Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Vojager problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa

14 Lis 2007 21:57 4204 11
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich.
    Mam problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Autko to Chrysler Vojager 1996r. silnik benzyna 2.0. Wskazówka pokazuje cały czas rezerwę, mimo np całego baku paliwa. Chciałbym wyciągnąć czujnik, ale nie wiem czy można to zrobić bez wyciągania zbiornika paliwa i nie wiem też jak jest to w tym modelu rozwiązane, czy istnieje taka opcja, że pływak się zawiesił? Może mi ktoś coś podpowiedzieć?
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Plywak podaje informacje o ilosci paliwa za pomoca odpowiedniej rezystancji do BODY COMP.Z niego informacja o ilosci idzie do zegarow po szynie CCD BUS.Mogl sie zawiesic,szczegolnie przy dlugo pustym baku(wiadomo-lpg)Aby wyjac pompe z czujnikiem,trzeba zdemontowac zbiornik(nie ma w podlodze rewizji)
  • Poziom 13  
    Tego się niestety spodziewałem. Chociaż zbiornik często jest pełny bo jeżdżę tylko na benzynie, dziwne, że się nie odwiesił przy pełnym zbiorniku... A jak jest rozwiązany sam pływak? Jest jakiś tłoczek redukujący wahania pływaka, który mógł dostać jakieś paprochy i się zawiesić?
  • Poziom 43  
    Nie ma,czujnik jest umieszczony bezposrednio na korpusie pompy.Opusc troche zbiornik na prawa strone i zdejmij wtyk.Tam sa(o ile pamietam 4przewody,2grube i2cienkie)i podepnij pod cienkie potencjometr,np.0,2-1Kohm lub na zmiane opory200,300,500.Jak wskaznik ruszy to wiadomo.Nie mialem jeszcze przypadku przy zle dzialajacym paliwku,zeby bylo uwalone cos innego poza czujnikiem
  • Poziom 13  
    No to w sumie sprawa jasna. Milejow znasz może koszt czujnika?
  • Poziom 13  
    Pytanie do Milejow: Sprawdziłęm dzisiaj tą wtyczkę na czujniku i okazuje się, że wtyczka ma 4 przewody jak pisałeś, ale w czujniku w gnieździe są tylko 3 piny- na dwa grube przewody i jeden cienki. Nie widać żeby czwarty był wyłamany, po prostu go nie ma. I teraz moje pytanie: czy jest to nieoryginalny czujnik? Czy można w takim razie zamienić te dwa cienkie przewody tak, żeby ten bez pinu we wtyczce był podłączony? Moje myślenie jest w kierunku takim, że jak zamienię te dwa przewody to nie zaświeci się rezerwa, za to będzie pokazywał bieżący stan paliwa w zbiorniku. Czy dobrze myślę? Proszę o pomoc.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Sa 2 rodzaje modulow pomp,ze wspolna masa i rozdzielona osobno na pompe i czujnik.Ten przewod nie podlaczony pracuje z modulem pompy z osobna masa czujnika i pompy.Ktory modul nie podlaczysz,bedzie dzialac.Rezerwa i wskaznik nie maja osobnych przewodow sygnalowych,po wystapieniu okreslonej rezystancji,BODY COMP.zapala kontrolke
  • Poziom 13  
    Milejow dzięki za pomoc i podpowiedzi. Wynika z tego, że chyba nie pozostaje nic innego jak wymiana na nowy. Czy dobrze rozumuję, że pompa i czujnik są w całości?
    A tak przy okazji Milejow podaję mój GG-9115208 (odnośnie radia, które masz w opisie-interesuje mnie zakup.napisz)
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Witam ponownie. Wyciągnąłem pompę razem z czujnikiem i co się okazało- wtyczka zewnętrzna podczepiana do pompki ma 4 przewody jak pisał MIlejow dwa cienkie i dwa grube, wtyczka wewnątrz zbiornika również posiada 4 przewody- też dwa grube jako zasilanie pompki i dwa cienkie do czujnika. Ale co ciekawe to kolanko które jest zamocowane w gumie do którego z obu stron podłączamy te wtyczki ma od strony zbiornika 4 piny, czyli analogicznie po jednym na przewód z wtyczki wewnątrz zbiornika, natomiast na zewnątrz ma już tylko 3 piny ( jeden zaślepiony). Brakujący pin jest do jednego z cienkich przewodów. Moje pytanie brzmi: Czy to jest prawidłowe? Czy też mam coś nieoryginalnego jeśli chodzi o to :kolanko"? Czy też może wewnątrz tego "kolanka" dwie masy łączą się? Proszę o jakąś pomoc.
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    I co znajdzie się ktoś, kto mi coś podpowie?
  • Poziom 43  
    Pisalem,ze 2masy lacza sie w module pompy na wspolna do pompy i czujnika.Sprawdzic to mozesz bez problemu miernikiem.Podstawiales opornik regulowany zamiast czujnika?
  • Poziom 19  
    Tak ma być nic temu nie brakuje.

    Proś osobę która ci będzie ruszała pływakiem a ty w środku na panelu zobaczysz czy będzie ci wskaźnik pracował.

    O ile pamiętam oporność jego wynosi 90-190ohm.

    Ewentualnie przedłuż przewody do pompy do kabiny i sam będziesz sobie mógł sprawdzić tylko odłącz zasilanie pompy aby ci na sucho nie szła.

    Chrysler Vojager problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa Chrysler Vojager problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa Chrysler Vojager problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa