Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta 1.8D 60KM wersja Ghia+akumulator Centra problem

owad-86 12 Lis 2007 18:30 6101 3
  • #1 12 Lis 2007 18:30
    owad-86
    Poziom 2  

    Witam.

    Posiadam fieste mk IV 1.8D w wersji ghia z wszystkim oprocz ABS z roku 1997. Posiadam autko od lipca 2005 czyli ponad 2 lata, jak tylko przywiozlem auto z belgii, to zakupilem akumulator firmy Centra o pojemnosci 60A i rozruchu 540Ah akumulator posiada magiczne oko i zawsze wskazywal kolor zielony - co oznacza pelne ladowanie, auto stalo na dworze nawet podczas bardzo mroznej przedostatniej zimy i nigdy nie mialem problemu z odpalaniem.

    Problem zaczal sie ok 2tyg temu kiedy to aku bardzo slabiutko krecil, fakt ze autem robie codziennie srednio ok 40km ale wyjatkowo zdarzylo sie ze stal ok 2 dni i aku rozladowal sie bo nawet oko wskazywalo rozladowanie... Naladowalem prostownikiem 24h, ale poniewaz nie mialem prostownika naladowal mi mechanik, po naladowaniu oko swiecilo na zielono i jezdzilem sobie tak do piatku czyli 2tygodnie bez problemow, od piatku wieczora do niedzieli wieczora samochod stal na zimnie i sytuacja z przed dwoch tygodni powtorzyla sie znowu bylo to samo, kontrolki swiecily bardziel blado itp. wiec znowu wyciagnalem aku sprawdzilem poziom cieczy, ktory byl w normie i podlaczylem tym razem pod pozyczony i sprawdzony prostownik od sasiada, a laduje sie od godz 11... Mysle tez ze mechanik nie ladowal pelne 24h bo namawial mnie na nowy takze moze chcial zeby sie rozladowal i zebym kupil nowy, ale ja podlaczylem u siebie w garazu dla pewnosci...

    Moje pytania sa nastepujace.
    1) Ile mam ladowac teraz aku 24h czy mniej ? i jesli ladowalbym mniej niz 24h to czy przy niepelnym doladowaniu alternator doladuje do pelna ? dodam ze elektryka w fiescie jest ok bo wszystko bylo sprawdzane - tzn napiecie przy wlaczonym silniku jest ok takze alternator ok.

    2) Jaki jest powod wyladowania akumulatora ? teraz nie uzywam klimy, nie mam systemu audio szyb elektr. tez raczej zadko uzywam jak jest zimno gra tylko radio, ogrzewanie szyb no i swiatla... Czy powodem tego moze byc to, ze aku ma za slabe parametry ? czy moze nie ma na to reguly ze sie rozladowal i teraz regularnie bedzie sie rozladowywal i bede musial ladowac ?

    3) Jesli zdecydowalbym sie na nowy akumulator, to jaki mam kupic, bo na stronach np. Bosh skorzystalem z wyszukiwarki pod dane auto i dla przykladu mam podane takie mozliwe opcje:
    Akumulator Bosch S3 53Ah, 470A, L-
    Akumulator Bosch S4 60Ah, 540A, L-
    Akumulator Bosch S5 74Ah, 750A, L-

    I juz teraz sam nie wiem bo mam wlozony ten srodkowy tylko firmy Centra ale mam klime elektroniczne szyby, elektroniczny fotel kierowcy, halogeny itp. A znowu ten ostatni 74Ah 750A jest chyba troche za duzy, nie chcialbym zabic alternatora, z kolei na moto allegro przy wpisaniu w dziale akumulatory "diesel" wyswietla aku z parametrami 74Ah z rozruchem 680A. i wlasnie o takich parametrach ma kolega w podobnej fiescie i jest zadowolony. Co mam o tym myslec jak sie kierowac wyborem ???

    4) i ostatnie pytanie, jakiej firmy wybrac aku, tzn jakie najlepiej spisuja sie w fordach itp. i w takim aucie jak mam ja czyli 1.8D, klima, halogeny, elektr szyby, elektr. fotel. Moge wydac troche wiecej ale zeby byl porzadny...

    PS. Najchetniej bym nie kupowal aku i jakos z tym ladowaniem przepekal, moze jest jakis sposob np podlozenie czegos pod akumulator, zeby bylo mu cieplej itp, PS2. klimy mialem zasiarczone ale troche przeczyscilem, moze zasiarczone klimy tez moga byc powodem szybszego zuzycia ?

    Z gory dzieki za podpowiedzi na ktorekolwiek pytanie/a
    Pozdrawiam.
    Pawel

    0 3
  • #2 12 Lis 2007 18:59
    DominikD
    Poziom 23  

    Tyle sie opisałeś a czy zmierzyłeś ładowanie jakie masz w samochodzie?
    Poza tym możesz sprawdzić ile pobiera na postoju prądu , może tu jest przyczyna.

    0
  • #3 12 Lis 2007 22:46
    owad-86
    Poziom 2  

    DominikD napisał:
    Tyle sie opisałeś a czy zmierzyłeś ładowanie jakie masz w samochodzie?
    Poza tym możesz sprawdzić ile pobiera na postoju prądu , może tu jest przyczyna.


    na odpalonym silniku jest ok na postoju nie wiem, to fakt zmierze, jaka jest norma ?

    0
  • #4 13 Lis 2007 01:51
    marek1977
    Poziom 33  

    Około 13.9V do 14.4 na wolnych obrotach potem włącz światła, wentylator nadmuchu kabiny i podgrzewanie tylnej szyby i zobacz ile jest pod obciążeniem. Nie powinno być mniej. Później możesz sprawdzić upływność prądu. Zdejmij + klemę z aku, podepnij miernik pod klemę i obejmę z klemy, zamknij samochód tak jak zawsze zamykasz , czekaj i obserwuj co się będzie działo. Najlepiej jak spadnie do zera ale to marzenie :) ja u siebie miałem 3 setki. Jak jest dużo więcej to masz jakiegoś darmozjada w samochodzie :(. Wyniki opisz tutaj. Jak gdzieś się pomyliłem, a rzecz to ludzka to proszę kolegów o poprawienie ;) Ale chyba powinieneś jednak mieć akumulator powyżej 70A. Osobiście polecam akumulator silver forda. Wcale nie są takie drogie jak by sie mogło wydawać, a są naprawdę dobre (to chyba nie będzie potraktowane jako reklama tylko porada?).
    pozdro

    2