niebotyczne pieniadze...

    Tak na dzien dobry:
    1. uzywana turbina okolo 1000zl (jakis garret w stanie nadajacym sie do uzycia)
    2. wydajniejsza pompa paliwa 400zl (walbro)
    3. regulator cisnienia paliwa 200zl (made in china)
    4. jakas swinka 500zl
    5. IC od IVECO + orurowanie (jak samemu spawasz kwasiak i kupisz material z 800zl)

    Juz mamy 2900zl - a gdzie tutaj strojenie, odprezenie i przystosowanie silnika itd. itp.

    Prawde mowiac mozesz zrobic troche poprawek silnika ale na przyrostu 50-60KM to szykuj grubsza kase...

    P.S.
    Turbo od Diesla odpada (ma nizsza temperature spalin). Musisz szukac od benzyny tzn. smarowanie olejem + chlodzenie woda...

    Inna sprawa to Turbo dobiera sie z glowa, a nie na lapu capu...
  • #7
    wero22
    Poziom 10  
    Dlatego się pytam;p
  • #8
    tplewa
    Poziom 38  
    wero22 napisał:
    Dlatego się pytam;p


    no to juz wiesz :)

    Tuning to fajna zabawa, niestety potrafi pochlonac niejedna wyplate jak sie w to wciagniesz.

    Inna sprawa to niestety nie ma czegos takiego jak tani tuning, poprostu takie cos najczesciej powoduje jedynie wzrost kosztow - bo robisz dwa razy lub masz wydatki na nowy silnik ewentualnie remont.

    Osobisci tez wiekszosc robie sam wiec koszty robocizny odpadaja, jednak nie wszystko jestes w stanie sam zrobic - a czesci nawet uzywane lub adaptowane troche kosztuja...

    Nastepny temat skoro pytasz co i jak to z ta robocizna nie byl bym taki pewny, niestety warsztat i dobre checi to nie wszystko, a trudno podawac przepisy na tuning jak na ciasto... Zreszta jak wiesz to nawet majac przepis mozna zakalca upiec ;) a z tuningiem jest jeszcze trudniej.

    Polecam na poczatek boardy typu www.streetracing.pl , kluby hondy... zobacz co ludzie robia z tymi silnikami i przeanalizuj czy chcesz sie w to bawic i wydawac kase...
  • #9
    wero22
    Poziom 10  
    ok:) Dobre to z tym zakalcem:) Masz racje,na spokojnie, przeciez sie nie pali^^
  • #10
    sebastianxxx
    Poziom 15  
    Turbo od Diesla nadaje się do benzyny, jest z tych samych materiałów (na streetracingu też tak twierdzą niektórzy).

    Odnośnie turbiny to w LBN kupiłem T3 za 300PLN i pracuje dwa lata (co prawda w dieslu).
    Dobór turbo to nie taka łatwa sprawa jak nie ma się charakterystyk. Najprościej założyć od podobnego silnika benzynowego.
    O odprężaniu i kutych tłokach nie było mowy bo miałem na myśli "soft-turbo" 50kPa czyli jakieś 50% przyrostów.
  • #11
    tplewa
    Poziom 38  
    Cytat:
    jest z tych samych materiałów


    no bo w sumie z jakich ma byc ;) z plastiku lub zlota ;)

    Jedyna roznica to to glupie chlodzenie :) wiec po cos ono jest - zwlaszcza jak porownamy sobie temperature spalin diesla i benzyny :).

    Owszem takie turbo z diesla bedzie dzialac, jednak jego zywotnosc dramatycznie spadnie...
  • #12
    sebastianxxx
    Poziom 15  
    O jakim chłodzeniu mowa ??? Cieczą ?
    Jest też w niektórych dieslach więc można poszukać takiej. Po za tym każda turbosprężarka jest chłodzona olejem.
    Oczywiście nie ma to jak turbina przystosowana do silnika benzynowego.
    Pisząc o tych samych materialach miałem na myśli skład chemiczny i fazowy stopów.
  • #13
    tplewa
    Poziom 38  
    sebastianxxx napisał:
    O jakim chłodzeniu mowa ??? Cieczą ?
    Jest też w niektórych dieslach więc można poszukać takiej. Po za tym każda turbosprężarka jest chłodzona olejem.
    Oczywiście nie ma to jak turbina przystosowana do silnika benzynowego.
    Pisząc o tych samych materialach miałem na myśli skład chemiczny i fazowy stopów.


    tylko powstaje pytanie po co kombinowac :) jak z benzyny idzie tak samo dorwac :) Choc dalej twierdze ze uturbianie to nie lekka zabawa :) i nie mowie tego jako teoretyk tylko osoba bawiaca sie turbinami od okolo 8 lat :)
  • #14
    sebastianxxx
    Poziom 15  
    Ale łatwiej uturbić silnik, niż osiągnąć taki sam wzrost mocy przez modyfikacje silnika wolnossącego. Silnik jest mniej obciążony. I do tego taniej. Nie mówię że to prosta sprawa, sam założyłem turbo (co prawda do diesla).

