Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Clio 1.5 DCi - nierówne obroty

silver_x 13 Nov 2007 11:58 26333 32
  • #1
    silver_x
    Level 16  
    Wymieniłem pompowtryski i dalej chodzi mi nierówno na biegu jałowym
    Co moze byc przyczyną ?
  • #2
    cardiag
    Level 30  
    a tak w ciemno byly te wtryski wymieniane? Czy centralka pokazuje jakies defekty? Sprawdzić by trzeba cisnienie na szynie i czujniki w pompie..
  • #4
    karolrak
    Level 18  
    Po wymianie wtryskiwaczy należy wpisać ich charakterystykę do komputera silnika. Wpisuje się to przez wpisanie ciągu znaków z każdego wtryskiwacza do odpowiedniego okienka podczas funkcji kalibracji wtryskiwaczy.
    Jednak nie musi to być powodem nierównej pracy na biegu jałowym. W pewnych przypadkach niezbędne okazywało się przeprogramowanie sterownika silnika.
    Sprawdzałeś ile paliwa przelewa się przez wtryskiwacze stare i te po wymianie i czy nie ma opiłków w paliwie?
  • #5
    silver_x
    Level 16  
    wtryskiwacze były dodane po zmianie, kupione były jako używane i przez kilka dni chodziły ale obroty ciągle nie sa równe i silnik ten chodzi jak stary diesel mimo że ma tylko 80 tyś
    Ciągle miga kontrolka świec, po skasowaniu błędu po chwili znowu go łapie
  • #6
    bart1984
    Level 16  
    więc napisz jaki błąd ci wywala
  • #7
    MichaelR
    Level 21  
    a świece żarowe działają ?
    Przy spalonej będzie podobny efekt do momentu rozgrzania.
    sprawdzanie weź przewód 2,5mm^2 i podłączając do końcówki świec zobacz czy iskrzy jeśli nie znaczy ze jest spalona, jeśli tak jest dobra, troche trudna sprawa ale do wykonania.

    Dodano po 1 [minuty]:

    z tego co wiem to w clio po 2002 roku trzeba wpisywać wtryski do komputera.
  • #8
    tkoziol

    Level 19  
    sprawdz zawór wysokiego cisnienia na pompie przedmuchaj go dobrze i sprawdz wtryski na przelew
  • #9
    silver_x
    Level 16  
    W którym miejscu na pompie jest zawór wysokiego cisnienia?
    swice zarowe sa ok. bo obroty są nierówne tez gdy silnik jest ciepły

    wiecie czy te wtryski sie regeneruje?
  • #10
    bohun555
    User under supervision
    silver_x wrote:
    Wymieniłem pompowtryski....

    Od kiedy w 1.5 są pompowtryski?
    Na jakiej podstawie zostały wymienione? Czy auto było na jakiejś diagnostyce czy ktoś stwierdził ot tak że trzeba wymienić wtryski?
  • Helpful post
    #12
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic881891.html
    Czyli problem jeszcze nie rozwiązany.
    Zawór regulacji ciśnienia gdyby był niesprawny trudno by było odpalić silnik
    tkoziol wrote:
    sprawdz zawór wysokiego cisnienia na pompie przedmuchaj go dobrze i sprawdz wtryski na przelew

    ale proponował bym jednak sprawdzić na przelew czy wtryskiwacze są sprawne, pomimo że zostały zmienione.
    Wystarczą 4 strzykawki 50cm³ i przewody gumowe do przelewów. Różnica 50% za duży przelew od pozostałych eliminuje wtryskiwacz.
  • #13
    bohun555
    User under supervision
    Po czesci sie zgadzam ale producent określił dokłanie procedure sprawdzania układu paliwowego i sprawdzanie tego na różnice 50% to troche nie bardzo....Co bedzie jezeli "najlepszy" wtryskiwacz nie zmieści się tolerancji producenta??
  • #14
    silver_x
    Level 16  
    Wtryski zmnieniłem bo samochód stał ponad rok i po tym czasie nie chcał zapalić, po ich wymianie zapalił i chodzi ale kupione był na allegro a co ich sprawnośc nie mam pewności.
    Zapala za DRUGIM razem jak zimny od razu jak ciepły.
    Ale chodzi nierówni i jarmoli. Mimo tego ładnie przyśpiesza i mało pali

