Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochody z napędem elektrycznym

mattkap 10 Sty 2014 07:40 373911 3342
  • #3331
    zimny8
    Poziom 33  
    Panel na dachu samochodu, 300W albo nawet 2,4KW "pod" soczewkami, ze sprawnością 25% - nadal słabo, do tego te temperatury.
    To już lepiej "zwykły" próżniowy kolektor na dach samochodu bo da nam 8000W z "pod" soczewek?. Wytwornica pary jak się patrzy, do tego turbina napędzająca prądnicę ładująca aku, woda zbierana z deszczówki czy z potoka, hehe.
    Pełna ekologia :).

    Byłoby ekologicznie gdyby stacie szybkiego ładowania używały takiej technologii, każda z taką własną elektrownią parowa :).
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #3332
    nawasaqi
    Poziom 12  
    Rzuuf napisał:
    Napęd na wodór - obojętnie, czy spalinowy, czy elektryczny - stwarza więcej problemów, niż rozwiązuje.
    Aby w litrze objętości zbiornika zmieścić tyle wodoru, aby mieć energię litra benzyny - trzeba go sprężyć do 2700 atmosfer (w armacie w chwili strzału w komorze nabojowej jest "tylko" 700 atmosfer). Dobra "bomba", no nie?
    Litr skroplonego wodoru waży 10 razy mniej niż litr benzyny i niesie energię 3 razy mniejszą, niż litr benzyny - a w stanie skroplonym nie nadaje się do dłuższego przechowywania, bo stale wrze i ucieka.


    Hm z tego co piszą tutaj:
    http://www.toyota-global.com/innovation/environmental_technology/fuelcell_vehicle/
    To będą dwa zbiorniki 70Mpa czyli ok 690atm jeden
    http://www.toyota-global.com/innovation/envir...hnology/technology_file/fuel_cell_hybrid.html
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #3334
    kybernetes
    Poziom 39  
    Wodór pod takim ciśnieniem (700 bar) ma tę nieprzyjemną właściwość, że wydostając się przez nieszczelność natychmiast się zapala. Myślę, że to jedna z przyczyn dlaczego te samochody wciąż są "koncepcyjne". I pewnie długo jeszcze będą.
  • #3335
    Rzuuf
    Poziom 43  
    Artur k. napisał:
    ... będzie miał dwa zbiorniki 70MPa i przejedzie na tym ok. 500km.

    A ile czasu będzie trwać "tankowanie" tych 2 zbiorników?
    Jaki koszt "paliwa" na 100km (wliczając wcale nie mały koszt sprężania wodoru)?
    Co ile kilometrów "stacja tankowania"?

    To może lepiej rozwijać technologię LPG lub NCG (wodór też można "przerabiać" na węglowodory).
  • #3336
    zimny8
    Poziom 33  
    Pisaliście wcześniej o nagrzewaniu się pojazdu umieszczonego pod soczewkami Fresnela, a czy nie można wykonać ich tak aby "odcinały" słoneczne promieniowanie cieplne?.
  • #3337
    Artur k.
    Admin grupy audio
    Rzuuf napisał:
    A ile czasu będzie trwać "tankowanie" tych 2 zbiorników?

    Czas tankowania poniżej 3 minut - porównywalny z czasem tankowania tradycyjnego paliwa na stacji benzynowej.

    Cytat:
    The vehicle has a driving range of at least 500 km and refueling times as low as three minutes, roughly the same time as for a gasoline vehicle.


    Na pozostałe pytania odpowiedzi nie znam, może zapytaj Kolegę nawasaqi w końcu to on podrzucił tutaj artykuł o tym wynalazku. :) Pewnie zna szczegóły, ja tylko przeczytałem co napisano i streściłem w jednym zdaniu. :)
  • #3338
    Rzuuf
    Poziom 43  
    Tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10001571#10001571 jest informacja:
    _arwas_ napisał:
    ... o popularnych w USA instalacjach samochodowych na gaz ziemny ładowanych z sieci miejskiej. Napełnianie butli zajmuje całą noc ...

    Nie sądzę, aby na stacji był przechowywany wodór pod ciśnieniem 700 barów, dla napełniania butli w samochodzie trzeba by go chyba sprężać (a wodór się nagrzewa podczas sprężania)!
    Poza tym złącze do tankowania: jeśli przekrój "rury" byłby tylko 1cm2, to siła "wyrywająca" jest 700 kilogramów! A jak wygląda rura elastyczna(!) na 700 barów?
  • #3339
    nawasaqi
    Poziom 12  
    Artur k. napisał:
    Rzuuf napisał:
    A ile czasu będzie trwać "tankowanie" tych 2 zbiorników?

    Czas tankowania poniżej 3 minut - porównywalny z czasem tankowania tradycyjnego paliwa na stacji benzynowej.

    Cytat:
    The vehicle has a driving range of at least 500 km and refueling times as low as three minutes, roughly the same time as for a gasoline vehicle.


    Na pozostałe pytania odpowiedzi nie znam, może zapytaj Kolegę nawasaqi w końcu to on podrzucił tutaj artykuł o tym wynalazku. :) Pewnie zna szczegóły, ja tylko przeczytałem co napisano i streściłem w jednym zdaniu. :)


    Czepiasz się :D wyraziłem tylko swoje prywatne zdanie że samochody elektryczne w tym kształcie co są z akumulatorami i problemem ładowania nie mają szans i prędzej ten concept co podałem odniesie sukces niż 10godzinne ładowanie akumulatorów. I podzielam uwagi Rzuuf'a co do obaw podczas ew. tankowania lub wypadku kiedy uszkodzeniu ulega zbiornik wodoru w tym momencie islamski Dżihad będzie miał nowe "legalne" oblicze...

    Żeby nie było off top znalazłem krótki filmik z targów gdzie jest ten concept prawie nic nie widać ale jest dystrybutor przez chwilę pokazany do tankowania TATSUNO firma się nazywa ;) i faktycznie wtłacza wodór pod ciśnieniem 70MPa wow...

    Link
  • #3341
    Papisotoromek
    Poziom 12  
    Cóż... Moim zdaniem przyszłość leży w 1-litrowym, 3-cylindrowym doładowanym benzyniaku zasilającym prądnice, która następnie ładuje akumulatory :) Coś jak w Fiskerze, tylko mniejsze, tańsze i wolniejsze :)
  • #3343
    kkknc
    Poziom 43  
    Artur k. napisał:
    Bomba z opóźnionym zapłonem, tylko czasu opóźnienia nikt nie zna. Taki patent nie przejdzie.

    Ludzie zawsze chcieli podróżować, więc jak nie będzie innej możliwości to przejdzie. Poczytaj na temat nowego gazu do klimatyzacji wymaganego w UE to dopiero niezła bomba w razie pożaru. W normalnych warunkach dla aluminium, cynku i magnezu też szkodliwy. Czyli przewody, skraplacz i parownik trzeba zrobić z czegoś innego. To zwiększy ciężar i pogorszy wymianę ciepła. Nie wspominam o jego cenie Nabicie kilimy tym gazem może kosztować 2000-5000zł jak się troskę nowe maszynki zwrócą to i tak będzie do zapłaty 1000zł w osobówce.