    Może ktoś zaproponuje jakieś inne modyfikacje (np. silnika wolnossącego) które mógł by przeprowadzić kolega "wero22" aby osiągnął te dodatkowe 40-50KM
  • #15
    tplewa
    Poziom 38  
    co do obciazenia to akurat nie ma roznicy... CO do modow to za wiele nie bede polecal bo nie znam tego silnika i nie wiem co sie kalkuluje, a co nie...

    Tak jak wpominalem polecam jakies forum Hondy (ale z ludzmi co sie znaja)... lub streetracing... zapewne ktos sie znajdzie dlubiacy w takim silniku.

    Inna sprawa to warto popytac sie o wytrzymalosc tego silnika :)
  • #16
    grzebacz
    Poziom 21  
    na początek wypoleruj cały dolot,zamontuj inny filtr powietrza(oczywiście nie pod maską)zmień zawory na lżejsze+ostry wałek.
  • #17
    tplewa
    Poziom 38  
    grzebacz napisał:
    na początek wypoleruj cały dolot,zamontuj inny filtr powietrza(oczywiście nie pod maską)zmień zawory na lżejsze+ostry wałek.


    1. polerka + porting poprawi prace silnika na wolnych obrotach - na gorze wiele nie zmieni

    2. inny filtr

    Zwlaszcza stozek moze wiecej pogorszyc niz poprawic. Zmiana dlugosci dolotu w wolnossacym aucie ma dosc duzy wplyw. Kolejna sprawa to wiele osob montujac stozek na tym konczy, a konieczne jest odseperowanie filtra od goracego powietrza z pod maski i doprowadzenie mu zimnego...

    Jesli nie mamy ochoty na spora zabawe lepszym rozwiazaniem jest "sportowa" wkladka...

    3. Lzejsze zawory + rezygnacja z hydrauliki przydaje sie przy kreceniu silnika na wyzsze obroty - jednak najczesciej wiaze sie to z szerszymi zmianami silnika

    4. Ostry walek he he niom mozna :) jak chcemy dolac wiecej paliwa, ale tak samo - sam w samochodzie z wtryskiem zawiele nie da... Trzeba to jeszcze z glowa wystroic...

    5. Mozna zoptymalizowac komory spalania - jednak tutaj potrzeba juz wiedzy i troche precyzyjnej pracy

    6. Mozna pokombinowac troche z zaplonem...

    no i jeszcze wiele innych sposobow...

    Najbardziej istotne jest robienie modow "z glowa" wiedzac co kazdy mod nam daje, a nie tak ze cos jest popularne (czyli wspomniany wczesniej przepis).

    Jeszcze jedna sprawa to co oczekujemy od auta samo pojecie KM to troche za malo :) Inaczej bedziemy robic auto do Driftu inaczej na 1/4 mili itp. Kazde powinno posiadac inna charakterystyke parametrow silnika :)

    Jednak tak jak mowilem wymieniona kwota to bardzo malo, i znaczna jej czesc poleci na paliwo np. podczas strojenia :)

    Fajnie sie mowi chcial bym 50,100,200KM wiecej - jednak zycie szybko sprowadza czlowieka na ziemie :) - zwlaszcza jak sie sumuje wszystkie wydatki...

    Najtanszym rozwiazaniem (jednak chwilowym) jest obecnie strzal z Nitra :) Wszelkie inne modyfikacje to niestety troche kasy i kupe pracy...
  • #18
    sebastianxxx
    Poziom 15  
    Tak żeby osiągnąć przy 115KM te 50KM przyrostu to prędkość obrotową trzeba zwiększyć o jakieś 2600rpm. Rozrząd, dolot, wylot to modyfikacje pomocnicze mające na celu utrzymanie współczynnika napełnienia na podobnym lub nieco wyrzszym poziomie w nowym zakresie pracy. W dolnym zakresie pogorszenie osiągów

    Ze zwiększania prędkości to korby, tłoki i wał będą miały najprawdopodobniej większe obciążenia niż z montażu tzw soft turbo.
    I do tego charakterystyka jak na tor.

    Żeby modyfikować silnik wolnossący który ma seryjnie 63KM/l to trzeba trochę znać się na obliczeniach, sam wałek można sobie włożyć w d....
  • #19
    tplewa
    Poziom 38  
    Przy zwiekszaniu predkosi obrotowej bardziej istotne jest odchudzenie masy oraz wywazenie ukladu korbowo-tlokowego... Do tego to co pisalem o zaworach :)

    W kucizne bardziej pchamy sie w momencie gdy rosnie nam dosc mocno moment obrotowy... I tu pytanie do czego auto... czy pchamy sie moze w mniejsza moc maksymalna, a wiekszy moment obrotowy przesuniety nawet do dolu... czy zalezy nam na duzej mocy maksymalnej z tym ze na stosunkowo wysokich obrotach...

