Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

przepał scania 124 400 98r

xxxxmb 12 Nov 2007 22:47 9563 7
  • #1
    xxxxmb
    Level 2  
    Witam może ktoś mi potrafi pomóc z przepałem w scanii 124 400 z 98r, według serwisu nie ma żadnych błędów, pompa i wtryski są po regulacji, natomiast jednostka sterująca ma niewielki przebieg ok 6000 godzin. Więc zastanawiam sie czy czasem jakiś "słaby" elektronik w niej nie pogrzebał i może to ona jest przyczyna przepału, ps. kierowce sprawdzałem. POMOCY
  • #2
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Witam!
    Wtryski nowe czy po "regeneracji", pompa jeszcze oryginalna?
    6000h to 3 razy za mało o ile cały czas autko jeździło. Kabina nie była zmieniana? Często auta z dużym przebiegiem mają cofane tachografy.
    Ale i też zdarzają się przypadki że komputer przestaje zliczać dane albo je straci. W Scanii z MS5 zdarzało to się dość często, rzadziej w PDE. Komputer wtedy pokazuje stałe zużycie paliwa i cały czas taki sam przebieg. Należy zczytać dane w serwisie i po jakimś czasie dane porównać
    Jak duże jest zużycie? (śr. 31-32l/100km)
  • #3
    krzysztofh5
    Level 11  
    Witam
    Powiedz no kolego, jaki to przepał jak sprawdziłeś kierowcę skąd wiesz ze kaseta ma tam mało motogodzin, bo może jestem słabym elektronikiem, w scani ale nie wiem jak ci sprawdzili kasetę,kody błędów, bo ktoś cię w h.. Robi, bo z tego, co robię to do starej trójczyny w programie sdp2 wejdziesz tylko do hamulca i hamulca pomocniczego a jest w trójczynie cos takiego jak czujnik temperatury podwójny jeden na deskę a drugi do EDC i ten drugi często się psuje nigdzie błędów niema a edc daje większą dawkę paliwa.Czasami są kody błędów a czasami niema a wystarczy zmierzyć temperaturę silnika i zmierzyć oporność tego czujnika są odpowiednie tabele a i napisz, co to za serwis scani [ stodoła]
  • #4
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    krzysztofh5 wrote:
    ...słabym elektronikiem, w scani ale nie wiem jak ci sprawdzili kasetę,kody błędów, bo ktoś cię w h.. Robi, bo z tego, co robię to do starej trójczyny w programie sdp2 wejdziesz tylko do hamulca i hamulca pomocniczego a jest w trójczynie cos takiego jak czujnik temperatury podwójny jeden na deskę a drugi do EDC i ten drugi często się psuje nigdzie błędów niema a edc daje większą dawkę paliwa.Czasami są kody błędów a czasami niema a wystarczy zmierzyć temperaturę silnika i zmierzyć oporność tego czujnika są odpowiednie tabele a i napisz, co to za serwis scani [ stodoła]

    Po pierwsze to nie jest "trójczyna" (Produkcję jej zakończono w październiku 1995r)
    Po drugie nie należy porównywać serwisów Scanii do "stodół" być może niektórzy forumowicze może darzą sympatią właśnie Scanię

    Na początek sprawdzić (piny na sterowniku)
    czujnik temperatury: cieczy (53-13)2,2-2,6 kΩ - 20°C 310-390Ω 80°C
    powietrza doładowania (55-13) 2,2-2,6 kΩ - 20°C
    oraz ewentualnie stan przewodów w skrzyneczce na kolektorze dolotowym
    Filtry powietrza i paliwa oraz ciśnienie paliwa i zaworek przelewowy(2.0-2.5bar na wolnych obr)
    :D ogranicznik prędkości 85-90km/h
    rozmiar opon spojlery zbieżność (geometria)kół
  • #5
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    krzysztofh5 wrote:
    jest w trójczynie cos takiego jak czujnik temperatury podwójny jeden na deskę a drugi do EDC i ten drugi często się psuje nigdzie błędów niema a edc daje większą dawkę paliwa

    Parę wiadomości do 3-serii jeśli chodzi o czujniki temperatury
    1 Czujnik temperatury cieczy EDC kod błędu (błyskowy) 7
    2 czujnik temperatury powietrza doładowania EDC kod błędu 3
    3 czujnik temperatury silnika do wskaźnika na "deskę" nie wpływa na pracę silnika
    4 czujnik temperatury zewnętrznej (na "desce")z prawej strony przy stopniu nad lampą nie wpływa na pracę silnika
    5 czujnik temperatury powietrza doładowania (na wlocie przed by-passem)
    wpływa na osiągi silnika, powietrze nie jest kierowane na intercooler
    6 dwa czujniki temperatury cieczy dla retardera (wpływają tylko na pracę retardera)
  • #6
    Galbraith
    Level 11  
    witam!

    mam dokładnie taki sam problem jak xxxxmb - dokładnie ten sam model scani z '98, też duży przepał (średnio ok. 40 l/100 km, czyli dużo za dużo, a kierowcę sprawdzałem), jestem po kolejnej wizycie w serwisie (ASO Scania Katowice), w EDC nie było żadnych błędów, tylko mi powiedziano, że pamięć eeprom EDC nie zapisuje danych dot. przebiegu, spalania itp. tzn. są dokładnie takie same, jak za pierwszą wizytą u nich. Zaproponowali, żebym sobie wymienił tę pamięć bądź całą jednostkę EDC i wtedy po przejechaniu pewnego dystansu będą w stanie coś powiedzieć na temat zużycia paliwa po sczytaniu danych.
    A Ty xxxxmb jak uporałeś się z tym problemem?

    dzięki & pozdrawiam
  • #7
    kamil771
    Level 12  
    zamontuj przepływomierz lub sondę w zbiorniku i będziesz wiedział ile auto pali. Ewentualnie zamień kierowcy korki do zbiornika puść go w długą trase i jak będzie wracał niespodziewanie skontroluj. wtedy zobaczysz jak Ci będzie mówił że z wiatrem i z pierzem jechał dlatego tak mało spaliło ;p
  • #8
    glowas87
    Level 1  
    Witam chłopaki mam Scanie 124 400 98r i do tej pory paliła jak smok, ale siłę miała konkretną, wymieniłem wtryski na nowe pali mało ale poradzić się nie może, słyszałem ze problemem może być fakt, iż wtryski są nowe, a pompę trzeba by poprawic bo daje słabsze ciśnienie. czy miał ktoś podobny przypadek i co sądzicie o tej sprawie piszcie plis