Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen c5 świece żarowe

marek wąż 12 Lis 2007 12:20 20647 29
  • #1 12 Lis 2007 12:20
    marek wąż
    Poziom 10  

    Po przekręceniu kluczyka kontrolka od świec żarowych zapala się na chwile doslownie mignie i gaśnie. Samochód ciężko jest odpalic. Znalazlem gdzieś że to może być przyczyna sterownika świec żarowych gdzie go szukać? Jak go sprawdzić?

    0 29
  • #3 12 Lis 2007 20:36
    tytan58
    Poziom 20  

    jeżeli to HDI to tak ma być

    0
  • #4 12 Lis 2007 21:14
    marek wąż
    Poziom 10  

    2.2 HDi a dlaczemu tak ma być?

    0
  • #5 12 Lis 2007 21:57
    bohdanek
    Poziom 12  

    Ta kontrolka zapala sie tylko na moment, ale swiece nadal grzeja nawet przy uruchomionym silniku i trwa to do momentu az silnik osiagnie odpowiednia temp. EKOLOGIA! Zgasniecie lampki informuje, ze silnik jest gotowy do odpalenia.

    2
  • #6 16 Lis 2007 22:00
    marek wąż
    Poziom 10  

    Może i macie rację jednak w moim przypadku coś jest źle. Po przekręceniu kluczyka nie pojawia się napięcie na świecach. Dlaczego?? Czy istnieje taka możliwość że układ sterujący świecami wykrył ich uszkodzenie i się wcale nie włącza bo stwierdziłem że świece są uszkodzone

    1
  • #7 17 Lis 2007 00:27
    MichaelR
    Poziom 20  

    Weź przewód 2,5mm kwadrat długości około 1,5 metra podłącz do plusa a drugim końcem dotykaj do świec żarowych(miejsce gdzie zakładane są końcówki), jeśli iskrzy świece są dobre, jeśli nie są spalone.
    W C5 kontrolka świec zaczyna działać poniżej 3stopni przy -30 zapala się na całe 6 sekund.
    Jeśli świece są dobre to wymień filtr paliwa (raz na 20000Km - Wymiana), jak będą w nim brudy to przy lekkich mrozach będze problem z rozruchem, polecam też sprawdzić i ewentualnie wymienić filtr powietrza (raz na 20000Km - wymiana) i niestety w zbiorniku jest filtr węglowy który trzeba wymieniać co duży przegląd (40000Km), ale to już niestety tylko serwis i dość duży koszt.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zależy ile świec jest spalonych - jeśli więcej niż 2 załóż wszystkie nowe, albo NGK albo ewentualnie Bosch - nie montuj tych najtańszych bo nawet 3-miesięcy nie wytrzymują.
    A działa czujnik temperatury w prawym lusterku ?
    Jeśli na wyświetlaczu pojawią się kreseczki zamiast cyferek to też możesz miec problem z rozruchem.

    0
  • #8 17 Lis 2007 16:34
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Sprawdz czy pojawia się napięcie w czasie kręcenia rozrusznika, a tego filtra węglowego nie szukaj bo go tam nie ma,z tym lusterkiem to też lekka przesada. Wymiana filtra paliwa w/g PSA co 60000km.

    0
  • #9 18 Lis 2007 19:16
    marek wąż
    Poziom 10  

    Świece wszystkie są spalone tylko pojawił się inny problem. Napięcie na świecach pojawia się po przekręceniu kluczyka na jakieś 5 sekund. Podczas rozruchu napięcia nie ma(chyba tak powinno być). Potem gdy już samochód odpali napięcie znowu jest na świecach. gdy silnik ma obroty <2000 to jest to napięcie a powyżej 2000 nie ma. gdy zdejmę nogę z gazu (obr<2000) napięcie znowu jest. Czy to normalne? Chyba świece po odpaleniu powinny grzać tylko przez jakiś czas a według moich pomiarów gdy założę nowe świece to one będą grzały w zależności od obrotów silnika