    Wszystko jest wzgledne, a ja modyfikacji typu dolozenie turbo nie stawiam nigdy na pierwszym miejscu... Faktem jest ze auta turbodoladowane tuninguje sie owiele prosciej od wolnossacych, ale dokladanie turbiny do wolnossacego to jak wspominalem tez nie bajka...

    Poprostu wszystko trzeba przemyslec pod kontem konkretnego silnika, tego niestety nie znam wiec trudno doradzic jak to zrobic najbardziej optymalnie...

    Jak by to byl Nissan z silnikiem SR20DE, SR20DET, CA18DET to moge cos powiedziec co z jakiego auta mozna wpakowac itp. ale w Hondach znam tylko kilka najbardziej popularnych w tuningu silnikow...
  • #20
    sebastianxxx
    Poziom 15  
    Skorzystam z okazji bo na Streetracingu się niedowiedziałem.

    Cytat:
    nie mowie tego jako teoretyk tylko osoba bawiaca sie turbinami od okolo 8 lat


    Jak skorzystać z tego wykresu. Jest to charakterystyka turbiny. Jak dokładnie wyznaczyć "Corrected Gas Turbine Flow". "Gas Turbine Flow" można wyliczyć, a co z Corrected.

    Jak zwiekszyć moc? Honda accord 1.8 F18A3 proszę o porade
  • #22
    sebastianxxx
    Poziom 15  
    Dzięki, kliknął bym pomógł ale nie założyłem tematu
  • #23
    tplewa
    Poziom 38  
    sebastianxxx napisał:
    Dzięki, kliknął bym pomógł ale nie założyłem tematu


    nie ma problemu :) tylko do obliczen podchodz z lekkim dystansem, napewno pomagaja - jednak nie jest to zloty srodek i zwsze masz pewien blad...
  • #24
    wero22
    Poziom 10  
    Przepraszam za nieobecność w temacie przez jakiś czas:/(bylem w trasie) Widze ze zrobilo sie troche goraco w temaci:) Moze zeczywiscie z moim pytaniem udam sie na forum hondy...
    Pozdrawiam i dziekuje:)
    Jak cos stworze to napisze:)
  • #25
    darko_n
    Poziom 11  
    Tuning tuningiem, ale czy nikt nie pomyślał o swapie?? to chyba najtańszys posób. szanuje wypowiedzi przedmóców i sądzę ze maja rację. Ale widzę że oś zapomniał o swapie. Jest to jakieś rozwiązanie, nie oszkujmy się, płyty podłogowe cześto bywają takie same i mocowanie silnika też, resztą trzeba dobrać. Chyba że sie myle?? Myślę zę wrto o tym pomyśleć jesli8 chodzi o kasę. pozdro dla wszystich
  • #26
    tplewa
    Poziom 38  
    darko_n napisał:
    Tuning tuningiem, ale czy nikt nie pomyślał o swapie?? to chyba najtańszys posób. szanuje wypowiedzi przedmóców i sądzę ze maja rację. Ale widzę że oś zapomniał o swapie. Jest to jakieś rozwiązanie, nie oszkujmy się, płyty podłogowe cześto bywają takie same i mocowanie silnika też, resztą trzeba dobrać. Chyba że sie myle?? Myślę zę wrto o tym pomyśleć jesli8 chodzi o kasę. pozdro dla wszystich


    Z tym ze swap nie zawsze jest konieczny i najczesciej nie jest to tania i latwa operacja. Na swap mozna sie decydowac gdy faktycznie posiadany silnik jest kiepska jednostka do tuningu i nie da sie z nim zbyt wiele zdzialac...

    Tak jak pisalem nie znam tego silnika, jak i chyba reszta wypowiadajacych sie w tym temacie. Dlatego trudno cos doradzic, a tym bardziej swap (gdyz moze to byc kiepska rada)...
  • #27
    darko_n
    Poziom 11  
    swap tp tylko jedna z alternatym, czasami warto to rozważyć. poprostu zależy kto co chce. czy tylko przyrost mocy czy zalezy mu akurat żeby z danego silnika wyciągnąć więcej. myśle że warto sie nad wszystkimi opcjami zastanowić i wybrać najodpowiedniejsze. pozdro
  • #29
    faadamaka
    Poziom 1  
    witam wszystkich jestem tu nowy. tez mam takiego accorda jest po lifcie wizualnym ale niestety brakuje mu mocy i momentu. tuning to droga i pracochlonna zabawa. najleprzym rozwiazaniem jest zmiana silnika nie koniecznie na h22a2 od preludki, 2.2l vtec 185 km, lub 2.2l vtec 200km. jest jeszcze integra z jednostka 2.0l 240km. jak na taka moc przyzwoite spalanie i osiagi. silnik z osprzetem i cala reszta montaz jakies przerobki mysle ze w 5tys zl mozna sie zamknac. i jest 125km wiecej za mniejsza kase i bez ryzyka ze silnik padnie.