Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz z przodu, skrzynia basowa z tyłu (kable)

12 Lis 2007 16:43 1917 6
  • Poziom 12  
    Planuje zamontować skrzynie basową Soling CP123 w bagażniku Fiata CC.

    Wzmacniacz mam zamiar zamontować pod siedzeniem lub pod deską rozdzielczą, aby kabel zasilający i sygnałowy były jak najkrótsze. W związku z powyższym chciałbym spytać Was, czy takie coś ma sens (mamy tylko jeden długi kabel do bagażnika - głośnikowy) w domu miałem subwoofer na 5m kablu głośnikowym i nie było problemu, a tu mamy auto o długości całkowitej 3,2m ;).

    Moje drugie pytanie dotyczy ciągnięcia kabli. Czy zawsze większe zakłócenia są po lewej stronie auta i dlatego kable sygnałowe zaleca się prowadzić środkiem lub prawą stroną, czy zależy to od konkretnego pojazdu. Dodam, że w CC aku jest po prawej stronie, dlatego wygodniej było by poprowadzić zasilanie po prawej.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 27  
    a co to za jakieś wymysły. Lewa strona ma większe zakłócenia bo co? Kierowca tam siedzi czy jak? Pierwszy raz spotykam się z takim stwierdzeniem. Zakłócenia mogą wystąpić gdy kabel sygnałowy poprowadzisz obok zasilającego.
    Pod deskę rozdzielczą raczej wzmacniacza nie zmieścisz ale pod siedzenie śmiało możesz wrzucać. Chociaż nie wiem czy nikt Ci go nie rozdepcze uchylając siedzenie by wejść na tył. Ale to już myśle że nie problem.
    Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    O zakłóceniach czytałem już na różnych forach, między innymi ostatnio na elektrodzie znalazłem taki schemacik
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=2981324#2981324
    wrzucony przez użytkownika crazy_88 ponad rok temu, z zaznaczonymi miejscami występowania zakłóceń, dlatego wolałem zapytać.
    kable zasilające poprowadzę więc z prawej, a sygnałowe środkiem.

    Skoro dłuższy kabel ze wzmacniacza do głośnika to nie problem, to bardzo dobrze, bo to moja pierwsza instalacja i nie chciałbym mieć plątaniny kabli w bagażniku, ale jeżeli miałoby to powodować znaczny spadek mocy, to może warto poprowadzić to tak aby kable głośnikowe były krótsze ?

    Pozdrawiam i czekam na dalsze sugestie.
  • Poziom 27  
    Ja słyszałem że lepszy krótsze zasilanie a dłuższe głośnikowe niż na odwrót. Jak się mylę to ktoś mnie zaraz poprawi.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Co do dluzszych kabli nie ma problemu, nalezy jednak pamietac o zachowaniu odpowiedniego przekroju - aby wyeliminowac spadki napiec. Choc przy dlugosci CC nie jest to taka tragedia :)

    Odnosnie lewej strony to wyniklo to chyba z tego ze wieksza czesc aut ma tamtedy poprowadzona glowna wiazke kabli :)

    Zasada jest taka ze powinno sie unikac prowadzenia przewodow blisko instalacji elektrycznej auta, oraz elektroniki... Choc w 100% nie jest to realne
    nalezy cos takiego minimalizowac...
  • Poziom 21  
    Wydaje mi się że im krutsze przewody od wzamka do głośnika tym lepiej wkoncu tam już bedzie leciał czysty dzwięk który nie powinien być narażony na jakiekolwiek zakłucenia, a prąd któru biegnie w kablu zasilającym nie wpływa tak na jakość dzwięku oczywiście przy odpowiednim przekroju. I można go przeprowadzać jak się chce.
  • Poziom 38  
    toma085 napisał:
    Wydaje mi się że im krutsze przewody od wzamka do głośnika tym lepiej wkoncu tam już bedzie leciał czysty dzwięk który nie powinien być narażony na jakiekolwiek zakłucenia, a prąd któru biegnie w kablu zasilającym nie wpływa tak na jakość dzwięku oczywiście przy odpowiednim przekroju. I można go przeprowadzać jak się chce.


    I jeszcze leca interkonekty gdzie poziom sygnalu jest owiele mniejszy, a co za tym idzie latwiejszy do zaklucenia... Nastepnie te zaklucenia z interkonektow sa jeszcze wzmacniane przez wzmacniacz...

    Niom i kij ma dwa konce ;)