    Ten pomysł z strzykawkami to dobra sprawa
    Jakmożesz kolego napisz mi cos wiecej jak to robieś?
    Weżyki do wejścia strzykawki na igłę i rózno maja się napełniac?
    Gdzie znależć ten regulator ciśnienia?
  • #15
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Regulator jest na pompie bo nie ma szyny CR tylko zasobnik. (patrz zał.)
    A przewody podłącz na przelewy, wszystkie strzykawki (bez tłoczków :D)skieruj do góry można je związać opaską, następnie trzeba uruchomić auto aby się wszystkie zaczęły napełniać (odpowietrzanie), a następnie wylać zebrane paliwo i ponownie uruchomić auto. wszystkie powinne się napełniać równomiernie. Dopuszczalna różnica to ok 20-30% powyżej 50% to złom.
    Nie zapomnij o przelewie który jest podłączony do instalacji paliwowej trzeba go zaślepić.
  • #16
    bohun555
    User under supervision
    serwis_gh wrote:
    Regulator jest na pompie bo nie ma szyny CR tylko zasobnik.

    Czym wg Ciebie różni się "szyna CR" od "zasobnika"?

    serwis_gh wrote:
    Dopuszczalna różnica to ok 20-30% powyżej 50% to złom.

    Kto jest "autorem" tej procedury bo Nobel w nagrode to mało...
  • Helpful post
    #17
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Może nie autorem ale autorami są mechanicy którzy nie posiadając drogiego sprzętu w ten sposób lokalizują tego typu usterki. I jest to metoda naprawdę sprawdzona i skuteczna.
    -system zasobnikowy lub sferyczny https://delphi.com/shared/images/ppd/pwrtrn/dsl_multec_spherical.jpg
    -szyna http://rb-kwin.bosch.com/pl-PL/start/product_v_ds_32_comrail_allg.html
  • #18
    silver_x
    Level 16  
    serwis_gh wrote:
    Może nie autorem ale autorami są mechanicy którzy nie posiadając drogiego sprzętu w ten sposób lokalizują tego typu usterki. I jest to metoda naprawdę sprawdzona i skuteczna.
    -system zasobnikowy lub sferyczny https://delphi.com/shared/images/ppd/pwrtrn/dsl_multec_spherical.jpg
    -szyna http://rb-kwin.bosch.com/pl-PL/start/product_v_ds_32_comrail_allg.html



    Oczywiscie, ze warto tak sprawdzić. Mimo tego zawsze znajda sie przeciwnicy :D Ja jednak zanim udaję sie do tak zwanych fchmanów próbuję sam dojść przyczyny i bardzo dziekuję za ciekawy pomysł.
  • #19
    bohun555
    User under supervision
    Jestem pełen "podziwu".....
    Co zrobisz jeżeli test z menzurkami da wynik:
    1. 7 ml
    2. 12 ml
    3. 14 ml
    4. 25 ml
    Oczywiście rozmawiamy o silniku K9K bo o niego pyta autor tematu.
  • #20
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Nigdzie nie jest podane ile paliwa powinien maksymalnie podać wtryskiwacz.
    Gdybym w ciągu 1 minuty na wolnych obrotach uzyskał takie wartości to niestety 2,3 i 4 należałoby zmienić. Gdyby takie wartości w ciągu minuty uzyskać w Vito na CR Boscha to wszystkie by należało wymienić. Prawidłowo nie powinno być więcej jak 3-5ml.
    Ja obieram taką zasadę przy sprawdzaniu: ma być równo i mało i do pomiarów podchodzić trochę z dystansem.
    Do tego należy odczytać jeszcze czasy wtrysku.
    Miałem taki przypadek w BMW też z nierówną pracą, wszystkie znaki na niebie wskazywały na 6 wtryskiwaczy (długi czas wtrysku itp.) ale po podłączeniu menzurek okazało się że wymienić trzebabyło całkiem inny. Po wymianie tylko 1 wtryskiwacza silnik pracował równo!

    Klient chciał wymienić wszystkie na nowe.
  • #21
    bohun555
    User under supervision
    serwis_gh wrote:
    Nigdzie nie jest podane ile paliwa powinien maksymalnie podać wtryskiwacz.

