Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przepał scania 124 400 98r

12 Lis 2007 22:47 9287 7
  • Poziom 2  
    Witam może ktoś mi potrafi pomóc z przepałem w scanii 124 400 z 98r, według serwisu nie ma żadnych błędów, pompa i wtryski są po regulacji, natomiast jednostka sterująca ma niewielki przebieg ok 6000 godzin. Więc zastanawiam sie czy czasem jakiś "słaby" elektronik w niej nie pogrzebał i może to ona jest przyczyna przepału, ps. kierowce sprawdzałem. POMOCY
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Witam!
    Wtryski nowe czy po "regeneracji", pompa jeszcze oryginalna?
    6000h to 3 razy za mało o ile cały czas autko jeździło. Kabina nie była zmieniana? Często auta z dużym przebiegiem mają cofane tachografy.
    Ale i też zdarzają się przypadki że komputer przestaje zliczać dane albo je straci. W Scanii z MS5 zdarzało to się dość często, rzadziej w PDE. Komputer wtedy pokazuje stałe zużycie paliwa i cały czas taki sam przebieg. Należy zczytać dane w serwisie i po jakimś czasie dane porównać
    Jak duże jest zużycie? (śr. 31-32l/100km)
  • Poziom 11  
    Witam
    Powiedz no kolego, jaki to przepał jak sprawdziłeś kierowcę skąd wiesz ze kaseta ma tam mało motogodzin, bo może jestem słabym elektronikiem, w scani ale nie wiem jak ci sprawdzili kasetę,kody błędów, bo ktoś cię w h.. Robi, bo z tego, co robię to do starej trójczyny w programie sdp2 wejdziesz tylko do hamulca i hamulca pomocniczego a jest w trójczynie cos takiego jak czujnik temperatury podwójny jeden na deskę a drugi do EDC i ten drugi często się psuje nigdzie błędów niema a edc daje większą dawkę paliwa.Czasami są kody błędów a czasami niema a wystarczy zmierzyć temperaturę silnika i zmierzyć oporność tego czujnika są odpowiednie tabele a i napisz, co to za serwis scani [ stodoła]
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    krzysztofh5 napisał:
    ...słabym elektronikiem, w scani ale nie wiem jak ci sprawdzili kasetę,kody błędów, bo ktoś cię w h.. Robi, bo z tego, co robię to do starej trójczyny w programie sdp2 wejdziesz tylko do hamulca i hamulca pomocniczego a jest w trójczynie cos takiego jak czujnik temperatury podwójny jeden na deskę a drugi do EDC i ten drugi często się psuje nigdzie błędów niema a edc daje większą dawkę paliwa.Czasami są kody błędów a czasami niema a wystarczy zmierzyć temperaturę silnika i zmierzyć oporność tego czujnika są odpowiednie tabele a i napisz, co to za serwis scani [ stodoła]

    Po pierwsze to nie jest "trójczyna" (Produkcję jej zakończono w październiku 1995r)
    Po drugie nie należy porównywać serwisów Scanii do "stodół" być może niektórzy forumowicze może darzą sympatią właśnie Scanię

    Na początek sprawdzić (piny na sterowniku)
    czujnik temperatury: cieczy (53-13)2,2-2,6 kΩ - 20°C 310-390Ω 80°C
    powietrza doładowania (55-13) 2,2-2,6 kΩ - 20°C
    oraz ewentualnie stan przewodów w skrzyneczce na kolektorze dolotowym
    Filtry powietrza i paliwa oraz ciśnienie paliwa i zaworek przelewowy(2.0-2.5bar na wolnych obr)
    :D ogranicznik prędkości 85-90km/h
    rozmiar opon spojlery zbieżność (geometria)kół
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    krzysztofh5 napisał:
    jest w trójczynie cos takiego jak czujnik temperatury podwójny jeden na deskę a drugi do EDC i ten drugi często się psuje nigdzie błędów niema a edc daje większą dawkę paliwa

    Parę wiadomości do 3-serii jeśli chodzi o czujniki temperatury
    1 Czujnik temperatury cieczy EDC kod błędu (błyskowy) 7
    2 czujnik temperatury powietrza doładowania EDC kod błędu 3
    3 czujnik temperatury silnika do wskaźnika na "deskę" nie wpływa na pracę silnika
    4 czujnik temperatury zewnętrznej (na "desce")z prawej strony przy stopniu nad lampą nie wpływa na pracę silnika
    5 czujnik temperatury powietrza doładowania (na wlocie przed by-passem)
    wpływa na osiągi silnika, powietrze nie jest kierowane na intercooler
    6 dwa czujniki temperatury cieczy dla retardera (wpływają tylko na pracę retardera)
  • Poziom 11  
    witam!

    mam dokładnie taki sam problem jak xxxxmb - dokładnie ten sam model scani z '98, też duży przepał (średnio ok. 40 l/100 km, czyli dużo za dużo, a kierowcę sprawdzałem), jestem po kolejnej wizycie w serwisie (ASO Scania Katowice), w EDC nie było żadnych błędów, tylko mi powiedziano, że pamięć eeprom EDC nie zapisuje danych dot. przebiegu, spalania itp. tzn. są dokładnie takie same, jak za pierwszą wizytą u nich. Zaproponowali, żebym sobie wymienił tę pamięć bądź całą jednostkę EDC i wtedy po przejechaniu pewnego dystansu będą w stanie coś powiedzieć na temat zużycia paliwa po sczytaniu danych.
    A Ty xxxxmb jak uporałeś się z tym problemem?

    dzięki & pozdrawiam
  • Poziom 11  
    zamontuj przepływomierz lub sondę w zbiorniku i będziesz wiedział ile auto pali. Ewentualnie zamień kierowcy korki do zbiornika puść go w długą trase i jak będzie wracał niespodziewanie skontroluj. wtedy zobaczysz jak Ci będzie mówił że z wiatrem i z pierzem jechał dlatego tak mało spaliło ;p
  • Poziom 1  
    Witam chłopaki mam Scanie 124 400 98r i do tej pory paliła jak smok, ale siłę miała konkretną, wymieniłem wtryski na nowe pali mało ale poradzić się nie może, słyszałem ze problemem może być fakt, iż wtryski są nowe, a pompę trzeba by poprawic bo daje słabsze ciśnienie. czy miał ktoś podobny przypadek i co sądzicie o tej sprawie piszcie plis