Witam może ktoś mi potrafi pomóc z przepałem w scanii 124 400 z 98r, według serwisu nie ma żadnych błędów, pompa i wtryski są po regulacji, natomiast jednostka sterująca ma niewielki przebieg ok 6000 godzin. Więc zastanawiam sie czy czasem jakiś "słaby" elektronik w niej nie pogrzebał i może to ona jest przyczyna przepału, ps. kierowce sprawdzałem. POMOCY
Witam!
Wtryski nowe czy po "regeneracji", pompa jeszcze oryginalna?
6000h to 3 razy za mało o ile cały czas autko jeździło. Kabina nie była zmieniana? Często auta z dużym przebiegiem mają cofane tachografy.
Ale i też zdarzają się przypadki że komputer przestaje zliczać dane albo je straci. W Scanii z MS5 zdarzało to się dość często, rzadziej w PDE. Komputer wtedy pokazuje stałe zużycie paliwa i cały czas taki sam przebieg. Należy zczytać dane w serwisie i po jakimś czasie dane porównać
Jak duże jest zużycie? (śr. 31-32l/100km)
Witam
Powiedz no kolego, jaki to przepał jak sprawdziłeś kierowcę skąd wiesz ze kaseta ma tam mało motogodzin, bo może jestem słabym elektronikiem, w scani ale nie wiem jak ci sprawdzili kasetę,kody błędów, bo ktoś cię w h.. Robi, bo z tego, co robię to do starej trójczyny w programie sdp2 wejdziesz tylko do hamulca i hamulca pomocniczego a jest w trójczynie cos takiego jak czujnik temperatury podwójny jeden na deskę a drugi do EDC i ten drugi często się psuje nigdzie błędów niema a edc daje większą dawkę paliwa.Czasami są kody błędów a czasami niema a wystarczy zmierzyć temperaturę silnika i zmierzyć oporność tego czujnika są odpowiednie tabele a i napisz, co to za serwis scani [ stodoła]
...słabym elektronikiem, w scani ale nie wiem jak ci sprawdzili kasetę,kody błędów, bo ktoś cię w h.. Robi, bo z tego, co robię to do starej trójczyny w programie sdp2 wejdziesz tylko do hamulca i hamulca pomocniczego a jest w trójczynie cos takiego jak czujnik temperatury podwójny jeden na deskę a drugi do EDC i ten drugi często się psuje nigdzie błędów niema a edc daje większą dawkę paliwa.Czasami są kody błędów a czasami niema a wystarczy zmierzyć temperaturę silnika i zmierzyć oporność tego czujnika są odpowiednie tabele a i napisz, co to za serwis scani [ stodoła]
Po pierwsze to nie jest "trójczyna" (Produkcję jej zakończono w październiku 1995r)
Po drugie nie należy porównywać serwisów Scanii do "stodół" być może niektórzy forumowicze może darzą sympatią właśnie Scanię
Na początek sprawdzić (piny na sterowniku)
czujnik temperatury: cieczy (53-13)2,2-2,6 kΩ - 20°C 310-390Ω 80°C
powietrza doładowania (55-13) 2,2-2,6 kΩ - 20°C
oraz ewentualnie stan przewodów w skrzyneczce na kolektorze dolotowym
Filtry powietrza i paliwa oraz ciśnienie paliwa i zaworek przelewowy(2.0-2.5bar na wolnych obr)
ogranicznik prędkości 85-90km/h
rozmiar opon spojlery zbieżność (geometria)kół
jest w trójczynie cos takiego jak czujnik temperatury podwójny jeden na deskę a drugi do EDC i ten drugi często się psuje nigdzie błędów niema a edc daje większą dawkę paliwa
Parę wiadomości do 3-serii jeśli chodzi o czujniki temperatury
1 Czujnik temperatury cieczy EDC kod błędu (błyskowy) 7
2 czujnik temperatury powietrza doładowania EDC kod błędu 3
3 czujnik temperatury silnika do wskaźnika na "deskę" nie wpływa na pracę silnika
4 czujnik temperatury zewnętrznej (na "desce")z prawej strony przy stopniu nad lampą nie wpływa na pracę silnika
5 czujnik temperatury powietrza doładowania (na wlocie przed by-passem)
wpływa na osiągi silnika, powietrze nie jest kierowane na intercooler
6 dwa czujniki temperatury cieczy dla retardera (wpływają tylko na pracę retardera)
mam dokładnie taki sam problem jak xxxxmb - dokładnie ten sam model scani z '98, też duży przepał (średnio ok. 40 l/100 km, czyli dużo za dużo, a kierowcę sprawdzałem), jestem po kolejnej wizycie w serwisie (ASO Scania Katowice), w EDC nie było żadnych błędów, tylko mi powiedziano, że pamięć eeprom EDC nie zapisuje danych dot. przebiegu, spalania itp. tzn. są dokładnie takie same, jak za pierwszą wizytą u nich. Zaproponowali, żebym sobie wymienił tę pamięć bądź całą jednostkę EDC i wtedy po przejechaniu pewnego dystansu będą w stanie coś powiedzieć na temat zużycia paliwa po sczytaniu danych.
A Ty xxxxmb jak uporałeś się z tym problemem?
zamontuj przepływomierz lub sondę w zbiorniku i będziesz wiedział ile auto pali. Ewentualnie zamień kierowcy korki do zbiornika puść go w długą trase i jak będzie wracał niespodziewanie skontroluj. wtedy zobaczysz jak Ci będzie mówił że z wiatrem i z pierzem jechał dlatego tak mało spaliło ;p
Witam chłopaki mam Scanie 124 400 98r i do tej pory paliła jak smok, ale siłę miała konkretną, wymieniłem wtryski na nowe pali mało ale poradzić się nie może, słyszałem ze problemem może być fakt, iż wtryski są nowe, a pompę trzeba by poprawic bo daje słabsze ciśnienie. czy miał ktoś podobny przypadek i co sądzicie o tej sprawie piszcie plis