Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LPG Bingo M i siena 1.4 8V nie przelącza na LPG

12 Lis 2007 11:20 6468 12
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam zamontowaną końcem 2004 roku instalacje gazową opartą na centralce Bingo M.
    Problem polega na tym że jak przełączam z benzyny na gaz to kontrolki na przełączniku pokazują prawidłowe przełączenie i pracę na gazie.
    Natomiast samochód dalej jeździ na benzynie, nie przełącza się na LPG.
    (w dodatku jak tak pojeżdżę chwilkę to jak się zatrzymam to czuję w kabinie delikatna woń gazu :/)

    Gazownik proponuje mi wymianę całej elektroniki (koszt około 280 z robocizną)
    Jak myślicie co może być przyczyną, uszkodzony przekaźnik, uszkodzona centralka, ??
    Potrzebuję pomocy bo gazownik chce naprawiać dopiero za 1,5 tygodnia a jeździć trzeba....

    PS jesli miało by to znaczenie: cos mam nie tak ze w wskaźnikiem temperatury bo nie pokazuje więcej jak 1/4 albo wcale się nie podnosi, ale mimo to silnik na benzynie pracuje bez problemu..
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem wczoraj wszystkie połączenia bezpieczniki,
    wyczyściłem kilka styków zaśniedziałych, i dalej ten sam problem...
    Kurczę nie bardzo chce wymieniać całą elektronikę...

  • Poziom 21  
    Witam. Bardzo proste sprawdzenie. W momencie gdy silnik pracuje niby na gazie /dioda pali na stałe/ weż kontrolkę i sprawdż czy na elektrozaworze lub na cewce reduktora jest plus/ niebieski kabel/no i osobno sprawdż masę. Podejrzewam że u ciebie właśnie jest brak masy.
  • Poziom 9  
    teges napisał:
    Witam. Bardzo proste sprawdzenie. W momencie gdy silnik pracuje niby na gazie /dioda pali na stałe/ weż kontrolkę i sprawdż czy na elektrozaworze lub na cewce reduktora jest plus/ niebieski kabel/no i osobno sprawdż masę. Podejrzewam że u ciebie właśnie jest brak masy.


    Kolego sprawdziłem te połączenia, wszystko na nich jest w porządku, elektro zawór działa prawidłowo jest plus i masa, na cewce reduktora też jest plus i masa (reduktor pracuje i jest ciepły)
    Zastanawiam się czy czasem nie jest spalona cewka na reduktorze albo elektrozawór się zaciął, zespół.
    Z drugiej strony się zastanawiam dlaczego czuć gaz wewnątrz samochodu....
  • Poziom 18  
    sprawdzales elektrozawory?

  • Poziom 21  
    Witam. W takim razie żeby wyeliminować usterkę reduktora ściągnij przewód gumowy podający gaz z reduktora podłącz przewód elektryczny pod plus obojetnie którego elektrozaworu gazowego / zasil z aku./ pokręcając śrubą regulacyjną w prawo zamykasz dopływ gazu w lewo otwierasz /regulacja od zera do pełnego przepływu/ jeśli tak nie jest reduktor do naprawy lub wymiany na nowy.Podczas tej operacji obserwuj wypływ gazu z reduktora i zachowaj szczególne środki ostrożności najlepiej zrób tę próbę na dworzu.
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem elektrozawór LPG, działa prawidłowo, sprawdziłem elektrozawór na reduktorze także działa prawidłowo. Tak jak pisze teges podejrzewam wadliwą pracę reduktora, albo zapchany filtr gazu i za małe ciśnienie dochodzące do reduktora.

    Po przełączeniu na lpg, czuje woń gazu wydobywającą się z miejsca pokazanego na fotce... mimo to silnik dalej leci na benzynie
    LPG Bingo M i siena 1.4 8V nie przelącza na LPG

  • Poziom 21  
    Witam Kolego napisałem dokładnie krok po kroku jak masz sprawdzić reduktor więc tak zrób będziesz pewny na 100% czy on jest uszkodzony czy nie. Druga próba aby stwierdzić czy w momencie gdy uważasz że samochód jedzie na gazie a niby na benzynie to ściągnij przewód plusowy z elektrozaworu gazowego jeśli zgaśnie to na benzynie nie pracował.
  • Poziom 23  
    uszkodzony scalak w sterowniku i tyle
  • Poziom 9  
    teges napisał:
    Witam Kolego napisałem dokładnie krok po kroku jak masz sprawdzić reduktor więc tak zrób będziesz pewny na 100% czy on jest uszkodzony czy nie. Druga próba aby stwierdzić czy w momencie gdy uważasz że samochód jedzie na gazie a niby na benzynie to ściągnij przewód plusowy z elektrozaworu gazowego jeśli zgaśnie to na benzynie nie pracował.


    pierwszej próby się troszkę boję, zostawię znajomemu gazownikowi do obejrzenia dzisiaj.
    Co do drógiejjuż ściągałem plusowy przewód z reduktora i z elektrozaworu jak niby chodził na gazie i nic samochód ani nie zgasł ani nic, pracował normalnie. podkreślam elektrozawór i i elektrozawór na reduktorze działają poprawnie.
    problem albo zapchany filter, albo padnięty reduktor albo elektronika
    po dzisiejszej wizycie wszystko się wyjaśni..

  • Poziom 21  
    Witam. Jeżeli ściągnołeś przewody z elektrozaworów gazowych i silnik nadal pracowal tzn. że samochód pali benzynę a nie gaz. W takim razie w centralce Bingo uszkodzony jest emulator wtryskiwaczy.Jeśli ta wersja się potwierdzi to masz dwa wyjścia albo wymienić cały sterownik Bingo na nowy lub zamontować osobno nowy emulator wtryskiwaczy, z tym że jeśli zamontujesz nowy emulator to czas nakładania paliw na siebie będziesz musiał regulować trymerkiem w nim a nie w programie Bingo.
  • Poziom 9  
    teges napisał:
    Witam. Jeżeli ściągnołeś przewody z elektrozaworów gazowych i silnik nadal pracowal tzn. że samochód pali benzynę a nie gaz...


    Okazało się że samochód pali gaz i benzynę, a reduktor i elektrozawór są sprawne.

    Dzisiaj podłączyłem emulator wtryskiwaczy do fiata i chyba pomogło bo wszystko zaczęło działać poprawnie, a po podłączeniu do komputera konfiguracja była poprawna i prawdopodobnie wszystko ok.
    Niestety podejrzewam że w najbliższym czasie trzeba będzie zregenerować reduktor albo go wymienić na nowy.... i to by było zarazie na tyle.
    Pojeździmy zobaczymy....
    Dzięki wszystkim za rady.
  • Poziom 9  
    Sorry panowie, wiem że temat archaiczny ale muszę co nieco wyjaśnić żeby ludzi którzy trafią na to przez przypadek w szukaniu pomocy nie wprowadzać w błąd.
    SILNIK NIE MOŻE JEDNOCZEŚNIE PRACOWAĆ NA BENZYNIE I NA GAZIE!!!
    Dlaczego? Silnik chce pracować na benzynie a jest podawany gaz przez co jest za mało tlenu i jest zalewany obydwoma paliwami. Nie może w ten sposób pracować.
    Prawidłowo podłączony emulator w tym samym momencie odcina benzynę i podaje gaz, bez żadnych regulacji