    Właśnie że jest podane tylko w odpowiedniej dokumentacji. Gdybyś zrobił tak jak napisałeś to klient zapłciłby za wymiane 3ech sprawnych wtryskiwaczy.
    P.S. Miało być o K9K a nie o boschu
  • #22
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Klient zapłacił i wymienił tylko 1 a nie 6.
    serwis_gh wrote:
    Miałem taki przypadek w BMW też z nierówną pracą, wszystkie znaki na niebie wskazywały na 6 wtryskiwaczy (długi czas wtrysku itp.) ale po podłączeniu menzurek okazało się że wymienić trzebabyło całkiem inny. Po wymianie 1 wtryskiwacza silnik pracował równo!

    Sprawne wtryski nie mają takiej różnicy na przelewie.
    Co innego jak są wtryski wyciągnięte. Wrzucam je na EPS i stół sam je sprawdza i dodatkowo na koniec generuje kod w którym jest zakodowana dawka i można ją później wprowadzić do komputera silnika ale to też kosztuje.
    Opisałem jak ja to sprawdzam na samochodzie; może jestem mało doszkolony ale dla mnie w zupełności wystarczy a zwłaszcza klientom. Praktykuję ten sposób już 4 lata i jest on sprawdzony.
    A tak na marginesie jeśli posiadasz na pewno większą wiedzę to pomógłbyś koledze silver_x rozwiązać jego problem.
  • #23
    bohun555
    User under supervision
    serwis_gh wrote:
    A tak na marginesie jeśli posiadasz na pewno większą wiedzę to pomógłbyś koledze silver_x rozwiązać jego problem.

    Jeżeli dostarczy do mnie auto to nie widze wiekszego problemu. Chyba że posiada CLIPa to moge pomóc.
  • #24
    silver_x
    Level 16  
    Witam po światecznej przerwie

    Dzisiaj zrobiłem test z przelewami i strzykawkami wg. porady kolegi
    strzykawki 20ml - niestety w aptece nie mieli 50-tek

    1 - 20ml
    2 - 24ml
    3 - 20ml
    4 - 15ml

    robiłem to kilka razy i wyniki zawsze wyły podobne
    na 4-tym wtrysku mam sporą rożnicę czy możliwe jest że to on jest padnęty? czy pozostałe 3 ?
  • #25
    bohun555
    User under supervision
    Poczekam i zobaczymy jakie bedą typowania może jakieś zakłady...
    Do tematu: Jakie były warunki pomiaru? Temp. paliwa, ciśnienie paliwa, czas pomiaru i pare innych zmiennych....
  • #26
    silver_x
    Level 16  
    bohun555 wrote:
    Poczekam i zobaczymy jakie bedą typowania może jakieś zakłady...
    Do tematu: Jakie były warunki pomiaru? Temp. paliwa, ciśnienie paliwa, czas pomiaru i pare innych zmiennych....



    chyba będę musiał podjechać do Puław :-)
  • #27
    rado084
    Level 10  
    Temat troche stary ale na czasie wiec pozwole sobie do niego wrócic... :) Mam clio 1.5 dci 65 km 2004 rok. Nie pali na zimnym po przestalej nocy. W dzien jak sie go pociagnie linką to zapala od razu po przelamaniu, z rozrusznika nie ma mowy. Robilem probe przelewową. Po około 30 sekundach wyniki są nastepujace:
    1 wtrysk - 6 ml
    2 wtrysk - 13 ml
    3 wtrysk - 22 ml
    4 wtrysk - 11 ml

    Czy wszystkie do wymiany czy nie? Dodam ze jak sie troche rozgrzeje to strasznie kuleje chodzi jak traktor. W czasie jazdy nie ma problemu.
  • #28
    jurekk55
    Level 36  
    rado084 wrote:
    3 wtrysk - 22 ml


    Czas próby przelewowej w renault to 120 sekund , więc do odpalenia zaślep wyjście z zasobnika ten wtrysk , powinien odpalić normalnie .
    Resztę diagnostyki w/g procedur dla CR renault
  • #29
    rado084
    Level 10  
    Nie rozumiem jak to zaslepic wyjscie z zasobnika na wtrysk? Zaslepic zasilanie oleju napedowego na wtrysk? :/ Jesli proba przelewowa trwa 120 sekund a u mnie w ciagu 30 sekund zebralo sie prawie 25 ml to chyba za duzo? Jak sie robi ta procedure prawidlowo?
  • #30
    jurekk55
    Level 36  
    Poszukaj mechanika , sprawdzi Ci za niewielkie pieniądze , same podpowiedzi w necie widzę że nie starczą, diagnostyka CR bez podstawowej wiedzy mija się z celem