    1
  • #10 18 Lis 2007 20:14
    MichaelR
    Poziom 20  

    Wszystko jest prawidłowo.
    Jak silnik złapie około 50 stopni to przestanie podgrzewać świece.
    Jest to dogrzewanie w celu łatwiejszego spalania mieszanki.
    Tak jak wcześniej pisałem założenie tanich świec może skutkować ich wcześniejszym spaleniem.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Brat ma C5 2.0 HDI z 2002 roku.
    Co 20000 robi wymiany filtrów i nie ma żadnych problemów z odpalaniem.
    Jak kupił samochód to wskaźnik pokazywał temperature na zewnątrz 63 stopnie, jak temperatura powietrza spadła do 0 miał lekki problem z odpaleniem i z ogrzewaniem, po wymianie czujnika było dobrze.
    Może Wg PSA.
    Z doświadczenia polecam wcześniej - nie jest to duzy wydatek, tak samo jak pasek rozrządu polecają wymieniać co 90000 lub 100000Km, bezpieczniej jest co 70000Km.

    0
  • #11 18 Lis 2007 22:10
    marek wąż
    Poziom 10  

    MichaelR napisał:
    Wszystko jest prawidłowo.
    Jak silnik złapie około 50 stopni to przestanie podgrzewać świece.
    Jest to dogrzewanie w celu łatwiejszego spalania mieszanki.
    Tak jak wcześniej pisałem założenie tanich świec może skutkować ich wcześniejszym spaleniem.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Brat ma C5 2.0 HDI z 2002 roku.
    Co 20000 robi wymiany filtrów i nie ma żadnych problemów z odpalaniem.
    Jak kupił samochód to wskaźnik pokazywał temperature na zewnątrz 63 stopnie, jak temperatura powietrza spadła do 0 miał lekki problem z odpaleniem i z ogrzewaniem, po wymianie czujnika było dobrze.
    Może Wg PSA.
    Z doświadczenia polecam wcześniej - nie jest to duzy wydatek, tak samo jak pasek rozrządu polecają wymieniać co 90000 lub 100000Km, bezpieczniej jest co 70000Km.


    Czyli rozumiem że ten czujnik jest wspólny do wyświetlania temperatury jak i do sterowania świecami żarowymi?
    Jakie polecasz świece?

    2
  • #12 18 Lis 2007 22:46
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Rozumiem że po wymianie świec silnik odpala normalnie czyli jest ok. a jeżeli na wyświetlaczu masz temp.63 st. to wymień czujnik.Rozrząd wymienia się po 160000km,chociaż można by co 20000km będzie bezpieczniej ,ale ekonomicznie nieuzasadnione.

    0
  • #13 19 Lis 2007 10:24
    marek wąż
    Poziom 10  

    Na wyświetlaczu jest normalna temperatura to chyba czujnik jest dobry. Świece jeszcze mam nie zmienione z powodu braku czasu. Jak zmienię to dam znać jakie efekty

    0
  • #14 25 Lis 2007 19:50
    marek wąż
    Poziom 10  

    Ok zmieniłem świece i może jest trochę lepiej ale ciągle muszę długo kręcić rozrusznikiem. Mam do porównania audi 2.5 TDI które pali "za raz" a tu muszę chwilę pokręcić. Czy to normalne w HDi

    0
  • #15 26 Lis 2007 11:55
    wolff
    Poziom 14  

    marek wąż napisał:
    Ok zmieniłem świece i może jest trochę lepiej ale ciągle muszę długo kręcić rozrusznikiem. Mam do porównania audi 2.5 TDI które pali "za raz" a tu muszę chwilę pokręcić. Czy to normalne w HDi


    W HDi potrzebne jest dużo wyższe ciśnienie (200-1200) niż w zwykłych TDi, nim nie osiągnie się dolnej granicy ciśnienia nie dostaniesz impulsu na wtryskiwacze i wtrysku "niet". Aby uzyskać odpowiednie ciśnienie pompa wysokiego ciśnienia musi się 2-3 razy okręcić.

