Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat seicento 1.1 nie pali na zimno!!

15 Lis 2007 15:16 14675 16
  • Poziom 2  
    Mam prośbę do osób które się znają na tym a dokładnie mam problem z rozruchem samochodu rano?? nie chce zapalić a jak zapali to dopiero po długim męczeniu silnika. Gdy jest ciepły to zapali bez problemu ale gdy wystygnie ponownie ma problemy z zapaleniem:(:( na pewno rozrusznik jest dobry bo kręci tylko me wrażenia takie jak by coś blokowało przepływ paliwa?? bo po jakimś czasie zaskoczy lub jak mi się to już zdarzyło pare razy rozładuje akumulator:(:( bardzo proszę o poradę silnik benzyna/gaz
    remont już był: uszczelka pod głowicą z jej planowaniem
  • Poziom 14  
    Wcale nie jest pwiedziane że rozrusznik jest OK. To że kręci nie oznacza że jest sprawny. Pobiera tyle prądu że cewka zapłonowa podaje słabiutką iskrę na ktorej silnik nie jest w stanie zapalić, To samo z akumulatorem - może już czas go wymienić?
    Profilaktycznie spróbuj zmniejszyć przerwy na świecach o połowę i sprawdź czy to coś daje.
  • Poziom 20  
    Jak nie chce zapalić sprawdź czy się zalewa czy też ma zbyt mało paliwa?Winowajcą może być źle wyregulowana instalacja LPG.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Mam pytanie z którego roku jest sam. a jeszcze przyczyną może być,któryś czujnik tem.powietrza lub płynu chłodniczego,najlepiej sprawdzić je na zimnym silniku sprawdzić oporność ma być taka sama albo minimalnie się różnić
  • Poziom 2  
    Samochód jest z 2004r akumulator wymieniłem i jest nowy i dalej nie chce zapalić kręci ale nie chce zaskoczyć a jak po jakimś już czasie zapali to po naciśnięciu gazu od razu gaśnie i jak ponownie się go zapali i naciśnie gaz to chodzi już normalnie:( a przyczyną może być coś związane z wtryskiem?? bo to samochód van i wcześniej jeździł nim kto inny a jak go zakupiłem to widać że głównie liczono na jeździe na gazie:(
  • Poziom 13  
    Może trzeba przemyć korpus przepustnicy,a jak nie to trzeba szukać emulatorach gazowych.Jeszcze jedno najlepiej do umycia korpus trzeba go wymontować
  • Poziom 32  
    Czy problem występuje tylko na benzynie czy na gazie też ?
    Po zakupie oczywiście zmieniłeś filtry ?
    Zmierz opór czujnika temperatury cieczy chłodzącej - powinien być taki jak podała fabryka lub nieznacznie się różnić
    - sprawdź czy jest iskra na zimnym silniku - może cewka ?
    - może czujnik prędkości obrotowej... ale to już mniej prawdopodobne
  • Poziom 21  
    witam a ja bym sprawdził pompę paliwa gdyż miałem bardzo podobny przypadek. Czy objaw ten jest tylko na benzynie czy na gazie też.
  • Poziom 2  
    Problem jest na benzynie, bo bezpośrednio na gaz nie dam rady przełączyć bo musi zastartować z paliwa
  • Poziom 1  
    Większość instalacji gazowych ma możliwość uruchomienia bezpośrednio na gazie. Prawdopodobnie twoja też, poczytaj (chodzi o typ kompa sterującego instalką), wtedy jeśli zapali można wyeliminować gaz i układ zapłonowy i szukać przyczyny w układzie zasilania benzyną. Może to faktycznie pompa - dziś u siebie rozbierałem swoją (sej 900) bo nie zawsze pompowała (szczególnie na zimnym) - przyczyna -szlam, błoto w komorze smoka. Wina albo brudnych zbiorników na stacjach, albo uszczelki samej pompy która podczas demontażu rozleciała się.
    A czy po przekręceniu kluczyka słychać pompę?
    Jak nie, to może być przyczyna.
    Życzę powodzenia
  • Poziom 1  
    Witam.
    Mam seika 1,1 vana z gazem.Miałem podobny problem.
    Jesli w baku bylo poniżej 1/4 benzyny to ciężko palił, nawet jak było ciepło.Na gazie po pierwszym razie zagadywał.
    Mechanik sprawdzał pompę,wymiana świec,przewody, przy okazji jedna cewka padła - więc tez wymiana. Nic to nie pomogło.
    Od tej pory mam w zbiorniku powyże 1/2 benzyny i wszystko jest ok.
    Jeżdzę dużo i 2 razy w miesiącu dolewam benzyny na markowych stacjach.Pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    misiekk75 napisał:
    Problem jest na benzynie, bo bezpośrednio na gaz nie dam rady przełączyć bo musi zastartować z paliwa


    Jeśli włączysz zapłon a centralka od gazy jest w pozycji benzyna/gaz, - tak jak odpalasz - to naciśnij przycisk wyboru pracy i trzymaj go kilka sekund,aż żółta dioda od gazu przestanie migać i zapali się światłem ciągłym. To jest awaryjne odpalanie na gazie.
    Po wyłączeniu zapłonu wszystko wraca do poprzedniego stanu i można to powtórzyć jeszcze raz tzn. awaryjne odpalanie na gazie.
  • Poziom 9  
    U mnie jest inny problem .Wymieniono cewki zapłonowe kable i świece ale mimo to kiedy jest mokro silnik najpierw traci moc potem przy dodawaniu gazu gaśnie.Czasem się go da uruchomić czasem trzeba czekać aż wyschnie .Na zimno pali bez problemu .Ciągle świeci się kontrolka żółtego silniczka.Czasem po odpaleniu brzmi jakby pracował na jednym cylindrze .
  • Poziom 1  
    Cześć tez miałem taki sam przypadek źle zapalał rano jak był zimny straciłem kupę nerwów ,ale już doszyłem do tej usterki .Dałem samochód do serwisu i znaleźli ze był to czujnik położenia wału i pompka paliwowa .Kobitka jeździła cały czas na gazie i ja zamuliła ..teraz jest już ok zapala za każdym razem pozdrawiam ...
  • Poziom 23  
    Witam! maiłem podobny problem w Astrze u mnie nie trzymały elektrozawory Gazu,i zalewało silnik najprościej sprawdzić zdejmując przewód pomiędzy reduktorem a mikserem lub zakręcając zawór w butli powodzenia.
  • Poziom 16  
    Misiekk75 nie dał ostatecznego rozwiązania usterki - ja stawiam 95% na czujnik temperatury silnika.
    W renault Laguna 3.0 tak spotkałem, że samochód z rana jesienią nie odpalał. Potrafił kręcić aż do wyczerpania aku - czasami załapał. Jak załapał - do wieczora było ok. Rano powtórka.
    Banalny powód - czujnik temperatury silnika. Po wymianie - jak ręką odjął.
    Tak samo podejrzewałem pompę.
  • Moderator Samochody
    Panowie, nie ma co gdybać, a może to , a może tamto, nie ma też sensu wymiana części bez przeprowadzenia diagnozy. Trzeba podłączyć manometr z trójnikiem i zmierzyć ciśnienie paliwa, podłączyć komputer i zobaczyć w parametrach temperaturę cieczy. Wtedy coś będzie wiadomo