Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 98 TDI - problem z centralnym

12 Lis 2007 09:44 1800 11
  • Poziom 11  
    Witam koledzy

    Mam problem z centralnym zamkiem w Passacie z 98 roku,
    kiedy zamykam auto z kluczyka wszystko działa ok, natomiast przy zamykaniu od środka ( z przycisku na drzwiach kierowcy) zamki sie zamykają ale po ok 1s tylne lewe drzwi otwierają się samoczynnie.
    Dodatkowo dla informacji, otwarcie tych drzwi nie powoduje włączenia światła w kabinie.
    Poradźcie czy problem jest w mikrowyłączniku w zamku tych drzwi czy może najpierw sprawdzić połączenia kablowe pomiędzy drzwiami a modułem.
    Dodatkowo mam pytanie czy mogę sprawdzić działanie mikrowyłącznika w zamku bez rozbierania drzwi ( np. wpinajac sie miernikiem w kable wychodzące z drzwi) jeśli tak to w jakie kolory kabli.

    Proszę o pomoc tych którzy spotkali sie już z takim problemem.
  • Poziom 11  
    No cóż widze ze temat nie jest zbyt łatwy.

    Liczyłem że uda mi sie skorzystać z modrąści i doświadczenia innych,
    ale nie jest to takie prostę:)

    Czy w takim razie może mnie ktoś poratować schematem instalacji elektrycznej do passat 98 ( głównie chodzi mi o moduł komfortu oraz systemów które mogą być odpowiedzialne za moją usterkę)
    Może uda mi się coś wskórać a wtedy napewno podzielę się wynikami

    Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    Problem tkwi na płytce z mikrowyłącznikami w zamku a dokładnie zimne luty na złączu.
  • Poziom 11  
    Mario.M dzięki za podpowiedź spróbuje w weekend zajrzeć to tych drzwi.

    Mam jeszcze pytanko dotyczące dostania sie do zamka, słyszałem że aby dostać sie do zamka w drzwiach trzeba wyjąc szybe.

    Czy to prawda?

    Czy jest możliwość przelutowania mikrowyłączników bez całkowitego demontażu zamka?
  • Poziom 19  
    Tak. Trzeba wyciągać szybe. Opuszczasz ją na dół i dole masz 2 kołki plastikowe, jeden wchodzi w drugi przez otwór w szybie, wbijasz go do srodka bardzo ostrożnie żeby szyba nie pękła i wyciągasz ją a kołki wyciągasz jak sobie już sciągniesz blache. Jak coś to pisz na GG 7704211.
  • Poziom 11  
    A ja bym także odstawiał moduł komfortu. Sprawdź, czy nie pływa. Znajduje się on pod fotelem kierowcy. Ogólnie zobacz, czy Ci tapicerka nie na podłodze nie pływa. Jeśli tak - natychmiast demontuj podszybie, wyjmuj akumulator i czyść odpływy!

    A co do światełka - to na 100% mikrowyłącznik. One niestety w Passatach lecą szybciej, niż zdążysz pomyśleć. Mam auto z 2002 i wszystkie mikrowyłączniki już wymieniłem...
  • Poziom 19  
    To sie możesz ze mną założyć o browarka. Przerabiałem już ten temat ze 30 razy i jestem pewnien tego na 100%. W każdym pasku jest to samo. Moduły też się zalewają ale wtedy są inne objawy.
  • Poziom 19  
    ja miałem taki sam objaw problem tkwił w zimnych lutach tych mikroprzełączników w przednich drzwiach więc proponuję sprawdzić również przednie drzwi
  • Poziom 19  
    Zimne luty nie są na mikrowłącznikach, nigdy się z tym nie spotkałem a zrobiłem tych zamków b. dużo tylko na wtyczce przylutowanej do płytki gdzie podpina sie kostke z przewodami do zamka. Zdarzało się że był ugnity pin, uszkodzony silniczek. Zawsze poprawiam te luty i zapryskuje sprayem z farbą bezbarwną i zawsze pomaga.
  • Poziom 11  
    Mario.M napisał:
    To sie możesz ze mną założyć o browarka. Przerabiałem już ten temat ze 30 razy i jestem pewnien tego na 100%. W każdym pasku jest to samo. Moduły też się zalewają ale wtedy są inne objawy.


    Nie będę się z Tobą zakładam, tylko kolegę uczulam na problem powodzi w aucie. A że mikrowyłączniki lecą, to inna sprawa. Mnie tam się one łamały i już. żadne zimne luty, tylko te blaszki zwierające mówiły cześć i koniec!
  • Poziom 19  
    wymien zamek i spokuj, niewiez w zimne luty
  • Poziom 11  
    ARTURG14 napisał:
    wymien zamek i spokuj, niewiez w zimne luty


    Tylko, że po pierwsze:

    Zamek do tylnych drzwi to koszt około 400 zł. Używki nie ma co kupować, bo za tydzień może być to samo. Można pokusić się o naprawę - kolega do tego celu wykorzystał tłok od strzykawki - wkrótce będzie miał fotorelacje - jak będzie się brał za drugi zamek. Ale ponoć można dokupić same mikrostyki i koszt spada do 120 zł. A to jest warte przemyślenia!