    0
  • #16 26 Lis 2007 14:31
    marek wąż
    Poziom 10  

    Czyli rozumiem że tak ma być i trzeba się z tym pogodzić

    0
  • #17 26 Lis 2007 16:25
    wolff
    Poziom 14  

    marek wąż napisał:
    Czyli rozumiem że tak ma być i trzeba się z tym pogodzić


    Marku, niekoniecznie jednak jest to diesel a nie benzyniak, 1/2 - 2/3 pełnego obrotu wału korbowego powinno wystarczyć na uzyskanie minimalnego ciśnienia do rozruchu. Może u ciebie jest trochu więcej a sklada się na to np. słabsza pompa wysokiego ciśnienia, zabrudzony filtr paliwa, słabszy akumulator, nienajnowszy rozrusznik, kiedy to wszystko się zsumuje to może tak być że zapalać będzie dopiero po pełnym obrocie wału korbowego a to już siedzącemu za kierownicą wydaje się b.długo. Jaki przebieg ma to autko, faktyczny, nie licznikowy?? :-)

    0
  • #18 26 Lis 2007 18:55
    marek wąż
    Poziom 10  

    ok 200tys

    0
  • #19 26 Lis 2007 22:33
    MichaelR
    Poziom 20  

    2.0 HDI po 130000 potrzebuje jakiś 2-3sekund na pierwszy rozruch, przy 60000 potrzebował 1-2 sekund. Ponoć pompy HDI wytrzymują 250000 - 300000Km, A jak tam rozrząd ? nie jest zbyt luźny pasek, albo przestawiony ? wtedy rozruch też może byc utrudniony.

    0
  • #20 27 Lis 2007 11:31
    marek wąż
    Poziom 10  

    Jeżeli byłby przestawiony rozrząd to chyba by wcale nie zapalił albo by źle chodził a tu jest wszytko dobrze tylko chwilę trzeba kręcić przy odpalaniu tak jak napisal MichaelR 2-3 sek. Czyli rozumiem że jest to objaw stopniowo zużywającej się pompy?

    0
  • #21 27 Lis 2007 13:05
    wolff
    Poziom 14  

    marek wąż napisał:
    Jeżeli byłby przestawiony rozrząd to chyba by wcale nie zapalił albo by źle chodził a tu jest wszytko dobrze tylko chwilę trzeba kręcić przy odpalaniu tak jak napisal MichaelR 2-3 sek. Czyli rozumiem że jest to objaw stopniowo zużywającej się pompy?


    Jak masz czas i kasę to możesz spróbować wymienić np czujnik ciśnienia paliwa w zasobniku może to on podaje zaniżone dane.

    0
  • #22 30 Lis 2007 00:08
    MichaelR
    Poziom 20  

    A działa pompa niskiego ciśnienia ? ta w zbiorniku ?
    Po włączeniu zapłonu powinna pompować przez kilka sekund do uzyskania właściwego ciśnienia do pompy wysokiego ciśnienia.

    I czy słyszał ktoś o dodatku paliwowym do silnika HDI ostatnio w Auto Świecie wyczytałem że Peugeot 307 ma coś takiego i kosztuje to około 750 - 850zł w zależności od ilości.

    0
  • #23 04 Gru 2007 14:16
    marek wąż
    Poziom 10  

    Pompa działa bo ją słychać. A co to za dodatek?

    0
  • #24 04 Gru 2007 20:53
    bohdanek
    Poziom 12  

    To, ze pompe slychac to wcale nie swiadczy o jej pelnej sprawnosci. Najlepiej zmierzyc cisnienie. A ten dodatek... to chyba chodzi o plyn do FAP-a Na szczescie nie wszystkie HDi "to" maja.

    0
  • #25 31 Gru 2007 04:58
    Banan2
    Poziom 10  

    Cytat:
    Czyli rozumiem że ten czujnik jest wspólny do wyświetlania temperatury jak i do sterowania świecami żarowymi?


    ten czujnik sluzy tylko do wyswietlacza. (a co z modelami ubozszymi ktore czujnika i wyswietlacza nie maja:)
    akurat tutj komputer wylicza czas w zaleznosci od temp plynu chlodniczego.

    0
  • #26 31 Gru 2007 10:04
    zi.ko
    Poziom 25  

    Spotkałem się z sytuacją (Peugeot 406 i 607) samochody miały problem u zapalaniem, komputer wtrysku pamiętał błąd czujnika temperatury zewnętrznej. W obu przypadkach wyświetlacz pokazywał -- dopiero naprawienie czujnika temperatury zewnętrznej usunęło usterkę i błąd się nie pojawiał więcej.

    0
  • #27 31 Gru 2007 18:02
    lucik
    Poziom 17  

    1. Dodatek do oleju napedowego to Eloys. Uzupełniany co ok 120tyś km, w zależności od sposobu użytkowania oraz rodzaju tego dodatku. Jeżeli jest go za mało, pojawia się odpowiedni komunikat. Jego brak czy też problemy z filtrem FAP nie maja zadnego wpływu na uruchomienie sielnika.
    2. Podstawa to diagnostyka oraz odczyt parametrów w chwili rozruchu. Szczególnie przyjżałbym sie ciśnieniu paliwa. Możliwości usterek jest bardzo dużo. Kilka najpopularniejszych to uszkodzone wtryskiwacze, pompa niskiego cisnienia (wystepuje tylko w systemie BOSCH), regulator cisnienia, pompa wysokiego ciśnienia.
    3. Czujnik temperatury zewnętrznej jest potrzebny do pracy klimatyzacji, a nie silnika. Dla silnika istotna jest temperatura cieczy chłodzącej (jest czujnik przy termostacie) oraz temperatura powietrza dolotowego (czujnik w przepływomierzu).

    Reasumując bez diagnostyki dalsze dywagacje sa całkowicie bezcelowe bo szkoda czasu i pieniędzy.

    0
  • #28 31 Gru 2007 18:36
    rafi999
    Poziom 16  

    Czy samochód przechodzi w stan awaryjny w czasie jazdy lub trudności w rozruchu ale gorącego silnika ? jeżeli nie ma takich objawów to należy sprawdzić układ zasilania - czy nie zapowietrza się układ. (mikro przetarcia przewodów paliwowych lub podciśnieniowych w komorze silnika).Obejrzeć cm po centymetrze.Jeżeli chodzi o płyn eloys to ten silnik jest wyposażony w filtra cząsteczek FAP i należy go uzupełnić po 120.000 km i wymienić filtr.

    0
  • #29 02 Sty 2008 20:58
    marek wąż
    Poziom 10  

    Samochód po odpalaniu pracuje normalnie, nie przechodzi w stan awaryjny. Teraz gdy są niskie temp ok -10st zimny pali bardzo ciężko. Kręcę chwilę(dłuższą) chwila przerwy i za drugim podejściem odpala.
    Tak jak napisał lucik pewnie bez diagnostyki się nie obędzie

    1
  • #30 04 Sty 2010 15:34
    janrad99
    Poziom 15  

    lucik napisał:

    Czujnik temperatury zewnętrznej jest potrzebny do pracy klimatyzacji, a nie silnika. Dla silnika istotna jest temperatura cieczy chłodzącej (jest czujnik przy termostacie) oraz temperatura powietrza dolotowego (czujnik w przepływomierzu).

    Co prawda temat jest stary, ale ze jestem świeżo po studiowaniu dokumentacji to muszę sprostować. Prawdą jest, że kalkulator wtrysku przyjmuje do wyliczeń dawki temperaturę powietrza dolotowego. Jest jednak też system kontrolujący działanie tego czujnika i opiera się on na analizie różnicy wskazań czujnika powietrza dolotowego i termometra zewnętrznego. Jeżeli różnica wskazań jest duża to system przyjmuje że czujnik powietrza dolotowego jest uszkodzony i w celu ochrony silnika przed uszkodzeniem przyjmuje wartość temperatury powietrza jako 50 stopni. Dlatego pozornie niepotrzebny do pracy silnika czujnik temperatury zewnętrznej może powodować utratę mocy i trudności z rozruchem w niższych temperaturach.

    0