Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alarm Activa 2 - przestał sterowac centralnym zamkiem

10 Lis 2007 10:27 2246 9
  • Poziom 10  
    Witam
    Posiadam alarm activa 2 w samochodzie vw passat b3.
    Do tej pory wszystko działało bez żadnego problemu, aż wczoraj jak wsiadłem jak rano chciałem otworzyć auto to alarm się wyłączył, a zamki ani drgnęły.
    Drzwi kierowcy mogę otworzyć tylko na siłę przekręcając kluczyk w pozycję otwarty i jednocześnie ciągnąc za klamkę. Od środka mogę otworzyć ciągnąc rygiel i ciągnąć za klamkę . Pozostałych drzwi nie mogę otworzyć w żaden sposób- ani od wewnątrz, ani od zewnątrz. Wszystkie rygielki są zablokowane. Alarm się włącza i wyłącza, ale nie steruje centralnym.
    Co mogło się stać - jak to naprawić. Zaznaczam że stało się to nagle - po nocy. Najgorsze jest to że nie mogę otwierać normalnie drzwi ( tak jakby alarm je zblokował).
    Proszę o pomoc- z góry wielkie dzięki pomoc
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 32  
    alar pewnie jest ok ale centralny oryg lub jaki tam masz się zepsół jak jego zrobisz to i z alarmu zadziała,jeśli oryg to jest pneumatyczny -zobacz czy czasem pompka stale nie chodzi.
    oczywiście tez może być żle wysterowany z alarmu(zepsuty sterownik itp.)więc moze też spróbuj go odłączyć od alarmu a przynajmniej wyjąć bezp z alarmu
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 33  
    A ja sądzę,że tzryma chyba rygiel.Zobacz czy pompka nie jest zalana i sprawdź czy nie są poprzerywane kable w przelotkach z drzwi.Ale chyba pompka coś szwankuje.
  • Poziom 16  
    Zacznij od sprawdzenia bezpieczników, najlepiej za pomocą żarówki, czasami potrafią pośniedzieć - naprawa to wymiana na nowe lub czyszczenie.
    Jeśli jest centralny pneumatyczny to pompka powinna być w bagażniku po prawej stronie bądź przy kole zapasowym - teraz dokładnie nie pamiętam musiał bym to sprawdzić.
  • Poziom 10  
    central jest dokładany - elektryczny (nie pneumatyczny).
    Byłem w aucie i odłączyłem przewody od mastera w drzwiach kierowcy i dalej nie reaguje - więc odczepiłem go od zamka - teraz mogę normalnie otwierać i zamykać drzwi kierowcy .(tylko). Reszta jest dalej zablokowana. Najśmieszniejsze jest to że nawet po odłączeniu przewodów nie można ruszyć siłownika (jest zablokowany) pozostałe też ;-(
    W jaki sposób sprawdzić bezpieczniki ( nigdy tego nie robiłem) ??
    Który to jest bezpiecznik od alarmu lub centralnego zamka??
    czekam na odpowiedzi.
    ps. nie jest to zablokowany rygiel , itp bo po wyciągnięciu siłownika z drzwi rygiel normalnie działa.
    czekam na pomoc .
  • Poziom 28  
    To masz pecha. Siłowniki do wymiany (spalone silniczki). Ale zanim włożysz nowe, sprawdź dokładnie moduł centralnego zamka. Prawdopodobnie któryś z przekaźników podaje cały czas zasilanie (uszkodzony przekaźnik - zwarty, uszkodzony tranzystor albo driver sterujący nim, ...)
  • Poziom 16  
    Prawdopodobnie woda dostała się do sterownika, zobacz gdzie jest i rozbierz go, odłącz go od instalacji elektrycznej i sprawdź czy działają pozostałe siłowniki.
    Miałem tak kiedyś w Lanosie tyle że tam stanoł tylko dokładany siłownik w drzwiach kierowcy, w sterowniku był kieliszek wody.
  • Poziom 10  
    ok jutro rano wyciągnę centralkę alarmu i zobaczę co tam nie gra. Jak odłączę centralkę to siłowniki powinny się odblokować co nie??
    ps. dzięki za dotychczasowe odpowiedzi :-)
  • Poziom 28  
    Siłowniki nie odblokują się. Są spalone i nadają się tylko do kosza.
  • Poziom 10  
    Faktycznie silniczki są spalone dzisiaj wyciągnąłem mastera i podłączyłem nowego mastera - nowy master działa. A stary jest cały czas w pozycji zamkniętej i ani drgnie do góry nawet rękoma nie mogę go rozciągnąć.
    Teraz mam problem jak otworzyć pozostałe drzwi :-((((